Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Startshjælp søges til salg og import af indisk krydderier?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Søborg
Tilmeldt 8. Sep 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan starter jeg en lille virksomhed måske hobby virksomhed), hvor jeg kan sælge indiske hjemlavede krydderier af god kvalitet, som er importeret fra Indien?

Hvad er en god måde at starte op på uden den store start investering?

Det vil være godt, hvis jeg kunne undgå en del papirarbejde og hurtigt komme i gang med salget af indiske hjemlavede krydderier.

Ved rent tilfældighed har jeg fundet ud af at folk godt kan lide indiske krydderier af god kvalitet. Flere i min vennekreds er også interesseret i at betale for den gode indiske krydderier.

Krydderierne kan jeg let få tilsendt fra Indien pga. mine kontakter og familierelationer i landet. Jeg har mulighed for at købe hele pakker, som jeg selv kan blande for at få en eksakte krydderiblanding.

 

 

Tilmeldt 13. Jul 13
Indlæg ialt: 510
Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Søborg
Tilmeldt 8. Sep 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for tilbagemelding og linket til fødevarestyrelsen.

Jeg har været inde og kan hermed summere følgende:

1. Hvis jeg ønsker kan jeg registrere mig som importør hos fødevarestyrelsen, også selvom jeg ligger under den definerede bagatelgrænse, hvilke jeg vil mene at jeg tilhøre på nuværende tidspunkt, da salget sker efter mund-til-mund princippet.

2. Derudover kan jeg forstå på det hele, at jeg heller ikke behøver at registrere mig, som virksomhed (CVR), så længe min omsætning ligger under de 50.000 kr. pr. år.  

Begge elementer peger på at jeg godt kan starte op som en hobbyvirksomhed uden at jeg behøver at skulle registre mig nogen steder i systemet. Dog skal jeg selvfølgelig overholde de restriktioner mht. at indførelse af krydderierne fra Indien samt hygiejne kravene.

Er det ikke korrekt forstået eller har jeg misforstået noget?

Der er vel ingen problemer med at få tilsendt krydderierne med posten fra Indien eller hvad?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan slet ikke se at din import fra tredjelande falde ind under reglerne om bagatelgrænsen.  Krydderier er rimelig problematiske mht. forekomsten af sundhedsskadelige bakterier ligeledes kunne div. sprøjtemidler være et problem, disse forhold som du er nødt til at forholde dig til før du starter en import.

Du kan altid ringe til den fødevareregionen og få råd vedr. lovgivningen. 

Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 305
Skrevet kl. 02:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Køb engros fra UK og spar dig selv mega besvær. Der er næsten ingen penge forskel og kvalitet er i tops. Ingen kan se forskel på rød peber pulver og rød løg pulver mix indtil der er lavet mad af det eller testet i lab.

Fra Søborg
Tilmeldt 8. Sep 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan spare jeg en del besvær, hvis jeg køber engros fra UK? Kan du anbefale nogle bestemte engros forhandler eller hjemmeside, hvor jeg kan se hvad de tilbyder?

Fra Søborg
Tilmeldt 8. Sep 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Min tanke var ikke at importere fra  en engros forhandler i Indien, men få familien/bekendte til at sende nogle små mængder afsted til Denmark. Der må vel være nogle grænser for hvornår man er en importør og en hobbyvirksomhed?

Fra Søborg
Tilmeldt 8. Sep 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes ikke at kunne finde noget specifikt mht. krydderier fra Indien, men det kan godt være at jeg kigger det forkerte sted. Det er klart at ved at tage direkte kontakt med fødevareregionen, vil man nok kunne få de rette oplysninger.

Min tanke er ikke at importøre store mængder af krydderier, men starte op som en hobbyvirksomhed i første omgang. Der må vel være en forskel om man importere som professionel virksomhed eller hobbyvirksomhed.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)