Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er min hjemmeside værd?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Vejle
Tilmeldt 22. Jan 15
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har fået en henvendelse fra virksomheden Dubuy.dk om at købe min hjemmeside samt begge mine domæner. 
Det er ikke mig som kontaktet dem, men omvendt. Jeg er selvfølgelig interesseret i at sælge hvis jeg får den rigtige pris, men så er spørgsmålet, hvad er den rigtige pris? 

Det skal nok lige siges at min side er en affiliate side og at jeg er partner med (bl.a.) dem via partner-ads.com

Mit website: www.vægur.dk
Mine domæner: vægur.dk samt vaegur.dk

Vh Julius

Ønsker du at mestre dit (spejlrefleks)kamera og tage fantastiske fotos? Bliv klogere på Fotoklog.dk

Fra Vejle
Tilmeldt 22. Jan 15
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Nogle der tør komme med et forsigtigt bud?

Ønsker du at mestre dit (spejlrefleks)kamera og tage fantastiske fotos? Bliv klogere på Fotoklog.dk

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har jo ikke givet nogle informationer til kunne komme med et bud :)

Hvad er overskuddet, hvor lang tid bruger du på den, hvor gammel er siden osv.

 

Tilmeldt 21. Sep 14
Indlæg ialt: 297
Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis din omsætning kommer fra gode placeringer i søgemaskinerne, bør du fastsætte prisen ud fra din omsætning.

Hvis du selv annoncerer eller på anden vis betaler for dine besøgende, bør du i stedet kigge på dit overskud.

Jeg ville sætte prisen til henholdsvis 1 års omsætning eller 1 års overskud.

---

Jeg har set at din eventuelle køber bruger Adwords en del, så hvis du har relevante top-placeringer i søgemaskinerne, kan der være store besparelser at hente ved at købe din hjemmeside.

Og de har råd til at betale, så du skal ikke lade dig lokke til at sælge for billigt.

http://www.proff.dk/firma/dubuy.dk/ikast/detailhandel/13576270-3/ 

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Karsten Hansen:
Jeg ville sætte prisen til henholdsvis 1 års omsætning eller 1 års overskud.

 Jeg forstår ikke sammenhængen her ?

Lad os sige der omsættes for 1 mio - 15% kommission - og nærmest nul omkostninger = overskud 150.000,-

Så siger du prisen er enten 1 mio - eller 150.000,- ??  Det er da lidt af en forskel

Hvis han nu brugte 50.000,- i salgsfremmende omk. , så var overskudet 100.000,- ( = prisen)

Kan du ikke forklare hvordan du kommer frem til sammenhængen 1 års omsætning = salgspris

 

Fra Vejle
Tilmeldt 22. Jan 15
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for input

Ønsker du at mestre dit (spejlrefleks)kamera og tage fantastiske fotos? Bliv klogere på Fotoklog.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

For mig at se har trafik også meget at sige, uanset om det konverterer salg eller ej. Et domæne er ikke en virksomhed og trafik kan bruges på mange måder selv om det ikke giver en indtægt.

Trafik der ikke konverterer kan måske laves om til trafik der konverterer. Eller bruges til andre ting. Eksempelvis branding.

Ud over det så har domæme placering i google også noget at sige. Ligger du nummer 3 på en stor søgning og der er mulighed for ret nemt at blive nummer et med lidt knofedt. Så vil dette også øge prisen.

at prissætte et domæne udelukkende på omsætning eller indtægt kan være farligt da tidligere kunder godt kan hives med til et nyt domæne efter salg. Sælger har jo alle kontakt oplysninger på kunder, og kan fortælle dem butikken flytter fordi domæne er blevet solgt. Det gør igen trafik og google placering til en vigtig faktor.

Der skal altså laves en analyse af de trafik og google værdier som ligger i domænet nu, men også af de værdier  som forholdsvis nemt kan skabes. Dette kombineres så med faktiske indtægter.

Et godt udgangspunk er at spørge sig selv. Hvad ville du være glad for ? og derefter beregne lidt på om det kan retfærdiggøres eller ej. Ud over det skal du også huske på at eventuelle omkostninger der vil være for dig i at starte forfra godt kan ligges til en salgspris.

Tilmeldt 21. Sep 14
Indlæg ialt: 297
Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Laugesen:
Kan du ikke forklare hvordan du kommer frem til sammenhængen 1 års omsætning = salgspris

Med omsætning mener jeg trådstarters omsætning (affiliate indtægt) og ikke hans annoncøres omsætning, da sidstnævnte er urelevant i denne sammenhæng.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg har faktisk brugt omsætning som mål for pris. Helt som du kan sige overskud - hvis det er stabilt gange 5 = 20% forrentning eller gange 10 = 10% forrentning for at tage det simpelt, så har jeg deltaget i selskaber, som arbejdede med noget, hvor vi vidste, at vi ved en overtagelse kunne sikre en overskudsgrad på f.eks. 10%

Det betyder jo så, at betale man et års omsætning og så kan forrente den omsætning fremover med 10% ja så får man 10% for sin investering - eller måske man tilmed kan grave synergieffekter frem (ofte overvurderet Stick out tongue) så man kan klare 20% på den ekstra omsætning man køber sig til, ja så ser det jo helt fornuftigt ud

Omsætning kan derfor være mål for pris, hvis man ved hvad man forventer at kunne skabe i resultat på omsætningen fremad

Bare for at forklare lidt overfladisk hvordan man KAN tænke i prissætnings situationer

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Vejle
Tilmeldt 22. Jan 15
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for input alle sammen

Nu skal jeg ikke sidde og "forsvare" min side, da jeg udemærket godt forstår jeres svar. Mit website har dog kun eksisteret i meget få måneder, og vores indtægt er derfor meget lav, og vores rangering er også lav, men konstant stigende. 

Ønsker du at mestre dit (spejlrefleks)kamera og tage fantastiske fotos? Bliv klogere på Fotoklog.dk

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)