Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Trykker har ødelagt t-shirt med skæve tryg! Hvad kan jeg gøre?

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 27. Jan 12
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar på min tråd!

Så har jeg mødtes hos A hvor B også var, så vi kunne få afsluttet sagen!

Trykker ville/kunne overhovedet ikke se, at der var mange flere t-shirt han havde lavet skævt tryk på. Jeg kunne se det med mit blotte øje og målte også for at være sikker. Det ville han overhoved ikke se!

Meget anspændt møde som var rigtig ubehagelig er slut og det endte med at A og B beholdt MINE t-shirt og destruere dem så jeg ikke skal betale for trykkene... Jeg gik selv med til det. Trykkeren ville kun godtage 41 fejl og så skulle jeg give halv pris på resten, som jeg ikke kan sælge!!!!

Øv det er en dyr lærestreg og hård start men op på hesten og så skal der findes nye trykker:o) Thomas Reberholt jeg har dig i baghovedet. Dog vil jeg helst vil finde en på sjælland, så jeg kan spare fragt og mulighed for selv at hente.

Med venlig hilsen

Tina

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

therlet:
vil jeg helst vil finde en på sjælland, så jeg kan spare fragt og mulighed for selv at hente.

 Ja, surt show, men op på hesten igen.

PS. Vedr. Fragt..   Hvis ellers leverandøren tager en fair fragtpris, er det ofte latterligt lidt der betales, og du sparer intet ved selv at hente - tværtimod koster det ofte mere at køre selv korte distancer i både tid og penge.

Selv tager jeg f.eks max. DKK 39,- uanset vægt, og det kan du "sku" ikke køre langt for :)

 

Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 2186
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Og det er den endelige afgørelse ? jeg har været trykker siden min mor og far lavede mig hen over en tryk maskine og det der er ikke ok det er ikke fair forretning de kan ikke beslutte hvornår de er for skæve men mindre de selv er det. 

Der er nogle muligheder. 

1 entet er de skæve i trykker 

2 ellers er de ikke skæve 

Heldigvis for det findes der måleudstyr. lineal og kridt som kan påvise om det er den ene eller anden som har drukket at natpotten :)= 

Mit nummer er 98101088 og du må gerne ringe hvis du har brug for hjælp til dette. 

Mine hjemmesider: Tryk på tøj -  Tryk på t-shirts

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder godtnok som en trist afslutning. Som sagt så kan de sådan set godt slippe afsted med det. Men det er nok ikke det forretningsmæssige smarte hvis man kigger langsigtet...

/Jesper

Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 2186
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Trist ja det må man sige. Jeg var gået i koma hvis det var mig det var gået ud over. 

Mine hjemmesider: Tryk på tøj -  Tryk på t-shirts

Tilmeldt 26. Sep 14
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

therlet:
Jeg har åbnet mit eget tøjfirma og har lokalt i byen hvor jeg bor, fået et godt tilbud på tryk af A. Tilbudet er fra et andet firma som jeg kalder B. De to sammenarbejder men det er A som har formidlet kontakten og som står for at videre sende regningen videre fra B

Du har handlet med A - og dermed skal du fremsætte en reklamation mod A eftersom det er ham du modtager fakturaen fra. Hvad A og B så aftales intern må de selv om, det kan ikke komme dig ved.

Du bør ikke have noget at gøre med B eftersom du har købt dem via A.

Det virker til at de har lavet en fejl, og så har de fundet ud af at du er et "nemt offer" undskyld udtrykket - og så hvis de skruer bissen på, så giver du efter. Alternativ er at få en 3. person til at vurderer trykket, fordi der er jo forskel på om det er 2 mm. skævt eller 2 cm. skævt.

Held og lykke - og husk at kæmp din kamp, fordi det er mange penge der er tale om.

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Har lige tegnet en del erhvervs forsikringer til min virksomhed, og nævnte din problemstilling for medarbejderen. 

Trykkeriet skal erstatte dine ødelagte t-shirt, via deres produktansvarsforsikring, da de har ødelagt dit produkt under udførelse af en service. 

Du har således et tab, som du skal have dækket enten via deres forsikring eller af deres egen lomme...

Håber ikke du har underskrevet noget som helst, så du stadig kan rejse dit krav...

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg vil foreslå at trådstarter kontakter sit eget forsikringsselskab og får den korrekte rådgivning der igennem.
Eventuelt ofrer en halv time på at en advokat kigger på sagen.

Der er nemlig stor forskel på en produktansvarsforsikring som Daniel nævner og det som er mere specifikt for bl.a. den grafiske branche.
Inden for dette fag er der nemlig noget der så fint hedder "Behandlings & Bearbejdningsansvar" som gælder for skader på ting som ikke er ens egne, men noget kunder har indleveret og man derved har i sin varetægt, for at bruge de korrekte juridiske termer.

Det kan f.eks. være en bil som er indleveret til folieindpakning. Som jeg før har skrevet så trykker vi ikke på tøj i MediaMouse, men laver mere traditionelle tryksager og også mere avancerede ting så som folier på biler, ruder og andre ret kostbare ting. Og der er det "Behandlings & Bearbejdningsansvar"-dækningen som er gældende og ikke produktansvarsforsikringen. Produktansvarsforsikringen dækker hvis f.eks. noget folie ryger af en rude og på en eller anden måde er skyld i nogen skader - det kunne f.eks. være en cykelist får det i hovedet, vælter og kommer til skade. Eller at et facadeskilt ikke er monteret korrekt og falder ned og ødelægger noget som står nedenunder skiltet.
"Behandlings & Bearbejdningsansvar" dækker hvis vi f.eks. kommer til at vælte en stige ned over en bil i forbindelse med en montering på den eller får lavet skader på en rude i forbindelse med monteringen. Men bemærk at det er ting som vi skal montere noget på og som kommer til skade direkte i forbindelse med dette. Så det er kun gældende specifikt for den pågældende ting som der arbejdes på og som er noget som er kundens ejendom. Hvis vi f.eks. står ved en rude og monterer folie på den og kommer til at vælte en stige ned over en parkeret bil ved siden af, som vel og mærke ikke er en del af opgaven, så er det vores normale ansvarsforsikring som skal dække og ikke de to andre forsikringer.

Men i vores tilfælde dækker "Behandlings & Bearbejdsningsansvar" ikke sådan noget som f.eks. tryksager.
Så jeg er ret sikker på at den heller ikke dækker i den situation trådstarter står i.

Men det næste er så at der jo heller ikke er nogen garanti for, at det pågældende trykkeri overhovedet har denne form for forsikring :-(

/Jesper

Fra 3060
Tilmeldt 11. Feb 15
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 19:09
Hvor mange stjerner giver du? :

En vildt sørgelig sag...- men de sker og ofte i spidssituationer er det producenten som får de mindste skrammer.

Personligt havde jeg aldrig betalt og aldrig leveret varerne tilbage, da det jo er mine t-shirts -  og så havde jeg lavet en indsigelse.

Derefter ville jeg have sendt trykkeren en faktura på ødelagte T-shirts

Ganske vidst tager mange trykkerie en del forbehold for spild m.v. og i de fleste tilfælde er dette indkalkuleret i prisen... og typisk hvis du bestiller f.eks. tryk på egne T-shirts og den bestilling er på 200 færdige, så vil trykkeriet typisk sige til dig at du skal leverer 210 t-shirts, så de har 10 stk. at lave indstillinger på og lignende.

Men du fik intet oplyst og således vil jeg mene at hvis trykkeren ikke har oplyst dig om hvem som har ansvar for hvad, så er det denne som har ansvaret for dine ødelagte t-shirts..

Som det står nu føler jeg stadig at du har en god sag, til trods for at du er gået med til den aftale som i sluttelig indgik og du indgik den efter du havde påklaget 152 skæve tryk samt påpeget at det var dine t.shirts m.v.  at du har lavet en anden har været under pres.

At trykkereren har sagt Ok til at du får 50 % rabat på dem du mener er skæve, betyder at han jo også selv mener at de er skæve - det er jo det han inddirekte fortæller dig i anden omgang og som han totalt nægtede først og uden at ville give prisafslag.

At han beholder dine 41 total skæve t-shirts er helt OK, hvis han betaler for  de t-shirts han beholder og har ødelagt...uanset om du har givet grønt lys til han må destruerer trykket,  -  og iøvrigt har han har ingen ret til at destruerer noget som er dit.

Samlet set skal du ikke betale  en krone og jeg er sikker på at du kan påberåbe dig et krav og så slå et smut omkring gratis retshjælp 

/ Henrik 

Fra 3060
Tilmeldt 11. Feb 15
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Marwe:

Du har handlet med A - og dermed skal du fremsætte en reklamation mod A eftersom det er ham du modtager fakturaen fra. Hvad A og B så aftales intern må de selv om, det kan ikke komme dig ved.

Du bør ikke have noget at gøre med B eftersom du har købt dem via A.

Ja den del havde jeg lige glemt at A er Brooker og således kan Tina og B ikke lave deals eller andet i sagen  og A+ B + Tina kan formodentlig heller ikke. 

Det er A som har ansvaret overfor dig og B som har ansvaret overfor A

Surt at være A  men også surt p.t. at være Tina

Og selvom jeg klart mente at du havde en stadig god sag  -  så bliver den da også bedre af at du intet har med B at gøre og omvendt

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)