Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fordelingsnøgle ved sparring - iværksætterselskab

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Jan 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har netop stiftet en virksomhed og er ved at tage næste step ift. udvikling af hjemmesiden, som grundet meget dybde er estimeret til at koste omkring 100.000 + moms for at få opstillet en demo. Herudover kommer der testperiode og videre udvikling.

Jeg har åbnet muligheden overfor min udvikler om at indgå et partnerskab. Han vil håndtere al udvikling og drift af hjemmesiden - dog i samarbejde med mig. Men det betyder også, at de 100.000 + moms som jeg ellers skal smide i selskabet, tager han på sine skuldre og arbejder ´gratis´. Dette gælder både opbygning af hjemmesiden og den fremtidige vedligeholdelse samt udvikling. Det skal dog nævnes at alt salg, markedsføring, regnskab, suppert etc. er mine opgaver.

Problemstillingen er, at han jo sparer mig for en del økonomiske spekulationer i begyndelsen og jeg vil varetage alt andet arbejde, så jeg har svært ved at vurdere hvordan en eventuel fordelingsnøgle bør se ud.

Ser frem til at høre, hvad I mener! Pft.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo ikke lige til at fordele et overskud i en personlig virksomhed, det går jo ikke, med mindre du stifter et I/S sammen med ham eller et ApS eller IVS

I så fald kan han jo være delejer - og med arbejde for 100.000 kr tror jeg du skal forvente 50/50 ejer - og så kan I begge arbejde gratis eller begge tage overskud ud - i et selskab naturligvis som løn. Jeg synes det lyder lidt oplagt her, at enten ha I/S eller stifte et selskab hvor du med det samme sælger ham hans andel - eller stifter sammen med ham f.eks. 50/50 eller hvad I kan blive enige om. 

Så er der en masse med ejeraftale og andet uanset form + huskelister til stiftelse , men du kan her i E-bogen om IVS læse en masse om at stifte inkl. få ny ejer ind - ejeraftaler og en masse andet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Jan 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar.

Jeg har allerede stiftet IVS og han skal derfor købe sig ind. Hvordan finder man en pris - når fordelingsnøglen er fundet?

Han vi have en del arbejde i de første måneder af opstarten, hvorefter det meste af arbejdsbyrden vil ligge på mig, da han ikke har interesse i det.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal jo bare sælge billigt til ham her og nu - han er trediepart så du kan sælge til den pris du anser for korrekt - og så må fordelingsnøglen jo netop være at hvis i enes om 50/50 så skal han købe 50% og enes I om 40% til ham og 60% til dig, så skal han købe 40% - Fordelingen kommer så til at ligge i den løn i også må aftale og være enige om - eller i overskud der ikke hæves som løn

Det med hvor meget han skal ha - og han arbejder mest i start og du mest siden, er der ikke en gylden nøgle til - det er ren forhandling, men med 100.000 kr + moms sparet i et IVS med sikkert lav kapital, så kunne det ligne 50/50

Husk stadigt ejeraftaler, vedtægter - ændring i ejerregister osv - super vigtigt INDEN du sælger noget som helst - som med førnævnte e-bog som er en rigtig god start - men du bør nok også i alle fald ha juridisk hjælp til at lave aftaler om løn og alt det andet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Jan 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for hjælpen. God aften.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)