Nogen forslag til shipper for sådanne to containers fra Holstebro til Kalke i det nordlige Indien (vel søfragt enten Calcutta eller Mumbai og så videre derfra)
venligst John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Jeg formoder han var overrasket over den høje pris? Hvorfor Sælger ikke bare EX Works Danmark, så kan han jo selv skaffe en speditør. En anden mulighed kunne være at i levere til havn Indien, så kan han selv skaffe en billig transport det sidste stykke af vejen.
Hvorfor Sælger ikke bare EX Works Danmark, så kan han jo selv skaffe en speditør. En anden mulighed kunne være at i levere til havn Indien, så kan han selv skaffe en billig transport det sidste stykke af vejen
vort ønske var netop ex works og Inder skaffer speditør der sætter containers op lige frem
Der var prisen meget høj og da vi og Indien har fælles interesse, så har vi sagt, at vi også prøver herfra at få en aftale, som også kunne gå til havn i Indien og de klarer resten - Man kan sige alt er åbent, vi har ret fælles interesse - brugte maskiner og pris og fragt hænger en del sammen
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Det kan være noget af et pudslespild at få alt til at gå op mht. og økonomien. Kender uden mærket problematikken for sælger selv brugte maskiner.
Måske ville almindelig lastbilsfragt frem til f.eks Århus havn værre billigere end container. Gad vide om i ville opnår en bedre pris hvis du og inderen brugte samme speditør. du får en pris frem til havn Indien og inderen fra havn til slut destination.
Jeg undersøger den med vi får pris til Delhi havn og inderen får dem op til Kalke. Selve maskinernes pakning med dele vil være besværlig hvis de skal på lastbil først og så omloades,, så jeg tror meget på tanken med at få et par containers frem. Det er også nødvendigt at ha dem en vist tid (nok 2 dage) til rådighed- det er ikke en going concern som skal pakke dem men et familie projekt for tidligere ejer at få sikret maskinerne - beskyttet mod evt havluft trods alt osv - Jeg er bare salgshjælp da jeg kender markedet + kunderne og tidligere har sendt hele fabriker fra f.eks. Belgien eller UK til Indien og Bangladesh. Der skal rustbeskyttes osv - men det tror jeg den familie er helt med på
vi har også et lille ?? i at vi ligger og vipper mellem en 20 fods og en 40 fods - eller to 40 fods containers + vi skal inkludere chartered engineer cetificate der bekræfter brugsstand og andet skæg
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER