Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Råd ang. program for kørselsfradrag

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Nov 12
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg skal til at starte på praktik, hvor jeg skal udvikle et program der skal håndtere kørselsfradrag. Programmet skal følge et bestemt flow med hensyn til lederen og løn afdeling. Nogen der har erfaring inden for området? Hvordan gribes sådan noget an?

MVH

Fra Fur
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 549
Fra  LidtBedre Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Allerførst skal du lige fortælle lidt mere. Hvilken uddannelse er du i gang med ? Skal det munde ud i et færdigt, brugbart program, eller skal du bare beskrive principperne i et program ?

Med venlig hilsen
Viggo Poulsen

Tilmeldt 7. Nov 12
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Viggo

Tak for svar!

Jeg studere IT og økonomi ingeniør. Formålet med praktikken er at jeg skal udvikle et produkt. I dette tilfælde er kravet at jeg udvikler et brugbart program, som løn afdelingen kan bruge. 

Jeg er i tvivl om kompleksiteten af opgaven. Samt hvordan det skal udvikles. 

Programmet skal som det vigtigste spare tid for løn afdelingen, således at de slipper for papir arbejde, og for at kørselsafdrags-formularen ikke skal igennem for mange led i papir form. 

MVH

Fra Fur
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 549
Fra  LidtBedre Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Så bør du nok starte med at lave en analyse over, hvordan arbejdsgangen er i dag, fra medarbejderen afleverer kørselspapirene (skriftligt, mail, program ?), hvordan disse data kommer ind i lønafdelingens systemer. Hvordan beregnes fradrag i dag ? (husk, forskellige km. satser) og hvordan kontrolleres om det er de rigtige tal medarbejderen har oplyst. Herefter bør du undersøge hvilke muligheder der er for programmæssigt at overføre data til lønafdelingens bogholderiprogram. Dette er vigtigt, for senere at kunne beslutte hvor stor integration du kan lave. Når du ved detaljeret hvordan det hele foregår i dag, kan du begynde det egentlige arbejde. Hvilke af de enkelte arbejdsprocesser kan med fordel automatiseres ? Kan dette evt. tilkøbes som et modul til lønafdelingens bogholderiprogram ? (ingen grund til at opfinde den dybe tallerken igen). F.eks. kan medarbejderen aflevere en seddel, der kan laves et excellark som medarbejderen skal udfylde (så er man ude over papiret) eller der kan laves et program hvorigennem medarbejderne indtaster dataene, som herefter kan overføres til bogholderiprogrammet. Den vigtigste del bliver nok at få data ind i bogholderiprogrammet, så det ville jeg nok starte med at undersøge, hvilke måder der er til rådighed. Før du ved det, kan du ikke skitsere resten af løsningen.

Med venlig hilsen
Viggo Poulsen

Tilmeldt 7. Nov 12
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Ja det er overordnet også sådan jeg havde tænkt mig at gribe det an. 

Det jeg er tvivl om er, om det er muligt at finde tilføjelsesprogrammer, hvor man kan udvikle sådan noget? 

Eller om man skal starte fra bund ang. kodning. 

MVH 

Fra Fur
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 549
Fra  LidtBedre Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Her skal du nok starte fra bunden. Er du vant til at programmere i et eller andet programsprog (ikke konfigurere, men programmere), bør du bruge dette. Hvis du ikke i dag kan programmere, er der desværre meget lang vej for dig.

Hvis du vil vide om der findes tilføjelsesprogrammer er du nødt til at skrive hvilket program der skal være tilføjelsesprogrammer til.

Med venlig hilsen
Viggo Poulsen

Tilmeldt 7. Nov 12
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan programmer HTML og CSS på højt niveau. Java på middel niveau. Og andre database sprog, såsom SQL.

Hvordan virker SharePoint, hvis man vil progammer i det?

MVH

Fra Fur
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 549
Fra  LidtBedre Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg arbejder ikke med Sharepoint, så vi må håbe en anden kan svare på dette.

Med venlig hilsen
Viggo Poulsen

Tilmeldt 7. Nov 12
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Men jeg siger tak for hjælpen og vejledningen :)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)