Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Personligt udlæg for IVS

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 13. May 15
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 


Jeg stifter sammen med 5 andre et IVS.

Vi har oprettet en kassekredit eksternt for virksomheden samt andre personlige udlæg grundet en længerevarende process hos ervhervsstyrrelsen. (oprettelse af CVR)

Ejeren af kassekreditten står i en stærk økonomisk situation og derfor har vi mulighed for en relativ lav rente.

Vores materielle værdier sælges til selskabet og faktureres for den materielle værdi.

Kapitalen indlånes i virksomheden til markedsrente og skrevet gældsbrev.

Mit spørgsmål går således på vores immaterielle værdier. (Webshop, Konsulent etc.)
Hvordan indføres de mest økonomisk ind i virksomheden?


Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan ikke stifte IVS med andet end kontanter.

De aktiver som I allerede har erhvervet kan sælges fra jer privat til IVS på markedsvilkår.

Immaterielle værdier såsom udviklingsomkostninger etc ville jeg være meget forsigtig med at sætte nogen pris på overhovedet.

Er i alle 5 lige om udviklingen af webshop etc så kunne i også bare vælge at flytte denne over i IVS.

De faktiske omkostninger ifm etablering af webshop etc i umiddelbar forlængelse af jeres beslutning om stiftelse af IVS, vil i kunne få refunderet over IVS

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

VictorThomsen:

Hej 


1

Jeg stifter sammen med 5 andre et IVS.

2

Vi har oprettet en kassekredit eksternt for virksomheden samt andre personlige udlæg grundet en længerevarende process hos ervhervsstyrrelsen. (oprettelse af CVR)

3

Ejeren af kassekreditten står i en stærk økonomisk situation og derfor har vi mulighed for en relativ lav rente.

4

Vores materielle værdier sælges til selskabet og faktureres for den materielle værdi.

5

Kapitalen indlånes i virksomheden til markedsrente og skrevet gældsbrev.

Mit spørgsmål går således på vores immaterielle værdier. (Webshop, Konsulent etc.)
Hvordan indføres de mest økonomisk ind i virksomheden?

Prøver med numre

1. Fem personer er mange så ejeraftale er noget af det mest nødvendige

2. Det er så en personlig kassekredit som ikke som sådan har med kommende IVS at gøre

3. Den tillid må så overføres til jeres IVS - I kan ikke som sådan bruge en andens personlige kassekredit i forbindelsen

4. Godt - der bruges formentlig indkøbspris som dokumenteres ved oprindelig faktura og der faktureres fra private ejer til IVS uden moms på regningen

5. De kan kun komme ind ved salg - IVS kan kun kontantstiftes., Jeres webshop kan skulle vurderes hvis den udløser goodwill for den der sælger - almindelig hjemme´side er normalt umuligt at få vurderet og taget ind som aktiv - jeres egne konsulent timer kan ikke tages ind . Hvis de kunne ville det jo så være en arbejdsindsats der skulle beskattes - men egne konsulent timer kan glemmes - eksterne kan kun komme i betragtning hvis der kan foretages en seriøs vurdering af det som indsatsen har produceret og den reele værdi af det

Jeg synes I bør betale jer for hjælp i hele processen fra advokat / advokater - men jeg vil som minimum sige, at I skal ofre en lille sjat på E-BOGEN OM IVS som gennemgår både stiftelse, ejeraftaler, indskud og huskelister og alt muligt - den bør ALLE 5 læse (bare hent den et fælles sted evt). Alt for mange IVS stiftes med alt for lille indsigt desværre

god vind med det  John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. May 15
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis de immaterielle værdier er betalt udenfor virksomheden som udlæg, skal virksomheden jo betale udlægget tilbage. De kan vel ikke bare "sælges" til virksomheden som materielle værdier?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

VictorThomsen:
Hvis de immaterielle værdier er betalt udenfor virksomheden som udlæg, skal virksomheden jo betale udlægget tilbage. De kan vel ikke bare "sælges" til virksomheden som materielle værdier?
jeg er så ikke helt med på hvordan de kan være udlæg for en ikke eksisterende IVS konstruktion. Det ville jo kræve de var bestilt til ivs med et nummer under stiftelse på ordre og faktura - ellers kan intet tages ind men skal sælges - Som immaterielle værdier forudsat de har en påviselig værdi - og det tvivler jeg på kan påvises - men det ved jeg alt for lidt om sagen til at være 100% sikker på

Der må ikke sælges ting ind i selskab som ikke har en klart påviselig værdi fra éjer side - og udlæg findes ikke før stiftelsen uden der er meget specielle omstændigheder og slet ikke hvis nogen har drevet virksomhed med f.eks. webshoppen inden.

Endnu en gang - læs den bog - og tag konkret hjælp for svaret her kan blive helt galt og det duer ikke i et selskab og for fem ejere

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. May 15
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Ejeraftalen er afklare og de yderligere punkter fra 2-4 er blot konstateringer som er forstået og aftalt internt.

Spørgsmålet er blot angående de immaterielle værdier som er købt personligt udenfor virksomheden, om de kan tilbagebetales eksklusiv markedsrente for "lånet" af virksomheden eller de blot skal bogføres som tilbagebetaling af udlæg eksklusiv markedsrente eller med markedsrenten?

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det en webshop som i har arbejdet med at klargøre ifm stiftelsen af IVS, eller er webshoppen aktiv som shop inden IVS?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :

arguins:
Er det en webshop som i har arbejdet med at klargøre ifm stiftelsen af IVS, eller er webshoppen aktiv som shop inden IVS?
Jeg vil bare sige at Tina J fra onlinerevisor http://www.dinonlinerevisor.dk/ er meget skarp i indlæg om, at man IKKE i selskab kan tage udgifter før stiftelse ind hvis ikke disse direkte er bestilt og faktureret til SELSKAB XXXX under stiftelse

Det er ikke som personlig virksomhed, hvor omkostninger  (selve omkostningen ) kan tages ind. Der kan ikke blandes omk fra før start ind i selskab som udgangspunkt. (som skrevet i svaret med mindre det af ordre og faktura fremgår bestilt til xx under stiftelse)

I et selskab, uanset man måske har startet med tingene inden stiftelse, så er der ikke fradrag for selve omkostningen - med mindre det fremgår af regningen, at det er til netop det selskab det er bestilt og fremgår af regning til xxxx under stiftelse - og der skal derudover en meget tæt tidssammenhæng til MIG bekendt og iflg nævnte Tina Jonasen.

Er du uenig i det, var det godt at få kommentar fra andre der måtte vide

Momsen vil i virksomheder afhænge af om der er drevet virksomhed uden moms inden enig

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

arguins:
Er det en webshop som i har arbejdet med at klargøre ifm stiftelsen af IVS, eller er webshoppen aktiv som shop inden IVS?
Jeg vil bare sige at Tina J fra onlinerevisor http://www.dinonlinerevisor.dk/ er meget skarp i indlæg om, at man IKKE i selskab kan tage udgifter før stiftelse ind hvis ikke disse direkte er bestilt og faktureret til SELSKAB XXXX under stiftelse

Det er ikke som personlig virksomhed, hvor omkostninger  (selve omkostningen ) kan tages ind. Der kan ikke blandes omk fra før start ind i selskab som udgangspunkt. (som skrevet i svaret med mindre det af ordre og faktura fremgår bestilt til xx under stiftelse)

I et selskab, uanset man måske har startet med tingene inden stiftelse, så er der ikke fradrag for selve omkostningen - med mindre det fremgår af regningen, at det er til netop det selskab det er bestilt og fremgår af regning til xxxx under stiftelse - og der skal derudover en meget tæt tidssammenhæng til MIG bekendt og iflg nævnte Tina Jonasen.

Er du uenig i det, var det godt at få kommentar fra andre der måtte vide

Momsen vil i virksomheder afhænge af om der er drevet virksomhed uden moms inden enig

vh John H

I skal være mere end velkomne at have jeres holdninger, MEN igen som jeg også skrev tidligere i dag i anden tråd, der skal bruges sund fornuft!

Det er muligt at du skattemæssigt kan være afskåret fra at fradrage nogen udgifter du har erholdt inden stiftelse, men hvis udgiften alene er afholdt til fordel for det stiftede selskab og der kun er faktiske etableringsomkostninger der er afholdt, så bør der regnskabsmæssigt ikke være et større problem i at tage omkostningen med.

Det kan ikke være meningen at man skal skrotte en ellers veludviklet webshop, alene som følge af at den er udviklet inden selskabsstiftelse. Så må man æde skattefradraget!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ser det ikke som holdning men som de klare krav om armslængde selskab og privat som gør ting ikke som i virksomhed bare kan tages ind med moms op til 6 mdr hvis anskaffet max 6 mdr inden og der ikke er drevet virksomhed uden moms.

Man skal jo ikke skrotte den, den skal bare sælges ind i stedet for at tages ind som omkostning ved udlæg om du vil, OM den kan sælges ind er så mere spørgsmål om at kunne påvise værdi, men det er jo helt samme om den sælges ind .- eller tages ind som aktivsværdi bortset fra momsen

Vi er slet ikke uenige om, at hvis den har en værdi så skal den ind og så er det jo en udgift for selskabet og dermed mindre skat - Problemet i hjemmesider og som her konsulent timer er værdisættelse bare

Her kunne konsulent timer tilmed jo være de 5 stiftere der selv har anvendt timer, og så er det endnu mere umuligt at tage værdien af egne timer inden stiftelse ind - salg eller aktiv - men alt kan komme ind - bare er vurdering vigtig når det er fra ejer til selskab

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)