Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Personligt udlæg for IVS

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu skriver jeg ikke noget om egne konsulenttimer mv, da det er helt klart min overbevisning at den ikke går. Var værdien af disse timer så stor, så var det et apportindskud i ApS man skulle gå efter, og her er der så også et skattemæssigt aspekt at tage højde for!

Jeg vil holde fast i at den bedste løsning vil være at refundere faktiske eksterne omkostninger for hjemmesiden (kald det salg om du vil) og ikke andet. Dvs ingen vurdering af værdi etc, da al egen udvikling er sket i interesse af IVS og dets ejere.

Der er ingen grund til at blande mellem skatte- og regnskabsmæssige principper, da de ikke altid er forenelige, og heller ikke skal tages som facit for det ene eller andet. En regnskabsmæssig disposition kan derfor godt gennemføres uden at den går igennem på samme vilkår skattemæssigt.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hmmm... har virkelig svært ved at følge argumentationen...

Salg af en hjemmeside/webshop fra privat til et selskab vil udløse beskatning hos sælgeren - Ganske enkelt.

Har sælgeren tidligere fratrukket omkostningerne til hjemmesiden i eks. et personligt firma, så er det jo fuld beskatning ved salget. Hvis ikke, så opgører sælgeren følgelig sin salgspris fratrukket sine omkostninger. - Ganske enkelt.

Salg af en hjemmeside sker til markedspris, som vil være en pris, som aftales mellem uafhængige parter. Spørgsmålet er så med 5 ejere om, hvorvidt en enighed mellem disse 5 ejere om prisen for anskaffelsen så ikke er tilstrækkelig til at værdiansætte den omtalte hjemmeside/webshop.

Tonny

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)