Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan ved jeg om mit nystartede IVS er momsregistreret?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Jul 14
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står og sskal købe nogle varer og i den forbindelse skal jeg indtaste mit momsregistreringsnummer,

hvor finder jeg det? Og hvordan ved jeg i det hele taget om mit firma er momsregistreret?

Beklage det dumme spørgsmål.

mvh Emil

Fra Jyderup
Tilmeldt 17. Jun 13
Indlæg ialt: 34
Fra  tømreren.NU Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skulle gerne have modtaget et registrerings bevis fra Skat, da du oprettede din virksomhed. Der står dit moms nummer

se mere på www.tørmreren.nu

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :

checker dit regbevis eller historik i virk.dk eller hos skat.dk - eller skriver dit CVR ind her https://www.skat.dk/front/appmanager/skat/ntse?_nfpb=true&_nfpb=true&_pageLabel=NTSE_internet_portal_book_76&_nfls=false så ser du om der er en gennemført moms reg

Jeg synes i øvrigt det er alt for mange som har et IVS og som du spørger om de mon er momsregistrerede, og jeg frygter for masser af andre fejlmuligheder, er man i offentligt ejerregister og meget andet. Må jeg vove at anbefale du sætter dig meget mere ind i hele det at drive selskab som IVS her i min bog https://www.saxo.com/dk/ivs-ivaerksaetterselskab_pdf_9788740430066   For 44 kr + moms får du huskelister og en masse andet opslagsviden om det at ha et IVS

Det er let at få et IVS men der er altså rigtigt mange faldgrupper - så overvej lidt læsning

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Jul 14
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

det står ikke på mit registrereingsbevis.

Tilmeldt 21. Jul 14
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak John,

Jeg har nu sat mig ret godt ind i det synes jeg - der var lige den ting der, som undrede mig lidt da jeg modtog mit reg bevis, men ja :) jeg vil da overveje at købe din bog.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

det er som ikke for det med moms - men der er alt for mange som kører IVS og ikke kender alle de muligheder og begrænsninger der er - men brug i alle fald linket du fik til at checke momsregistrering eller ikke - og er det import fra uden for EU så husk også at være importregistreret. Mange standard stiftelser har ikke momsen med faktisk, det er så en anden sag. Jo mere viden du kan få - jo bedre fremadrettet

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Jul 14
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har nu købt og læst din bog - super god :) jeg var specielt fan af delen med ivs stifter aps og laves om til holding delen. Godt tip!

Jeg er nu blevet momsregistreret (eller jeg har da i hvert fald søgt om det) kan jeg trække momsen fra ting jeg køber her k ansøgningspetipoden, eller er det først efter bjeg har fået mit momsregistreringsnummer? Mvh emil

Mindes at man kan 6 måneder fra før - men det er i enkeltmandsvirksomhed, kan man også i et ivs?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

dejligt at høre du kunne li bogen. De 6 mdr gælder kun personlig virksomhed. I selskab gælder det fra registrering. Det vil jo normalt være når den er gået igennem, men jeg mener at gældende præcedens er, at man kan gå igang så snart man har bevis for, at man har søgt/sat kryds i momsregistrering. Her skal man jo så samtidigt starte fakturering med moms og fratræk af købs moms fra det punkt. Risikoen vil kunne være, hvis man helt mod sædvane, skulle få nej til momsregistreringen (at man er kendt momssvinder eller andet mystisk som jo ikke har med dig at gære) - Skulle man ikke få den, vil man ha et problem, men jeg mener de fleste eksperter siger, man kan starte moms ind og ud fra det øjeblik man selv har registreret for moms. Du kan jo se om nogen dukker op med modsigelse, men jeg er ret så sikker

venligst John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Jul 14
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Kongeligt. Tusind tusind tak john - du er en kæmpe hjælp :-) hav en god dag!
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)