Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

excel experter søges jeg kan ikke få det til at virker :-(

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 13. May 15
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer

Jeg har et problem som jeg simpelthen ikke kan få løst, jeg har siddet med det i flere dage nu.

Jeg HAR set div tråde herinde og googlet det, men kan ikke få formlerne til at virke.

Jeg prøver at lave følgende:

Jeg har lige ansat 3 folk, de indlevere hver dag en timeseddel som jeg gerne vil kunne sætte ind i et ark så arket selv regner timerne ud, så jeg kan bygge videre på det og se lønningerne størrelse.

arket skal bestå af

Dato > ankomsttid > gå hjem tid = timer > i alt over en perioden d. 20 til d. 19 pr md.

Har prøvet div formler og de virker fint med 07:00 15:00 og 07:00 til 16:30 men da jeg skrev 07:00 til 17:51 gik det galt.

Skal ikke bruge pauser el lign bare et ark til timer som regner rigtigt.

Håber der nogle det vil/kan hjælpe lidt her

Tak :-)

Andre

Tilmeldt 28. Mar 14
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Zardo

Har du mulighed for at skrive de formler, som du har brugt? - eller endnu bedre, upload Excel-arket, så vi kan se, hvor det går galt.

Modtager ikke mails fra debatten - send PB for opfølgning

Tilmeldt 13. May 15
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 00:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften Sebastian

Nu har jeg slettet formlerne efterhånden som de ikke virkede og lukket ned uden og gemme.
Men jeg lægger det lige op.

Meningen er at jeg vil bygge viderer på det men det kræver "timerne" står i et rigtigt format så i stedet for der står 52:51 står der 52.51 i D26 det samme i kolonnen D7 

Det med blåt har jeg fundet på nettet men det regner også galt og ender med 52,93 time.

Er sku lidt lost her...

7266.Løn.xlsx

Tilmeldt 31. Jan 09
Indlæg ialt: 171
Fra  Redmark Skrevet kl. 01:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror ikke helt jeg forstår dit problem. De første formler i dit regneark regner rigtigt så vidt jeg kan se, og tager hensyn til, at den time kun er 60 minutter. Også totalen bliver rigtig.

I de blå formler forsøger du at præsentere timer i 100-dele. Dvs. f.eks. en halv time er 0,5 og ikke 0,3 som i dine første formler. Og denne metode er sværere at bruge - f.eks. skal decimalen ,93 i din total omregnes til minutter (56 minutter 60*0,93). Men kan være lettere at forstå, at f.eks. 12,5 timer er tolv en halv time, i stedet for repræsenteret som 12,3 timer.

32 års erfaring indenfor revision, regnskab, skat, IT, rådgivning mv.
Partner i www.redmark.dk

Tilmeldt 28. Mar 14
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 01:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Zardo

Du har ret i, at det bliver nemmere at regne med, hvis det bliver konverteret til at være rene timer og ikke en blanding af timer og minutter. Du skal bare fjerne alt det du har lavet nederst og så ændre formattet i D7:D26 til at være tal og formlen til at være =SUM(C7-B7)*24. Den hiver du bare ned og voila.

Modtager ikke mails fra debatten - send PB for opfølgning

Tilmeldt 28. Mar 14
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 02:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skal også nævnes, at grunden til, at du får et forkert antal samlede timer i den blå box er at du for den 8. maj har skrevet, at vedkommende er gået hjem kl. 17:05 øverst og 17:10 nederst. Men jeg anbefaler stadig metoden som er beskrevet i mit tidligere indlæg, da det er meget nemmere. Og det er faktsik også fuldstændig unødvendigt at tage summen af tallene, da summen af et enkelt tal bare er lig med tallet selv.

Så formlen for D7 bliver =(C7-B7)*24 som fortsat trækkes ned til D24. Formattet for D7:D26 skal stadig ændres til tal.

Når du har timerne som et decimaltal er det selvfølgelig bare at gange timelønnen på som gjort i E7.

Modtager ikke mails fra debatten - send PB for opfølgning

Tilmeldt 13. May 15
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej i 2
Tak for i gider at bruge tid på det :-)

Prøver lige at beskrive hvad det er jeg nøjagtig skal bruge det til.

Folk møder hos kunden og udfylder et daycard når dagen er omme skriver kunden under på daycardet og noterer gå hjem tid.

Det som regel 16:27, 15:43 altså på minuttal.
Dvs. jeg får 1 seddel pr medarbejde pr dag i alt 4 pr dag inkl mig selv.
For undgå at bruge mange timer på at udregne timer og minutter på ca 80 sedler pr md ville jeg lave et regneark der regner tiden ud for mig.

Når jeg alligevel har det ville jeg gerne have det til at regne lønnen ud så jeg kan sætte det lidt fancy op og bruge det til opgørelse af løn som medarbejderen kan få på mail sammen med sin lønseddel.

Derfor vil jeg gerne have formatet i kolonne D til at vise feks.
8 timer og 21 minutter
Og kolonne E til at vise
Kolonne D = xxxx,xx kr.
Problemet ligger i at ændre formateringen af kolonne B og C fra tid til timer,minutter som jeg så kan gange timelønnen med.

Derfor ville jeg gerne have at det kalder ½ for 0,5, da jeg ikke kan sende en opgørelse til medarbejderne der ender med eksempelvis 52,93 timer

De 2 udregninger der nu er bare forskellige måder jeg forsøger på, for at prøve at opnå det jeg gerne vil have,

Håber det gav lidt mening :-)

Prøv se regnearket nu 0317.Løn.xlsx

Tilmeldt 28. Mar 14
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har skrevet formlen i D7 forkert. Det skal være =(C7-B7)*24 og ikke =(C7-B7*24). Og så skal den bare trækkes ned. Du kan evt. beholde Kolonne D på samme format som i det oprindelige ark og så lave en hjælpekolonne med det princip, jeg har forklaret tidligere til at udregne lønnen. Så kan du i kolonne D have tiden i timer og minutter.

Modtager ikke mails fra debatten - send PB for opfølgning

Tilmeldt 13. May 15
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Heysan

Jeg har læst den formel flere gange, dog sat ) forkert hver gang,
Det nu rettet men D8, D10 og D11 viser stadig ikke rigtigt

8420.Løn.xlsx

Tilmeldt 28. Mar 14
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er klart - du har jo ikke taget forbehold for det, som jeg nævnte i sidste indlæg.

Jeg har vedhæftet et ark som burde fungere efter hensigten.2146.8420.L%c3%b8n.xlsx

Modtager ikke mails fra debatten - send PB for opfølgning

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)