Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er min idé god?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Man står og skal købe ny bil, men man ved ikke præcist hvilken bil man leder efter, man kender kun de krav og ønsker man har til bilen, samt det budget der er til rådighed.
Idéen er så et website hvor man som bilkøber kan få 3 bud på 3 forskellige biler fra 3 forskellige bilforhandlere. Gratis og uforpligtende.
Indtjeningen kunne være et salær pr. gennemførte salg eller lignende som forhandleren skulle betale.

Er idéen god nok eller skal jeg bare droppe at gå videre med den?

Tak for hjælpen!

Matias

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Svenstrup J
Tilmeldt 20. Aug 12
Indlæg ialt: 487
Fra  Happykids Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Svært at spå om

Der findes en del af disse få 3 tilbud sider, på forskellige områder. Jeg har selv prøvet et par af dem, fælles for dem, er at jeg som bruger kun modtager et enkel tilbud eller slet ingen. Kan selvfølgelig ikke sige hvorfor, men min erfaring er at disse få 3 tilbud sider, måske starter godt, men så dør ud.

Jeg kan dog godt lide din ide, som jeg tror mange vil kunne have gav af.

Venlig hilsen
Henrik

Fra 3060
Tilmeldt 11. Feb 15
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror ikke at den holder - da det hurtigt vil rygtes hvis nogle giver enkeltstående større rabatter, som betyder at andre også vil kræve...

Derimod noget som holder er min egen idé om mængde køb, når det gælder biler.

På landsplan findes der et utal mennesker som hver måned køber den samme type bil eller samme mærke... og hvis man så havde en portal som havde samlet f.eks. 50 personer som har besluttet sig for køb og alle ønsker enten samme type eller mærke. -  men disse 50 kender ikke hinanden, men dette klarer portalen for dem.

Derefter går kan bud gå igang, som betyder at en forhandler kan afsætte 50 biler på en gang... og så er det rigtigt sjovt for køber og yderst pirrende for forhandlere og kartel er jo forbudt

/ Henrik 

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 14
Indlæg ialt: 726
Fra  NaturHandel.dk Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Tilslutter mig de andre. Der er alt for mange af de der 3 tilbud-sider.. Men forkast den ikke helt. Du kan måske finde en anden vinkel, hvis du gerne vil arbejde med bilsalg. Noget der får din side til at skille sig ud, noget brugerne føler de mangler.. Prøv at lave noget research :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar!Det var rart lige at få nogen andre øjne på.

Tilmeldt 22. Jul 14
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Virkelig en spændende ide..

Den kunne være rigtig interessant at se i praksis..

Især med alle de micro biler der sælges i DK idag. Fortjenesten på de helt små, standard biler er under 5000 kr.

Lavet om til 50 x 5000 kr var det lige pludselig en spændende forretning igen

Tilmeldt 22. Jul 14
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Discover :

Jeg tror ikke at den holder - da det hurtigt vil rygtes hvis nogle giver enkeltstående større rabatter, som betyder at andre også vil kræve...

Derimod noget som holder er min egen idé om mængde køb, når det gælder biler.

På landsplan findes der et utal mennesker som hver måned køber den samme type bil eller samme mærke... og hvis man så havde en portal som havde samlet f.eks. 50 personer som har besluttet sig for køb og alle ønsker enten samme type eller mærke. -  men disse 50 kender ikke hinanden, men dette klarer portalen for dem.

Derefter går kan bud gå igang, som betyder at en forhandler kan afsætte 50 biler på en gang... og så er det rigtigt sjovt for køber og yderst pirrende for forhandlere og kartel er jo forbudt

/ Henrik 

Virkelig en spændende ide..

Den kunne være rigtig interessant at se i praksis..

Især med alle de micro biler der sælges i DK idag. Fortjenesten på de helt små, standard biler er under 5000 kr.

Lavet om til 50 x 5000 kr var det lige pludselig en spændende forretning igen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Det du ridser op her kan alle i dag gøre på Bilbasen. Under udvidet søgning markere man bare det udstyr, brændstof osv. Man ønsker også søger man på alle biler, der er selvfølgelig en del biler og gå i gennem, men det bare og skimte siderne til man finder noget interessant.

Men bare fordi noget ligende findes kan du jo sagtens gå i gang, konkurrence har aldrig skadet nogen.

Fra Randers
Tilmeldt 3. Sep 08
Indlæg ialt: 367
Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Det findes allerede: autooffer.dk samt letsauto.dk

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)