Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Butik på Facebook istedet for webshop....er det en god ide?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Faxe
Tilmeldt 3. Feb 08
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer

Jeg har fået kontakt til en forhandler af et let omsættelig hverdags produkt og er blevet tilbudt at bliver forhandler af produktet. Men nu er jeg lidt i tvivl om, hvordan jeg skal sælge produktet. Skal jeg lave en alm. webshop eller en webshop på Facebook. Jeg har set at feks. Ecwic har en løsning, hvor man kan få en webshop, som er bygget sammen med ens Facebook side, men er det en god ide? Det vil jo være billigere at starte op på den måde, men vil folk kunne finde ud af det eller vil det jage nogle kunder væk? Her tænker jeg bla. på betaling, for kan man bruge feks. Mobilepay eller skal man bruge feks. Paypal. Da det i starten vil køre som et fritidsprojekt, vil jeg gerne holde omkostningerne nede til at starte med. Da jeg ikke har den store erfaring med at sætte en webshop op, vil jeg jo enten skulle betale mig fra det, eller finde en partner der kan tage sig af den del. Håber der er nogle herinde, som kan hjælpe mig, så jeg kan komme videre med mit projekt. 

Mvh Kim

Fra Silkeborg
Tilmeldt 13. Nov 13
Indlæg ialt: 332
Fra  MOBILAKTIV.DK / CBD4EVER.DK Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim

Først engang tillykke med dit projekt.


Jeg vil anbefale dig at få en webshop, som du selv kan administrere,
eller få nogen til det (på sigt) 

Facebook er dog også et medie, du bør være på og så target dine produkter
ud fra demografi, og segmentér efter dine kunders behov / interesser.

Cross Channel Marketing, altså marketing hvor du breder dig såvel online som offline
på tværs af forskellige medier, bør du kraftigt have med i dine overvejelser, såvel som 
direkte marketing, enten i form af e-mail og/eller sms.


Som nystartet kan man oftest ikke få det hele, og jeg ved ikke hvilke produkter eller segment, demografi
du går efter, men dit valg på din markedsføring må være ud fra disse kriterier i første omgang, og så evt. bygge 
på.

Jeg håber du kan bruge mit svar, og kan sige at oprette en facebookside er forholdsvist nemt og så er det gratis,
Så kunne du teste lidt og koble din webshop og andre medier på hen ad vejen.

Med venlig hilsen

Per Eckert

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 14
Indlæg ialt: 726
Fra  NaturHandel.dk Skrevet kl. 08:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil klart også sige at du ikke skal have din webshop på Facebook. Du skal have fuld ejerskab over din egen virksomhed. Facebook bestemmer i stort omfang hvilke nyheder der skal vises i dine brugeres nyheder.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville nu heller ikke anbefale en løsning baseret på Facebook.

Hvad gør du den dag, hvor Facebook ikke eksisterer mere.?

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må ikke bruge en alm privat mobilepay til at tage imod betaling med, hvis du sælger som et firma. Der skal du ind og registreres og til meldes en Dankortløsning.

Du kan oprette en webshop der tager Paypal for under 1000 kr. Det var sådan jeg selv startede ud. Men Paypal alene skræmmer en del kunder væk desværre.

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra Aarhus
Tilmeldt 8. Dec 14
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 19:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim, har du kortlagt hvilke commission de forskellige e-commerce builder tager? Nu skal jeg ikke holdes op på det, men checkede Edwic-løsningen til Facebook shop da jeg har bygget www.fundraising.how/shop der. De skriver "On average, merchants with synchronized stores receive 15% of their sales from Facebook." 15%! Det er muligt jeg ikke forstår ovenstående rigtigt, men jeg skal safsuseme ikke opgive 85% af mit salg til nogen?

Fra Faxe
Tilmeldt 3. Feb 08
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er godt klar over at på sigt skal man have en webshop. Men tænkte på om indtil jeg havde fået gang i butikken kunne nøjes med Facebook. Prisen på en webshop løber jo hurtig op når man skal have en til at lave den. 

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 14
Indlæg ialt: 726
Fra  NaturHandel.dk Skrevet kl. 00:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil mene det vil være en halvhjertet løsning. De fleste har udgifter når man starter op. Jeg har f.eks. indhentet mit underskud efter kun 6 mdr. Det er godt givet ud at starte med en webshop fra start af, ellers er det dobbelt arbejde.

Fra Aarhus
Tilmeldt 8. Dec 14
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke så omstændigt eller dyrt at få en til at lave det (som jeg tror du regner med, Kim).

Jeg lavede min egen webshop på to dage. Det kan ses, men det er salg af digitale dokumenter og virker. Nu kender jeg ikke til din varegruppe.  SquareSpace koster mig 650 kr. om året. Her bygger jeg siden. Implementerede derefter en e-commerce via Edwic. (Pris 0.00 kr.) Edwic får en bonus fra payment processerne. Jeg valgte Stripe. Jeg betaler ikke Stripe gebyrer. De tager dog 4-5% totalt af salget, hvilket er fint for et startup uden dokumenteret salgs track record.

Hvis du vil kan det være at vi kan diskuttere en opsætning af din webbutik. Jeg er booket frem til d. 23. maj 2015. Derefter kan vi drøfte dine behov. Jeg har arbejdet virtuelt for danske virksomheder gennem to år. Fang mig på fundraising.how@gmail.com hvis du har behov for at høre mere, eller tjek https://www.linkedin.com/in/sorenmadsen1 

Held og lykke.

Fra Faxe
Tilmeldt 3. Feb 08
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 07:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tænkte bare at jeg jo under alle omstændigheder skal have en facebook side koblet til shoppen så hvis jeg startede med salg via facebook og koblede webshop på når det begyndte at køre godt kunne jeg jo spare lidt i opstarten. Men hvis I mener det er bedre at starte med webshop sammen med facebook så er det nok det jeg vælger. Så må jeg lige se på hvordan jeg kan få en billig webshop op at køre. Det skal jo helst være en som kan udviddes efter behov. 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)