Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til aftensmad - ny idé, eller??

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 7. Apr 15
Indlæg ialt: 117
Fra  www.blackpiranha.dk Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer!

Jeg sad i går og bryggede på en idé som pludselig opstod i mit hovede, efter en overhørt samtale mellem mine forældre som ikke kunne hitte på, hvad vi gjorde med aftenens menu.
Hjemme hos os er der tit problemer med at finde frem til hvad menuen skal stå på, da tiden ofte ikke er til, at man kan nå ud for at handle.

Jeg er ret sikker på, at vi ikke er den eneste familie som tit har det problem og derfor fortalte jeg min mor om den idé jeg har i tankerne, som kort fortalt går ud på at lave en hjemmeside hvor man kan udfylde et slags skema med hvilke ingredienser man har til rådighed i køleskabet, hvor mange der skal spise med og hvor meget tid man har til at kokkerere, hvorefter hjemmesiden så udfra dine svar og behov, kan give dig en masse idéer til menuer.

Min mor sagde så, at hun var ret sikker på at det allerede var en eksisterende og populær idé som bliver brugt meget, men da jeg ikke selv kunne finde frem til en lignende hjemmeside som tilbyder det samme som det jeg forventer hjemmesiden bør tilbyde, spørger jeg derfor jer, om I har kendskab til et lignende projekt eller en lignende hjemmeside som I kan linke til mig?

Det skal lige siges, at jeg ofte får en masse idéer og at dette blot var én ud af få af dem, som jeg seriøst kunne se som værende en god mulighed for at starte noget op.

Vh

Anna L. Oehlenschlæger


Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anna,

Det ville undre mig hvis det ikke allerede eksisterer, men jeg ville ikke bruge sådan en service. Det ville være for stort et arbejde at sidde og taste ind hvad jeg har i køleskabet, ikke at jeg har meget (har faktisk meget lidt), men at skulle indtaste 3 æg, 1 liter mælk, 2 tomater etc. gider jeg ikke. Kald mig bare doven Smile

Jeg abonnerer istedet på en service hvor jeg får alle ingredienser leveret til døren, i den rette mængde, og der følger opskrift med, der punkt for punkt viser hvad jeg skal gøre. Det fungerer super godt for mig, der er ingen spild, jeg får pakkerne leveret 2-3 gange i ugen (typisk to forskellige måltider i hver pakke), afhængig af hvor ofte vi spiser hjemme om aftenen. Og det er faktisk billigere end at gå i supermarkedet og handle ind!

Mvh Carsten

Fra København
Tilmeldt 7. Apr 15
Indlæg ialt: 117
Fra  www.blackpiranha.dk Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Carsten

Tak for dit svar! 😊

Jeg kan udmærket godt se problemstillingen i, at man sikkert ville føle sig for doven til at skulle indtaste ingredienserne, men personligt vil jeg langt hellere sætte mig ned med min computer, (hvilket jeg alligevel gør det meste af dagen 😉) istedet for at skulle haste ned til den nærmeste købmand og handle ind. Efter en travl dag på arbejde, er det vel langt nemmere for de fleste og mit mål med idéen er, at det skal spare danskerne for tid og gøre hverdagen nemmere!

Den service du bruger er super smart og det er én af de opfindelser man er lidt træt af, at man ikke selv fandt på.
Som sagt var det bare en tanke, men jeg giver dig ret i at det ville være mærkeligt, hvis ikke min idé allerede var en realitet, jeg kender bare ikke lige til hjemmesider der specifikt tilbyder det 😊

Vh Anna

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis nu man bare kunne tage et par billeder af det man havde i køleskabet med en app, og den så kunne genkende de forskellige ting, så ville det virkelig være super interessant.

Nogle fitness/slanke apps kan scanne stregkoderne og finde ud af hvad det er.

Det er ihvertfald nemmere end at skrive det ind manuelt.

Mvh Carsten

Fra København
Tilmeldt 7. Apr 15
Indlæg ialt: 117
Fra  www.blackpiranha.dk Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder som en meget bedre idé, ja! Det vil selvfølgelig spare folk for en del mindre tid. Jeg synes bare ofte at det er rigtig dyrt at få lavet en app, især hvis den skal være ordentlig og opfylde de krav man nu engang har. Jeg gik nu nærmere efter at lave en webshop, men en app kunne selvfølgelig også være interessant! Tak for input 😊

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er nu slet ikke afvisende overfor ideen om at taste: Peberfrugt, kylling, citron, ærter ind og så få en vifte af opskrifter, hvor disse ingredienser indgår.

Mængder (3 liter mælk, 30 g ost, eller hvad man nu har i køleskabet) er jo ikke så vigtige i madlavning. Han man lidt mindre af det ene, har man måske mere af det andet eller man må bare lave en mindre portion og smøre sig en ostemad ved siden af :-)

Men lige som din mor ville jeg nu også have regnet med at sådan en side fandtes.

Prøv det dog! Om ikke andet lærer du nok noget spændende af det :-)

Tilmeldt 19. Nov 13
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg var på kursus med en for 15 år siden. Han gik med nogenlunde samme ide. Han var ved at lave et program som kom med forskellige opskrifter ud fra det man havde i køleskabet. Det ser ud til at en app som BigOven har lidt af den feature

"A leftovers feature lets you enter up to 10 ingredients in your pantry, with the app suggesting numerous recipes for you, while a menu planning calendar and shopping list help you organize"

Men måske du kan lave det smartere....

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Eller lav en kombi...

Lad folk oprette de varer som de næsten altid har tilgængelige.

Så skal de ikke tastes ind hver gang, (krydderier, mel, løg, agurk etc.)

Så skal brugerne kun indtaste de måske 3-6 hovedingredienser.

Resultaterne kan så være 100% matches, hvor basisvarerne og hovedingredienserne allesammen er tilstede.

Dernæst, hvor retterne mangler måske 1-2 ingredienser.

For selv om der mangler noget, så tror jeg de fleste folk hurtigt kan vurdere om den ingrediens er essentiel for retten, eller måske nemt kan erstattes med noget andet.

Det var en måde at forsimple indtastningen på, for som Carsten siger, så tror jeg ikke der er ret mange, som gider at indtaste mælk, æg, fløde forfra hver gang.

Fra København
Tilmeldt 7. Apr 15
Indlæg ialt: 117
Fra  www.blackpiranha.dk Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simon

Super idé med den kombination - jeg synes selv, at det kunne være rigtig spændende at arbejde lidt videre på det.

Jeg tænker bare lidt: hvordan kan jeg tjene penge på sådan en hjemmeside, når det jo egentlig er gratis hjælp jeg forestiller mig, at folk skal have på hjemmesiden? En hjemmeside koster jo at lave, men hvis ikke jeg kan tjene på idéen, er det måske lidt tabte penge? Selvfølgelig får jeg en masse erfaring og lærer bestemt meget ved at prøve sådan noget, men alligevel.

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Anna Lykke Oehlenschlæger:

Jeg tænker bare lidt: hvordan kan jeg tjene penge på sådan en hjemmeside, når det jo egentlig er gratis hjælp jeg forestiller mig, at folk skal have på hjemmesiden? En hjemmeside koster jo at lave, men hvis ikke jeg kan tjene på idéen, er det måske lidt tabte penge? Selvfølgelig får jeg en masse erfaring og lærer bestemt meget ved at prøve sådan noget, men alligevel.

Pas - aner det ikke, og personligt må jeg nok indrømme, at jeg skulle være ekstremt ide forladt, før jeg ville ty til at indtaste råvarer på et website, for at få forslag til nogle retter.

 

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)