Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kunde har tastet forkert adresse - Pakke forsvundet - Hvad er mit ansvar?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 12. May 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg er endt i en lidt uheldig situation.

Jeg har haft en kunde på min webshop som desværre har glemt at indtaste husnummer, så hans pakke er ikke ankommet. Jeg har efterfølgende givet ham track & trace nummeret og har bedt ham om, at smutte ned på posthuset hvor den ifølge t&t nummeret skulle ligge. Posthuset fortalte ham så, at pakken er forsvundet og at sælger (jeg) skal oprette en reklamationsag.

Så mit spørgsmål er egentlig om min kunde kan gøre krav på en refusion? Kunden har nemlig bedt om et nyt produkt uden ekstra beregning.

På forhånd tak.

Venlig hilsen,

Lucas T.

Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2209
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Posthuset har kludret i det, og kunden har kludret i det. Men du har ikke kludret i det, så jeg kan ikke se, at det er dit problem. Når det er sagt, ville jeg alligevel give ham et nyt produkt uden beregning, medmindre det drejer sig om noget dyrt.

Tekstforfatter, korrekturlæser, cand.mag., specialist i Emotionelle Kundetyper

Få en rådgivning for 0 kroner her.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Louise Lamberth - Tekstfokus:
så jeg kan ikke se, at det er dit problem

Jo det er i høj grad sælgers problem. Efter § 73 i Købeloven er der først sket levering når varen er kommet i købers besiddelse. Her menes fysisk rådighed over den.

Tilmeldt 12. May 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Men hvis køber har tastet sin adresse forkert er det vel købers egen fejl?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

LucasT:
Men hvis køber har tastet sin adresse forkert er det vel købers egen fejl?

Eller du burde have overvejet "det manglende husnummer"....  Mit bud er at du bliver fanget af købeloven. Køber har efterfølgende fået trackingnummer og har været på posthuset for at afhente sin pakke.  Din transportør har ikke kunne levere det købte. Så levering er ikke sket til køber og den forsvundne vare er en sag mellem dig og postdanmark.

Tilmeldt 14. Feb 12
Indlæg ialt: 490
Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig med Louise.. Send kunden et nyt produkt og få en glad og tilfreds kunde, fremfor evt. dårlig omtale der koster dig meget mere på bundlinjen.

Brug for hjælp til WordPress? eller mangler du en professionel hjemmeside?  -  https://prestawise.dk

Tilmeldt 9. May 12
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen der er jo umiddelbart ikke noget problem her. Hvis pakken er sendt med track & trace, så er den altså sendt som pakke, og er dermed forsikret.

Post Danmark har smidt pakken væk, så du skal, som de har sagt, lave en reklamation. Når de ikke kan finde pakken, så skal de erstatte den. Det vil sige, at enten får du pakken retur fra Post Danmark eller også får du værdien.

Send straks en ny vare til kunden, og få en glad kunde.

Tilmeldt 12. May 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay. Jeg sender ham en ny og håber, at jeg kan få løst problemet med post DK. Tak for alle jeres svar.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Prestawise:
Enig med Louise.. Send kunden et nyt produkt og få en glad og tilfreds kunde, fremfor evt. dårlig omtale der koster dig meget mere på bundlinjen.

Hvorfor i alverden skulle man bare sende kunden en ny vare, det er jo rent faktisk kunden der har kludret i det!  Den holding dig og louise har er bare med til at skabe endnu flere krævende og vanskelige kunder der tror de altid har ret.

Fra Horsens
Tilmeldt 31. Jan 11
Indlæg ialt: 527
Fra  De skøre kugler Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

man kunne jo evt. sende kunden en ny vare hvis det er det loven siger man skal.... Eller man skal ikke nødvendigvis sende en ny vare, men så kan man heller ikke forlange at kunden betaler....

Det er ikke en skid med til at skabe vanskelige kunder. Det handler her om at postDK har smidt en pakke væk (ikke specielt overraskende) samt at sælger (som er den professionelle) sender en pakke uden at være opmærksom på at der mangler husnummer...

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)