Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp mig mht ansatte og løn

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Jan 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle aminoer

 

Jeg er et lille lokalt rengøringsfirma som skal til at have mine første ansatte..

MEN jeg er så uheldig at jeg ikke kan lave en erhvervskonto pga. min personlige gæld, og samtlige lønfirmaer kræver jo at de kan hæve penge på en erhvervskonto.

Er der nogen der har et forslag til hvad jeg kan gøre/bruge? Jeg er slet ikke dygtig nok til at kunne gøre det hele manualt og hvis det bliver sidste løsning at jeg er nød til at gøre det hele manualt, vil nogen så være søde at forklare/skrive alt hvad jeg skal huske/gøre?

Mvh Sara

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror den er meget vanskelig at løse samlet set og umulig hvis du ikke vil klare det manuelt, men selv da - vanskeligt. For at drive et firma skal du ha en konto som dit CVR er tilknyttet uanset hvad - efter lovkrav. Det kan du få banken til at gøre som tilknytning til en ny eller eksisterende personlig konto som tilhører CPR MEN - som du beskriver det, så er det jo muligt banken nægter at tilknytte CVR til en af dine personlige konti - og så kan du f.eks. ikke få moms tilbage og opfylde skats krav om at alle virksomheder SKAL ha en NemKonto tilknyttet virksomhedens CVR

Det er muligt du kan teste at indberette selv via E-indkomst i skat - og så betale skat via en betalingslinje, men jeg tror du løber hovedet mod muren, uden en konto hvor dit CVR er tilknyttet

Har du testet om du i f.eks. multidata/bluegarden lønsystem kan få dem til at trække fra en privat konto (selv om det ikke løser det samlede, så kunne det være midlertidig løsning)

Husk arbejdsgiver registrering også + forsikringer inkl. lovpligt arbejdsskade

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)