Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konvertering i webshop? RIS/ROS HJÆLP

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 11. May 15
Indlæg ialt: 11
Fra  www.stayfash.dk Skrevet kl. 23:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer!

Jeg har længe holdt øje og læst med fra sidelinjen, og har nu brug for jeres ekspertise!

Jeg har i december 2014 åbnet min webshop ( www.stayfash.dk ) efter lang tids forberedelse. Jeg har efter åbningen foretaget flere store ændringer (design, billeder osv.), men vil gerne forbedre konverteringen...
Har i ris/ros til selve webshoppen og andre forslag til hvordan jeg kan forbedre konverteringen?
Min primære markedsføringen består på nuværende tidspunkt af Facebook annoncer. 

Jeg håber at høre fra jer, på forhånd tak! :)


Fra Gundsømagle
Tilmeldt 17. Sep 14
Indlæg ialt: 25
Fra  Roskilde IT Skrevet kl. 00:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Din front billeder er meget tunge og tager derfor lang tid at loade det kan Google godt se lidt ned på

men ellers synes jeg at alt ser rigtig pænt ud :D 

Ha en super dejlig dag. 

Mvh. David Jensen

Mvh. David Jensen - Roskilde IT

www.Roskilde.IT

Tilmeldt 11. May 15
Indlæg ialt: 11
Fra  www.stayfash.dk Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for feedback, og jeg vil give dig helt ret, tror jeg skal have gemt forside billederne så de ikke fylder så meget! :)

Ingen andre, der har noget at byde ind med? Der er alitid rart at få udefra kommendes friske syn på tingene!

Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 2152
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

I overordnede træk en super flot webshop du har fået etableret! 

Kunne godt tænke mig at vide om du selv mener du konverterer godt nok? 

Synes at dine dropdown menuer er ret i uheldige i farven. Dit farvevalg heri bør du ændre. Udskift den grå farve med samme baggrundsfarve som er her på Amino, og ændre farven i skriften til sort. Bum. Så har du en 100 gange flottere mega dropdown :-) 

Jeg mangler sorteringsmuligheder når jeg er i de enkelte produktkategorier. Såsom farve, pris, størrelse, mærke mm. Dette vil du også blive glad for når du løbende udvider sortimentet. 

+14.000 følgere på Facebook... - Flot! 

Fra Greve
Tilmeldt 13. Jan 13
Indlæg ialt: 27
Fra  Mads Husum Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Gerneralt en super flot hjemmeside

Dog er jeg enig med Simon. Samtidig synes jeg måske også at din footer kan være meget utydelig på min pc, jeg ville overveje at ændre den grå farve til en lidt stærkere en, eventuelt: A7A4A3. Jeg ville måske også lave "tilføj" knappen om, og eventuelt kalde den køb, og gøre den visuelt synligt før man vælger størrelse, synes det giver en lille forvirring at man skal vælge størrelse først. Til sidst ville jeg måske lave Gavekort siden om da den ser lidt kedelig og tom ud, da du kun har 1 gavekort. Måske få lavet en unik side til gavekort, med nogle gave løsninger. 

Hilsen Mads

Styrk dit personlige brand med en personlig hjemmeside - madshusum.com/hjemmeside

Tilmeldt 11. May 15
Indlæg ialt: 11
Fra  www.stayfash.dk Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Først og fremmest tak for svar, det er rigtig dejligt med noget konstruktivt kritik!

-Nej jeg syntes ikke jeg konverterer nok, men så igen -jeg ved ikke helt hvad jeg kan forvente når webshoppen ikke har været igang længere tid end den har. Jeg vil hvertfald rigtig gerne øge konverteringen, om ikke andet så på sigt.

Mht til farven på drop-down menu, så har jeg selv gået med samme tanke, så den tror jeg at jeg vil give mig i kast med at få ændret på i første omgang. Du har nok også ret i at en bedre sorteringsmulighed vil gøre det lettere og mere overskueligt for mine kunder, så der vil jeg bestemt også undersøge hvad jeg har af muligheder!
Endnu engang mange tak for hjælpen! 

Tilmeldt 11. May 15
Indlæg ialt: 11
Fra  www.stayfash.dk Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hov nu svarer jeg også lige dig her Mads.
-Også mange tak for din brugbare feedback!
Også rigtig gode ting du kommer med, især det med ''tilføj'' knappen. Jeg har aldrig skænket det en tanke, men kan godt se pointen nu du nævner det. 
Jeg vil give mig i kast med ændringerne, og se hvor meget af det jeg selv kan finde ud af :D 
God aften!

Tilmeldt 28. Mar 14
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Megila

Jeg er enig i det meste som David, Simon og Mads siger.

Billderne i slideren på forsiden skal skaleres, så de passer (700x394) samt komprimeres. Der kan selvfølgelig bruges billeder med højere opløsning til visning ved high pixel density skærme.

På siderne TØJ, ACCESSORIES og SKØNHED er headeren alt, alt for stor. Mit display er 1920x1200 og produkterne fylder max ~25% af min skærm. Ved standardindstillingerne for en 15" MBP kan man ikke engang se produkterne uden at scrolle - og der er altså mange der har endnu mindre skærme. Produkterne er det vigtigste på din side - det er jo det, som du gerne vil sælge. De skal ikke gemmes væk. I starten troede jeg at dine links var døde, fordi der (næsten) ikke skete noget, når jeg trykkede på dem.

Jeg kan ikke lide, at man skal trykke på zoom-ikonet, når man holder over et produktbillede og skal ind og se produktet. Det er besværligt og vil være nemmere bare at skulle trykke på produktbilledet.

Jeg har ikke noget imod, at "tilføj" først kommer frem når man har valgt størrelse - men det er et problem, at "favorit" er mere iøjenfaldende end muligheden for at købe produktet.

Jeg synes, at baggrundsbilledet er distraherende - især på produktsiderne.

Kurven er meget anonym - det er som om, at alt der har noget at gøre med at sælge er gjort så neutralt som muligt ;) Man kan ikke rigtig se, at man har lagt noget i kurven og kunder uden falkeblik vil ikke lægge mærke til kurven oppe i højre hjørne.

Der er meget få størrelser på nogle af produkterne (kun M og L) - er det bevidst?

Jeg synes ikke, at titlen fremgår tydelig på produktsiderne. Måden hvorpå betalingsmuligheden med rente- og gebyrfri afbetaling er opstillet er forvirrende (for mig i hvert fald, men jeg er heller ikke for klog).

Jeg ved ikke om det bare er mig, men jeg kan ikke vælge variant/størrelse på denne model:

http://www.stayfash.dk/shop/cashmere-rullekrave-341p.html

Nogle af mine bemærkninger skal tages med et gran salt, da jeg ikke er i din primære målgruppe (jeg går ikke i så meget dametøj ;)). Andre ting bør fikses ASAP.

For at kunne hjælpe dig mest optimalt, vil det være fordelagtigt at vide, hvor høj din konvertering er, hvor dine besøgende kommer fra og hvor de falder fra. Der er forskel på om kunderne falder fra mens de browser kataloget, på en produktside eller ved selve checkout.

Mvh. Sebastian

Modtager ikke mails fra debatten - send PB for opfølgning

Tilmeldt 11. May 15
Indlæg ialt: 11
Fra  www.stayfash.dk Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sebastian, tak fordi du har taget dig tid til at give en masse feedback!
Jeg er blevet opmærksom på mange af de ting du skriver, og kan sagtens se hvad du mener. 
Jeg vil gerne bede dig uddybe det med billederne i slideren, jeg er ikke så teknisk anlagt når det kommer til billederedigering, så er ikke helt sikker på hvad du mener?

Ligeledes på siderne TØJ, ACCESSORIES og SKØNHED skal jeg lige forstå dig ret. De er ikke aktive links, fordi der er drop-down menu på, så når man klikker på dem kommer man faktisk bare tilbage til forsiden, og jeg tror/håber det er den header du mener der er for stor? Jeg er igang med at få dem ændret, så de bliver til ''rigtige'' links.

Grunden til der er få størrelser på mange af produkterne, er simpelthen at de er udsolgt i de andre størrelser :) Blusen du linker til, blev lige udsolgt igår, så havde ikke fået den fjernet endnu. 

Jeg har kigget de ting i har kommentere på igennem, og ændret på nogle af de ting jeg selv var enig i:
- Baggrundfarve og skriftfarve på drop-down er ændret
- Indkøbskurven er blevet forstørret
- Tekstfarve i footeren er gjort mørkere
- Zoom ikonet, man før skulle klikke på for at komme ind på produkterne er slettet, så man bare klikker på billedet nu
- ''Tilføj'' knappe er omdøbt til ''Køb''
- Farverne er byttet om på ''Tilføj'' og ''Favorit'' knapperne
- Købs knappen er altid synlig nu
- Jeg har lagt billede ind og skrevet titler på i ''Om os'' 

Hvis i har lyst må i meget gerne kommentere på ændringerne, jeg syntes selv at det har gjort en stor forskel selvom det er ''småting'', ihvertfald føles siden mere funktionel og navigere rundt på nu :)


Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad meed SEO? Hvor meget energi har du brugt på det? 

Overordnet synes jeg egentlig siden er fin men baggrunden tager for meget opmærksomhed selvom det ser pænt ud. Derudover kunne du godt få bedre udnyttelse af produktsiden hvor der er meget luft i venstre side. 

Håber det kan bruges :-)

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)