Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sprog...

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Kolding
Tilmeldt 6. Feb 07
Indlæg ialt: 280
Fra  ... Skrevet kl. 08:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Hvis jeg med tiden, forventer at min hjemmeside bliver på flere sprog, hvordan får jeg gjort klar til det, allerede nu?

Bør jeg ligge alle mine danske sider i en /da/ mappe, eller påvirker det hvordan min sider placering?

Fra Frederiksværk
Tilmeldt 27. Oct 12
Indlæg ialt: 44
Fra  ScandiOne Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej hej.

Sådan har jeg gjort (altså, lagt danske sider i /da/, engelske i /en/, etc.)

Nu oprettede jeg min hjemmeside på både dansk og engelsk på én gang, men imo er det det nemmeste at bruge en mappe pr. sprog.

Så er det også nemmere at holde øje med, om man har fået oversat alle siderne, for dem man ikke har med endnu, ligger jo ikke i mappen med pågældende sprog...

Hvis du har en database tilknyttet, så lav allerede nu et felt som hedder noget med sprog eller land eller sådan noget. Det er ikke sikkert der bliver brug for det, men det koster ikke noget at gøre det.

Med hensyn til billeder og anden grafik skal man holde tungen lidt lige i munden. Som udgangspunkt er det bedst hvis det er samme billede der vises på alle sider uanset sprog. Så skal man kun vedligeholde pågældende billede ét sted.

Men hvis et billede indeholder en tekst som skal være forskellig fra sprog til sprog, må man i sagens natur have to billeder. Her der det jo vigtigt at man kan holde dem adskilt på en fornuftig måde.

Det må være en vurderingssag. Hvis de fleste billeder skifter afhængig af kundens land, så ville jeg opbevare alle billeder uden undtagelse i hver sin mappe, også selv om nogle ville være ens. Eventuelle logoer og andet trivielt kan stadigvæk ligge i en 'standard'-mappe.

Men som regel vil billeder være de samme uafhængigt af sprog/land, og da det egentlig er en dårlig vane at integrere tekst direkte i billeder, vil jeg mene at man som regel bør have en /grafik/-mappe til dem.

Håber det kan bruges Wink

Fra Kolding
Tilmeldt 6. Feb 07
Indlæg ialt: 280
Fra  ... Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor meget har det at sige, at der står /da/ først?

fx

hjemmeside.dk/da/biler

Fra Frederiksværk
Tilmeldt 27. Oct 12
Indlæg ialt: 44
Fra  ScandiOne Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du udelukkende tænker på google og noget med at de kun søger tre (eller sådan noget) 'lag' ned, så må jeg desværre melde pas.

'Keine ahnung', som de siger i Sverige - når de taler tysk!

Med hensyn til hjemmesidens funktion, så betyder det ingenting.

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis din side er lavet i Wordpress, kan jeg anbefale pluginet WPML - https://wpml.org/

Det er ikke gratis, men pengene er godt givet ud. Bruger det selv på min chefs hjemmeside. Hvis det ikke er wordpress men et andet CMS, findes der sikkert andre lignende plugins dertil.

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Fra Kolding
Tilmeldt 6. Feb 07
Indlæg ialt: 280
Fra  ... Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har godt kigget på WPML

Hvordan virker den ift. menuen? Opretter man så flere menuer?

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Johannes Hyldahl Thomsen:

Jeg har godt kigget på WPML

Hvordan virker den ift. menuen? Opretter man så flere menuer?

Man opretter en menu for hvert sprog. Dansk, Engelsk og hvad du måtte have lyst til. Når siden så står på Engelsk fx, viser den den Engelske menu. Ligeledes med Dansk osv. Du kan selv bestemme hvordan den klarer det med sproget. Om det er /da/en, da.domæne eller ?lang=en er også en mulighed. Jeg kan ikke lige huske om der er en fjerde måde også.

Med hensyn til oversættelse af teksterne, kan man, hvis det blot er billeder fx, duplikere, ellers er der en knap til at oversætte, så kan man skrive den Engelske udgave, eller af andre sprog. Den holder også styr på og viser dig hvad der er oversat og hvad der endnu mangler fx.

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Fra Kolding
Tilmeldt 6. Feb 07
Indlæg ialt: 280
Fra  ... Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ikke en gratis måde, hvorpå jeg kan få menuen til at ændre sprog ift. hvad sprog der bliver vist på siden?

Jeg har kun 5 sider der skal oversættes

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)