Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forenklede fakturaer, rigtig forstået?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København Ø
Tilmeldt 8. Nov 13
Indlæg ialt: 65
Fra  Sehested Media ApS Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg er meget lidt skarp i lovtekster og alt hvad det offentlige kan finde på, at skrive. Derfor vil jeg lige hører om jeg har forstået dette rigtigt?

Jeg har en hjemmeside, hvor jeg sælger adgange til privatpersoner. I øjblikket spørger jeg om deres adresse, men jeg har ikke brug for den, fordi alt foregå på nettet

Kan jeg droppe det (adressen), så jeg kun spørge om navn og email, udover betalting. Men så kan jeg bare heller ikke skrive det på faktura mail jeg sender? Det er sådan jeg læser det skat skriver om Forenklede fakturaer

Kan du hjælpe om jeg har forstået det rigtigt?

Blogger og holder foredrag om livet som ordblind og alle de muligheder det medbringer. Kig forbi etlivsomordblind.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad skulle gevindsten være ved, at kunden ikke angiver sin adresse? Når du skriver "adgange til privatpersoner", hvad det så for nogle adgange? 

Jeg kan desuden henvise til, at momsbekendtgørelsens §66 omhandler forenklede fakturaer.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København Ø
Tilmeldt 8. Nov 13
Indlæg ialt: 65
Fra  Sehested Media ApS Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for linket John! Som jeg læser det (er ordblind, så kan godt læse forkert) så kan jeg godt lave en forenklende fakturaer, hvor jeg ikke skal bruge kundes adresse. 

Mit produkt koster 249 kr. Under 3.000 kr - Tjek. 

Jeg sælger kun til private gennem hjemmesiden- Tjek

Kun til dansker, produkter er på danske - Tjek

Folk betaler ved NETS og Teller, - Tjek 

  • Sælgers navn og adresse -Tjek
  • Sælgers registreringsnummer (cvr-nr.) -Tjek
  • Fortløbende nummer (fakturanummer)- Tjek
  • Udstedelsesdato (fakturadato)- Tjek
  • Mængden og arten af de leverede varer/omfanget eller arten af de leverede ydelser - Tjek
  • Det samlede omsætningsbeløb og momsbeløbets størrelse. Momsbeløbet kan også angive ved at skrive, at momsen udgør 20% af den samlede pris inkl. moms. - Tjek

Blogger og holder foredrag om livet som ordblind og alle de muligheder det medbringer. Kig forbi etlivsomordblind.dk

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)