Jeg søger et nemt regnskabsprogram til mit lille Aps firma. Jeg skal bruge det til momsregnskab, årsregnskab osv OG det skal virke på en MAC :-)
Har læst om Billys billing men kan ikke lige gennemskue om de primært henvender sig til enkeltmandsfirmaer ligesom webregnskab.dk.
Jeg har lige opsagt min revisor da jeg alligevel selv ordnede alle bilag osv, men han har selvfølgelig stået for udregning, indberetning og alle de ting som jeg ikke aner et dyt om! Men håber at jeg med et simpelt regnskabsprogram kan få krammet på det.
du kan sagtens bruge billy eller dinero med flere, men du kan ikke udskrive årsregnskabet så det er lige til at indberette og du skal jo vide noget om skattereguleringer osv hvis du også selv vil indberette
Du skal tænke på, at du jo ikke bare starter i nyt program, hvis du frem til Maj har bogført i andet - så for kontinuitet var det måske godt at forsætte med det program du bruger idag. Hvad bruger du?
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Jeg har brugt revisor frem til nu. Men det er blevet for dyrt og jeg synes firmaet er så lille, at jeg burde kunne lave det selv via et regnskabsprogram. Og så evt få en bogholder til at gå det efter.
Jeg brugte hele dagen i går på at starte Billys Billing op, taste ind, oprette osv. Da jeg kom til banksynkroniseringen gik det helt galt. Jeg ville slette det hele, men det kunne jeg heller ikke. Nu tænker jeg at afprøve et andet program som måske er mere mig. Men jeg ved ikke hvilket jeg skal kaste mig over.
BB kan sagtens bruges - men det kan Dinero i høj grad også. Det med banksynkronisering - når du ikke har brugt programmet før, vil under alle omstændigheder kunne give problemer og det er ikke et godt tidspunkt at skifte midt i året.
Du skal i princip ha alle bogføringer ind i det nye, og så vil bank jo stemme med det samme og du kan droppe at skulle synkronisere, men du skal ha hele året ind fra 1/1 + jo en primobalance ud fra ult 2014 ult. balance
Jeg vil kraftigt råde dig til, at finde en bogholder og teste Dinero. Der kan du i liste finde revisorer og bogholdere der kan hjælpe med at lægge dit gamle ind i det nye fra start - Det andet tror jeg ikke på du klarer selv
venligst john Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Tak for svar! Men jeg skal ikke skifte fra et program til et andet. Jeg skal have mine bank posteringer samt nøgletal ind i et nyt program, så jeg fremover kan bruge det. Det kan vel ikke passe at jeg skal have alle posteringer ind, siden firmaet startede? Der er jo lavet regnskab for det. Kan godt se at jeg skal gå et regnskabsår tilbage. Mit regnskabsår slutter 30/6, nemlig midt på året.
men jeg vil gerne finde en bogholder der kan hjælpe mig godt i gang!
Du skal ha nyt program = som at skifte fra et til et andet. Når dit år sluttede 30/6, er du så et selskab og ikke en personlig virksomhed?
Ikke den store forskel men det er vigtigt at vælge om du skal ha kontoplan som det ene eller andet. Du skal ha ultimobalance fra 30/6 ind som primo balance 1/7 som det første - og så bare bogføre fra 1/7 og frem, så vil bank stemme.
I Dinero kan du finde liste over bogholdere der assisterer
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Det er lige med at finde ud af hvad ultimo og primo balance er og hvordan jeg får det ind. Det var det der gik galt. Men når jeg skal lave momsregnskab nu for første halvår 2015 og årsrenskab senere på året, er det så ultimo/primo balance fra 2014?