Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Svar søges fra Jurist

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Jul 12
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Kort fortalt har jeg og en Partner startet et APS op for 2 år siden,vi er nu nået til et punkt hvor vi ikke kan snakke fornuftigt sammen mere.

Min partner ejer 51 % og jeg har 49 %.

Min partner har stillet et ultimatum den 6-5 2015  , Punkt 1 jeg køber parten ud for xxx antal kroner samt indskudet på 51 % eller jeg får mit indskud tilbage på Aps samt bliver opsagt med 6 måneders løn , partneren vil hav svar senest 11-5-2015 og så får vi 14 dage til at skaffe den fornødne kapital.

Det skal nævnes at det er en virksomhed vi købte som jeg tidlige har været ansat i gennem 10 år.

Spørgsmålet lyder på kan min partner overhovedet stille et sådant ultimatum, hvad kan vi evt gøre ved det .

Min partner har finansieret hele virksomheds køb derfor de 51% udover vi hver især har indskudt den nødvendige i APS. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

det går ikke at svare ud fra det lidt du fortæller ud over at

UDEN evt ejeraftale og evt vedtægter der også kan sige noget, så kan 51% jo bestemme - indkalde generalforsamling der kan vedtage hvad 51% vil og dermed også gi 51% ret til (hvis ikke det er tilfældet allerede) at fyre 49% - og de 6 mdr kunne tyde på, at 51% har checket og bestemt, at det er funktionærlov der skal overholdes ved fyring

Hvad han vil gi for dine anparter er jo så et tilbud, og tilsvarende hvad du skal gi for hans, hvis ikke alt er aftalt i ejeraftale, og uden en sådan, står du dårligt mod 51%

Du får IKKE et eksakt svar her - gå til en advokat og få hjælp

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Jul 12
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John .

Mange tak for dit hurtige svar, det der undrede mig var bare at der kunne gives et sådant ultimatum med at varsel som er så kort.

Men igen mange tak , hvor er Amino bare en dejlig ting.

Mvh

Kim

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)