Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad tjener en distributør?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Låsby
Tilmeldt 12. Nov 07
Indlæg ialt: 79
Fra  Kagedeko Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg er blevet spurgt af en af mine leverandører om jeg vil være distributør her i Danmark. 

Men hvad tjener man? jeg havde en forventning om at jeg kunne købe til lavere indkøbspris og så sælge videre til den pris, jeg selv plejede at give og avancen var så min indtjening. Men er der noget jeg har misforstået? De er nemlig kommet med samme prisliste og inden jeg dummer mig dernede, ville jeg hellere spørge her! ;)

Surprise /Lone

Fra Låsby
Tilmeldt 12. Nov 07
Indlæg ialt: 79
Fra  Kagedeko Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Slet ikke nogen??

Fra Silkeborg
Tilmeldt 23. Feb 13
Indlæg ialt: 169
Fra  Smykkelivet.dk I/S Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis de spørg dig selv, så har du en stor mulighed for at forhandle prisen ned.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lone

Det er jo helt umuligt at svare på uden at vide mere. hvad status har du nu hos din leverandør?  hvad har de tilbudt dig som distributør f.eks eneret eller andre ting? 

Har de stillet nogle krav i forbindelse med det at blive distributør?

Fra Låsby
Tilmeldt 12. Nov 07
Indlæg ialt: 79
Fra  Kagedeko Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, de har lovet mig eneret i dk og henviser fremover til mig. nuværende kunder vil stadig have direkte kontakt. 

og nej ingen krav. 

Kan ligesom fornemme, at det er meget individuel, hvordan det fungerer. 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad en distributør tjener afhænger totalt af markedet, margin, forpligtigelser, investering, aktivitetsniveau forventet, lagerføring....

Der er kæmpe forskelle fra branche til branche og situation til situation. Hvis du distribuerer Carlsberg/Tuborg øl.... og lignende er det få procent. Hvis det er varer til en million er det andre procenter...

Du skal regne med at en sælger skal generere 3000-4000 kr/dag i DB - måske først om et år men det er minimum for at dække rimelige omkostninger/indtjening. Det er meget normalt at have en prisliste og så forhandle en rabat på denne.

Jeg er ked af ikke at give dig et rigtigt svar men du mangler at fortælle os hvad det virkelige spørgsmål er.

Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Jan 13
Indlæg ialt: 89
Fra  travelday Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lone

Jeg tror det er meget inviduelt.

Jeg skal selv til at være distrubitør for et skimærke, og jeg kommer ikke til at tjene særlig meget. Men lad mig give et eksempel.

Det er fra USA jeg importer og skal derfor lave dollar prisen om til kr + der skal moms på. Det er dollarprisen gange med 6,6 ca. De 6,6 + jeg med 6% for diverse ekstra udgifter som, transport told osv, og oven i det er der moms. Den pris sælger jeg til forhandlere til, ikke særlig meget at tjene her for mig.

Men min leverandør giver så mængde rabat, så hvis jeg sælger for 100.000,- får jeg 25% i rabat og det er så her jeg tjener mine penge...

Dette var dog blot et eksempel

Ejer hos http://jiblab.dk - salg og distribution af ski- & snowboardtøj.

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 00:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lone

Tror også det er meget individuelt fra producent til producent, samt hvad de vurderer at du måske kan afhænde på det danske marked. Fik for et års tid siden kontakt til en portugisisk producent af børnesko, som i forvejen forhandles i Danmark - de "wholesale" priser jeg fik var cirka dobbelt så høje, som hvis jeg blev registreret af distributør af skoene (en sådan var der nemlig ikke), så der ville der eksempelvis være mærkbar forskel på en eventuel fortjeneste. Det var blot et eksempel, men som sagt, så tror jeg det er meget individuelt :)

Pøj pøj med projektet :)

 

Tilmeldt 27. Nov 12
Indlæg ialt: 17
Fra  UAB Tradehouse Skrevet kl. 07:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lone,

Tillykke md dit tilbud om at live distributør ;)

Det er faktisk ret enkelt hvis vi taler om et almindeligt produkt som sælges hos og fra butikker.

Du skal kunne tjene avancen som butik, og som distibutør/grossist, således at du kan lagerføre og servicere et butiksnet,

herundr evt. reklame og seminarer m.v. på dit lokale marked ;)

Inden for mange varegrupper såsom forbrugsvarer vil kalkulationen været således 100 % er prisen for kunden, 50% af denne er for butikken, og igen

ca. avance for distributører - således 100/50/75= producenten beholder 25% af forbruger prisen. (momsen oveni)

Lone du skal huske at godt nok vil du tjene mere når du bliver distributør, men du får også flere omkostninger og en større kapitalbinding, samt en anden vigtig ting, ikke alle andre retail butikker kan lide distributører der selv har retailbutikker, de kan finde konkurrencen unfair.

I fald du har mere behov for hjælp kan du skrive en mail til mig, som jeg vil besvare på bedste vis per.nielsen@justzmile.com.

HELD OG LYKKE, og en god kamp med aftalen,

Per

Fra 3060
Tilmeldt 11. Feb 15
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lone

Jeg mener at nøgletallet ligger på omkring 3 % og 4 % som er din fortjeneste, hvis du sælger til led nummer 2 altså inden de når ud til forhandlerne.

Lav % men du har volume salget 

/ Henrik

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)