Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ADVARSEL til danske virksomheder! HJÆLP!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Ølstykke
Tilmeldt 5. Feb 14
Indlæg ialt: 123
Fra  DevsSolution - Hjemmeside-designer Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kære Amino'er 

Pas på hvem i siger ja til at udfører opgaver for!

Vi blev kontaktet lige før påske af en Michael, allerede her i telefonen var han en smule grov overfor Elisabeth. (vi uddyber gerne, dog ikke offentligt).
Vi ringede så tilbage til Michael, hvor vi fik en god snak omkring vores timepriser, kompetencer m.m.

Michael vender så tilbage 2 dage før påske, hvor han spørger til hvornår vi kan gå igang med en opgave for ham.
Vi svarer så at vi hvis han fremsender opgaven med det samme, kunne vi gå i gang og have det færdigt lige efter påske. (Onsdag)

Dog vælger Michael først at fremsende opgaven, Mandag i påsken hvor vi så Tirsdag har mange mails liggende efter påsken. Så vi først nåede frem til hans mail Onsdag morgen. Dog får jeg så af vide at han har ringet ind og svinet, min kollega til fordi vi ikke var gået igang med hans opgave og han forventede at vi var færdige med det Onsdag!

Vi skriver så til ham, at vi har brug for han læser vores forretningsbetingelser og accepterer disse samt en skriftlig aftale omkring timepris og opgavensomfang.
Hvor vi fortæller ham at vi først kan opstarte opgaven, når dette er accepteret skriftligt. Det ønskede Michael bestemt ikke, han gad "sq." ikke læse alle vores betingelser og hvad vi var for en virksomhed at kræve sådanne. Vi forklarede ham at betingelserne var der og at det var dem vi arbejder under, men han ønskede ikke at læse eller accepterer disse. Men han accepterer selve aftalen. 1 døgn efter leverede vi så det aftalte, til Michael. Han spørger os så om vi ikke kan udfører nogle ekstra ydelser for ham og vi drøfter lidt den nye ydelse. Hvorefter jeg fortæller Michael at, da han er første gangs kunde. Skulle der betales for det allerede udførte, før vi kunne gå videre med en ny opgave / aftale. Dette bliver han bestemt MEGET fornærmet over og vi får igen en sviner over at vi ikke kunne lave mere uden at skulle kræve betaling, opgaven var jo så lille så det kunne vi ikke tillade os at kræve mente han bestemt.

Vi vælger så her, at fortælle ham at vi ikke ønsker at hjælpe ham videre pga. hans generelle adfærd og hans dårlige tone. 
Så skriver han trusler tilbage om at hvis, vi ikke udfører de andre opgaver for ham. Vil han skrive en dårlig anmeldelse om os, for vi var bestemt så dårlig en virksomhed osv. Vi svarede så til ham, at vi ikke kunne hjælpe ham og bestemt ikke efter sådanne trusler. Det endte så med at han nu har lagt en lang løgn ud til offentligheden, vi har nu forsøgt at klage over denne til de portaler han har skrevet på. Hvor vi har fremsendt opgavens skriftlige aftale, levering som varede 1 døgn fra ordre accept. Han skriver i sin anmeldelse det tog 3 uger og en masse andet løgn og skadeligt materiel. Trods vores skriftlige bevis for at han direkte lyver og forsøger at skade virksomheden som han tidligere også har skrevet han ville gøre, såfremt vi ikke ville udfører yderligere opgaver for ham.

Vil portalerne IKKE bede ham ændre hans løgne og skadelige ukorrekte udtalelser, de vil heller IKKE slette hans skrivelser. Hvad gør man? skal man tage fat i advokaten og smide en stævning? Vi har allerede nu mistet 2 kunder pga. hans udtalelse.

Michael er direktør i et ApS og har flere projekter / portaler, vi vil ikke hænge nogle ud herinde.

Men kan det virkelig være rigtigt, at diverse portaler med anmeldesesmuligheder. Tillader at en person køber f.eks. 1 ydelse og fordi den ene person, har et uacceptabelt adfærd så virksomheden afviser at påtage sig flere opgaver fra den person. Så skal de bare ha lov at svine en til på diverse portaler og skrive lige hvad der passer dem?  

Eller skal vi tage fat i advokaten for en stævning?

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 07:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hjemmeside designer - DevsSolution:
Eller skal vi tage fat i advokaten for en stævning?

Du kan sagtens tage fat i en advokat og se hvad han anbefaler. 

Dog er min erfaring, at du nok ikke får meget ud af det. Det er bare at se at komme videre, og evt skrive til de hjemmesider, hvor han hænger jer ud med dokumentationen.. 

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 07:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Puuha , ja der kan være opslidende kunder ind imellem.

Men når det er sagt, undrer det mig meget at i overhovedet påbegyndte arbejdet efter den indledning - det stank jo af problemer allerede inden start.

Fra Herning
Tilmeldt 22. Aug 10
Indlæg ialt: 126
Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Sørg for at tage dokumentation af de ting han har skrevet om jer, på diverse portaler. 

Såfremt disse ikke vil fjerne hans oplæg, og I stadig mener I har håndgribelige beviser på, at det han siger er løgn, og yderligere at I har mistet kunder på det, så burde I jo uden problemer kunne sagsøge ham for injurier.

Tilmeldt 28. Jan 11
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Det gør mig oprigtigt ked af, at nogle af vores medmennesker kan være så decideret onde. Udfra din beskrivelse mener jeg I som virksomhed har gjort det helt rigtige til dato. Jeg er ganske vist ikke den korrekte at spørge angående stævning, og uden yderlige kendskab til "Michaels" udtagelser og hvilke konsekvenser det har haft for jer, tænker jeg hvis problemet er til pas stort, er det så muligt at finde sammen ét par virksomheder. Tage kontakt til andre medier, så som DR, BT ect. og afgive jeres forklaring på problemet. Formået med dette kunne være jeres kunder googler jeres navn, og i stedet for "Michaels" version af sagen, kommer jeres op før hans - så vil jeg mene I har bekæmpet ham på hans banehalvdel.
Blot mine tanker. God weekend.
Fra Ølstykke
Tilmeldt 5. Feb 14
Indlæg ialt: 123
Fra  DevsSolution - Hjemmeside-designer Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Laugesen:

Men når det er sagt, undrer det mig meget at i overhovedet påbegyndte arbejdet efter den indledning - det stank jo af problemer allerede inden start.

Ja, hvorfor har vi også drøftet. For de 2.5 timers arbejde, var bestemt ikke grunden. Vi forsøger blot at hjælpe dem vi kan, nogle mennesker har før været lidt anderledes hvor det er vendt til positivt efter udført arbejde. Så vi tænkte nok lidt det samme her ;). Det er dog en fejl og den gentager sig bestemt ikke! :)
Men vi har taget fat i vores advokat, der vil blive først sag imod dels ham. Men også de sites, som er blevet bekendt med hans udtalelser er direkte løgne for at skade os. Da vi beviseligt har mistet kunder, har vi en ret god sag mener de. Samtidig vil advokaten heldigvis køre sagen, uden beregning da vi har hjulpet dem før :)
Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 05:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Super. Lyder fornuftigt.. Dog så husk ikke at tage denne sag for tungt.. Der er rigtigt mange gode og fornuftige kunder - der er bare disse enkle indimellem. Og det er dem man nogle gange fokusere på. 

Det er et citat der siger noget i retning af at 20% af ens kunder tager 80% af ens tid. De sidste 80% af omsætningen, klares på 20% af ens tid. Det passer ikke med alle virksomheder, men syntes jeg ser det tit.

Tilmeldt 27. Nov 12
Indlæg ialt: 17
Fra  UAB Tradehouse Skrevet kl. 08:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære DevsSOLUTION,

Husk 80/20 reglen - og mest vigtigt brug ikke 80% af tiden på Michael, men hvad han berettiger 20% eller bedste - mindre....

I gik for langt med ham, i skulle kort sagt have sagt nej tak efter den første dårlige oplevelse, den var tydelig nok, advikat

vil ikke opleve omkring dette som spild af tid, penge og energi - VIDERE........

God vind og tanker herfra,

Per

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)