Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har lagt ud privat, så nu "skylder" firmaet mig penge

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra København S
Tilmeldt 30. Jul 14
Indlæg ialt: 33
Fra  Nordisk Bartending Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er! 
Da min forretningspartner og Jeg har startet vores firma og har skulle betale de første regninger, har dette været nødt til at blive privat, da banken ikke havde fået oprettet vores erhvervskonto endnu. Så lad os sige at jeg har lagt 3.000kr ud privat, for at betale firmaets regninger. Hvordan får jeg så de 3.000kr tilbage fra firmaet?  Håber alt dette giver mening, og takker på forhånd for svarene :)

-Anders

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Er det et I/S så er det superenkelt, lav to konti i egenkaptialen (der findes sikkert en) til privat indskud fra person 1 og privat indskud person 2  og brug den konto som modkonto til jeres køb. Når I har en konto der kan betale jer tilbage, så overfører i til jer selv fra den og bogfører kredit (minus) erhvervskontoen og debet - privat indskud

Hvis de er et IVS eller ApS så skal der laves lån hvis det er mere end bare nogle få dage i lægger penge ud

se http://johnhannover.blogspot.dk/2014/07/skyde-penge-ind-i-virksomhed-eller.html hvor det med at skyde penge ind i virksomhed (I/S f.eks. ) og i selskab - to forskellige metoder

vh john Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København S
Tilmeldt 30. Jul 14
Indlæg ialt: 33
Fra  Nordisk Bartending Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John. 

Som altid, tak for dine hurtige og informative svar. 
Det er et IVS vi har. Hvad ville den nemmeste mulighed være, for at hive de 3.000kr ud/overføre dem? Jeg havde tænkt om man bare kunne hive dem ud som ekstra løn? Men jeg ved det ikke. Er en lille smule på bar bund :)

-Anders

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Som du så i linket om at skyde ind - så er der forskel på IVS og personlig virksomhed. I må godt lige helt kort lægge ud i et IVS og så få dem tilbage og det foregår helt som beskrevet i forrige link, under selskaber - udlægs konto MEN det skal være kortvarig. Er det ikke det, så skal i oprette et lån, og der skal beregnes markedsrente som selskabet skal betale jer og i skal opgive til skat og selskabet har fradrag for. Hive ud som løn ville jo give skat, så det skal du ikke (og kan du ikke)

Se forrige link, og så vil jeg godt med IVS anbefale detten E-bog om IVS som i linket. Den gennemgår en masse vigtigt for nye IVS ejere - inkl. det med kapital nok og hvad man gør med indskud - lån - bedste skatte løsning for indskud, lån, og meget andet.

Den tror jeg I vil være tjent med helt ærligt, for der vil være mange der kommer galt af sted med IVS i troen på, at alt er deres eget og det minder om personlig virksomhed.

Den er let læst og kan være opslagsværk på computer eller ipad eller telefon som du vil

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København S
Tilmeldt 30. Jul 14
Indlæg ialt: 33
Fra  Nordisk Bartending Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er kun denne ene gang jeg har lagt ud, og skal ikke lægge mere ud. Så når jeg ikke skal lægge mere ud, kan jeg i princippet godt bare overføre dem fra firmaets konto til min private, uden der sker det store? :)

-Anders

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det kan du :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :

jo vist - så er det jo netop et kort udlæg du bare har lavet. Udlæg kan være nødt til ex på rejse hvor et kort måske ikke virker - og de er ok. Længere lån skal rente beregnes OG aldrig selv små udlæg den modsatte vej hvor IVS betaler noget privat for jer - det må kun ske med løn og skat - ikke en gang mindre beløb i kort tid den vej

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Kunne tilføje, at det som for ofte sker i IVS er, at der stiftes for omkring 1 krone

Så skal der måske to lovpligtige arbejdsskadeforsikringer til hvis man bare er to ejere (eller en eller tre) og så er det ca 3000 kr i udgift - visitkortm hjemmeside, andre forsikringer måske, stiftelsesomkostninger og der skal likvider til de første varer osv.

Meget let 10.000 kr i omkostniner, og der kan gå 1/2 år før der begynder at komme egentligt overskud at betale de 10.000 kr med. Banken siger NIX til at man låner på den aftalte erhvervskonto, og så er det pludseligt let både 10 og 20.000 kr i et halvt år eller mere, og DET er ikke udlæg men kræver rente.  Det kan du tro mange der har stiftet for 1 krone slås med

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København S
Tilmeldt 30. Jul 14
Indlæg ialt: 33
Fra  Nordisk Bartending Skrevet kl. 08:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er nu ikke det der er vores problem, overhovedet :) Vi har stiftet med 30.000kr. Jeg var bare i tvivl om hvordan jeg fik "mine" penge tilbage :)

Venlig hilsen, Anders :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

jamen fint - så laver du bare kort udlæg eller hvis lidt længere - et lån med rente - no problemos

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)