Jeg kender ikke shopify, så jeg kan ikke svare på hvordan det løses nemmest, men det er begge meta tags, som skal ændres eller skrives på de pågældende sider.
Jeg kender ikke shopify, så jeg kan ikke svare på hvordan det løses nemmest, men det er begge meta tags, som skal ændres eller skrives på de pågældende sider.
Ok tak. Men jeg er i tvivl om det egentlig er et problem. I første omgang vises der kun 1 side, altså den rigtige side, hvis jeg tjekker for dobbelt indhold via google. Men så skriver den nederst: For at vise dig de mest relevante resultater har vi udeladt nogle poster, der ligner de 1, der allerede vises.
Men hvis jeg har forstået det korrekt så er det lige så alvorligt, som hvis den alle siderne kom frem med det samme eller?
Duplicate content "straffes" ved at kun 1 version kommer med i de primære søgeresultater. Resten bliver vist under For at vise dig de mest relevante resultater har vi udeladt..
Ved at benytte f.eks. canonical url kan du fortælle google hvilken side du ønsker i de primære søgeresultater.
Hvis du ikke fortager dig noget, vælger google selv og det er ikke altid hensigtmæssigt.