Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor kan jeg finde regler ang. freelance arbejde. ??

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder som noget der godt kunne være ulovligt eller på grænsen til dette, idet det ser ud som om man vil forsøge at omgå A-skat. Bare fordi jeg har tre arbejdspladser, ville jeg jo ikke kunne begynde at sende dem fakturaer. Jeg ville, som John siger, helt klart sørge for at få et bindende svar fra Skat inden jeg begik mig ud i det. 

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Tilmeldt 21. Sep 14
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er først meningen om mange år at der skal tages penge ud af selskabet. har bare regnet på at jeg vil sparer op meget hurtigere på den her måde end vis jeg skal have den som almindelig løn og så derefter investere dem. 

kan jeg bare skrive til skat hvordan det hænger sammen eller skal det skrives på en "meget bestemt måde" hvordan vil det spørgsmål til skat evt.lyde? 

Tilmeldt 21. Sep 14
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

PT har jeg kun mit almindelige fuldtids arbejde og et "deltids" arbejde, men der er et par virksomheder der gerne vil hyrer mig på regning hvis jeg starter op. (aften og weekend arbejde) er det kun et problem med regning der hvor jeg har deltids arbejde nu fordi jeg har været ansat der inden eller? det burde da ikke betyde noget?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

du skal skrive til bindende svar og du bør få en god revisor til at formulere spørgsmålet for at det skal være klart nok ellers er bindende svar ikke noget værd. Arbejdet skal givet skifte karakter for at du skal gå fra løn til faktura - så jeg tror den er vanskelig

Husk lige et selskab også kan ha sine omkostninger - lovpligt forsikring - regnskabet osv  + tab af ATP - lønmodtagers garantifond - opsigelsevarsel - penge evt under sygdom, feriepenge osv - Regn med at skulle meget op i timepris for ikke at tabe - OG at det opsparede jo efter betalt selskabsskat stadigt er i selskabet og inden det kommer til dig skal du af med skat igen før eller siden - men jeg forstår sagtens din tanke

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Sep 14
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg må have min revisor til at få det formuleret rigtigt, jeg har taget højde for det hele derfor er timelønnen steget med 100kr i timen. 

hvad kan der ske hvis jeg bare skriver en regning til ham uden at have et bindene svar fra skat? hvad er de værst tænkelige konsekvenser?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er vel sådan, at din ene arbejdsgiver ikke vil acceptere det - og for ham er konsekvensen - ikke nødvendigvis at det sker, men værst - at du ikke betaler din skat og han så hænger på den plus en bøde for ikke at overholde kildeskatteloven. 

For dig er der store konsekvenser i selskabsform og mindre i personlig virksomhed så længe du betaler din personlige skat der - og det er gennemgået i det link du har fået med underlinks, f.eks. Bent Zimmermann om tripple beskatningsrisiko i selskab hvis en ansat fakturerer gennem selskab - så du må læse dig gennem det ( Bent Z link f.eks. i det)

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Sep 14
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

mange tak for de gode svar. jeg undersøger sagen til bunds :)

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)