Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Off-topic: Hvad er bluetooth?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Vejle
Tilmeldt 11. Feb 15
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg har denne eftermiddag købt mig et par Scandyna Smallpod Bluetooth højtalere.
Dem her:
https://www.hifiklubben.dk/hojttalere/aktive-hojttalere-til-fx-pctv/scandyna-smallpod-bluetooth/

Jeg har dog et problem. Jeg har værelse i en kælder og dækningen er derfor ikke så god, så tænkte at det måske kunne være en ulempe for at spille musik via bluetooth? Altså har dækningen noget at sige, når vi snakker bluetooth?
Jeg har haft gang i både min Mac og iPhone, dog uden held. AUX virker fint.

Mvh
Lasse

Tilmeldt 1. Apr 13
Indlæg ialt: 138
Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lasse.
Bluetooth er et kortrækkende datanet, hvilket betyder at du ikke kan transporterer data over særlig lang afstand. Almindelig rækkevidde er ca. 10 meter i fri luft.

Du kan derfor ikke transiterer en forbindelse mellem en væg eller lignende "støj" der vil blokere for signalet.

De bedste hilsner 

Birk1986

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 05:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Birk1986:

Hej Lasse.
Bluetooth er et kortrækkende datanet, hvilket betyder at du ikke kan transporterer data over særlig lang afstand. Almindelig rækkevidde er ca. 10 meter i fri luft.

Du kan derfor ikke transiterer en forbindelse mellem en væg eller lignende "støj" der vil blokere for signalet.

De bedste hilsner 

Birk1986

Jeg vil lige omskrive det du har skrevet, som jo uden tvivl er den teknisk korrekte version, men hvor trådstarter måske kan blive en smule forvirret. 

Bluetooth sendes til/fra typisk fra en lille sender (det kunne fx være dine højtalere), hvorfor du ikke skal tænke så meget på "dækning" (jeg går her udfra, at du tænker på dækning som i mobildækning - bluetooth har intet med dette at gøre, da det sender signalet direkte fra/til enheden). Som Birk skriver, er rækkevidden dog begrænset. Hvis du forsøger at anvende højtalere, hvor der fx er en væg imellem sender og modtager, kan du opleve problemer med forbindelsen. 

Jeg købte for nogle måneder siden en bluetooth modtager i Netto, som jeg har sluttet til mit ellers analoge musikanlæg. Jeg er super glad for modtageren, men går jeg ind i rummet ved siden af (max 6 meter), hvor der er to vægge imellem, kan jeg allerede begynde at have problemer med modtagelsen. Det hjælper heller ikke, at døren står åben.

Jeg håber at ovenstående kan hjælpe dig lidt på vej :) 

Fra Odense
Tilmeldt 3. Mar 14
Indlæg ialt: 236
Fra  Bombgirl.dk Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Altid spændende med nyt isenkram. 

Jeg går næsten udfra at du har begge enheder på dit værelse, altså både højtaler og fx iPhone, nu hvor kabel fungere. Så tror jeg bare du skal parre enhederne.

Mange gange skal du vælge en "connect"-knap på højtaleren, eller holde en knap nede i x antal sekunder før den går i parring-mode. Typisk vil du på enheden kunne se om den er i parring-mode ved noget lysblik.
Derefter går du på telefonen under indstillinger, bluetooth og søger efter enheder. Hvis du skal angiv kode står det i manualen (mange gange er det 4 nuller)

I manualen må der også stå hvordan du slår parring-mode til.

Men som de andre nævner er rækkevidden meget begrænset med BT. Så hvis enhederne er adskilt af etagedæk eller væg vil det nok give problemer. Så skal du nok kigge efter noget wifistreaming, fx Sonos, det kan du også finde i Hifiklubben.

Vh Jimmy

Distributør af sexet og frækt lingeri og dameundertøj.
www.bombgirl.dk & www.demoniq.dk.

Fra Vejle
Tilmeldt 11. Feb 15
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Alt er fint nu. Det tog lige lidt tid, men det hele lykkedes.
Tak for hjælpen. :-)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)