Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor kan jeg finde regler ang. freelance arbejde. ??

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 21. Sep 14
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

jeg vil til at arbejde lidt freelance ved siden af mit oprindelige arbejde. jeg har allerede arbejde på hånden når jeg starter selskabet. men chefen der siger han mener ikke det er lovligt at jeg sender en regning til ham når det er weekend vagter 1-3 gange i måneden hele året rundt. jeg har flere steder jeg kommer til at arbejde for så det er ikke kun et sted.

Er det så et problem?

Hvor kan jeg finde noget på skrift som viser der ikke er noget ulovligt i det?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad siger din arbejdskontrakt? Samt din chef?

Tilmeldt 21. Sep 14
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Har ingen kontrakt, det er ikke min chef ved mit oprindelige arbejde. det er en af de steder jeg skal arbejde for der tror det er ulovligt, jeg skal bare vise om på skrift det ikke er og så er det iorden. jeg er allerede ansat der nu. men starter selskab så vil heller have det på regning.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Første råd: Få dig en kontrakt, uanset hvor du er lønmodtager henne.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis din plan er, at fakturerer weekend vagter og andet til et sted du i forvejen er ansat-  så er det klart ulovligt - der vil du være ansat og ikke andet

Du kan sikkert arbejde med samme type arbejde for alle mulige andre, men du kan ikke fakturere et sted du er ansat - for vagter osv - http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/lnmodtager-honorarmodtager-eller.html . I så fald har din chef helt ret og han vil komme til at hænge på evt manglende skatteindbetalinger for dig + være imodstrid med loven.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Sep 14
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :

planen var jo så at ikke være ansat mere men kun sende regninger til ham for det arbejde jeg har lavet?

Tilmeldt 1. Apr 13
Indlæg ialt: 138
Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

conradzi:
planen var jo så at ikke være ansat mere men kun sende regninger til ham for det arbejde jeg har lavet?
hvis du har flere kunder end kun din tidligere arbejdsgiver så bør det være muligt - forudsat det gøres som selvstændig - efter de kriterier du så i linket. 

Hvad du vinder ved det - i forhold til at drive din virksomhed med de ANDRE du arbejder for fatter jeg vist ikke.

Du mister masser af rettigheder - opsigelse, atp - LG osv, men hele forudsætningen er meget klart, at du - og det kan du læse i linket - er 100% selvstændig, og generelt er det ikke let, hvis det er noget du hidtil har udført for en fast arbejdsgiver. Jeg ville ikke lade en medarbejder skifte over til faktura kan jeg sige.

Jeg ville så bruge 400 kr for at få bindende svar fra skat

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Sep 14
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Pointen med det hele er at jeg vil opsparer penge i selskabet til at investere i udlejningsejendomme. jeg får mere ud af at lave en faktura og få pengene ind i selskabet end at være ansat og skulle betale fuld skat og derefter ind i et selskab. jeg tjener mere end nok i mit almindelige job så behøver de andre arbejdssteder i min personlige økonomi. der vil som minimum være 3 steder jeg skriver faktura til. 

det er bare det ene sted vil chefen gerne se noget på skrift for at det ikke er ulovligt. jeg kan bare ikke finde noget som rigtig skriver det som denne situation er. 

håber rigtig meget du kan hjælpe.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Det med at begynde at fakturere en du har fast arbejde for idag er uanset hvad en gråzone men for 400 kr - og med korrekt kort præcist spørgsmål til skat - i bindende svar, vil I vel begge være sikrede at den er OK

Om hele ideen bærer har du sikkert gennemtænkt, men skal du via selskab vil du jo risikere først selskabsskat og så siden - før eller siden - højere skat ved at skulle tage penge ud personligt - men det kan sagtens være fin nok ide hvis den er tænkt hele vejen igennem og udlejningsdelen er sikker som overskud

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)