Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg har en super god medarbejder- men har ikke råd til hende

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Nørhalne, Vadum
Tilmeldt 24. Oct 10
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 08:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg har været så heldig at få et lille guldkorn ind i min lille virksomhed via praktik. 

Hun er højtuddannet- kandidat i markedsføring- og er ellers en lille blæksprutte fyldt med energi og mange gode egenskaber. 

Efter praktikken ville jeg meget gerne beholde hende- men ak- jeg har ikke råd til en ekstra fuldtids stilling- og lad os være ærlige- her hjælper kommunen ikke!!!!!!. 

Så fik jeg en ide- Der må være flere end mig i samme situation. Man har brug for en ekstra hånd med nogle ting- typisk dem man skubber fra sig, for at koncentrere sig om salg i sin virksomhed. 

Det der bliver forsømt hos mig er : 

hjemmeside

facebook

kreditnota og regnskab

nyhedsbreve til mine kunder

Det er meget vigtige ting og det er forfærdeligt ikke at have tid til dem- jeg går glip af noget salg, som bare en af de ting kan hjælpe med. 

Så tænkte jeg: 

Kunne man ikke være flere små virksomheder der delte en medarbejder. Der er så mange ting der laves over nettet- man behøver ikke have en medarbejder siddende på kontoret. 

Så hvis jeg ansatte hende så kunne jeg tilbyde hendes arbejdskraft til dem der har brug for lidt kvalificeret arbejdskraft- men ikke har råd som mig selv. 

Timelønnen kunne jeg videre-fakturere og når vi så var flere om det- så endte det med at blive til en hel løn til hende hver måned. 

Hvad siger i ? er det ikke en god ide ? 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Apr 13
Indlæg ialt: 1085
Fra  Firmaconnect.net Skrevet kl. 08:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Janne.

Jeg føler med dig og har prøvet det selv.
Dog syntes jeg at hvis du gerne vil stå for sådanne ting skulle du tillægge det din forretning og sælge ydelsen.
I princippet er det nemlig det du gør nu.

Du siger billig (i forhold til dansk pris)
Fair men så sælg ydelsen uden fortjeneste.

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 08:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder da som en supergod ide. Min erfaring siger mig dog, at det er mest realistisk, hvis de andre virksomheder ligger i geografisk nærhed af hinanden, for at alt kan foregå på nettet, tror jeg ikke, er holdbart.

Er der ikke nogle netværk i dit område, du kan aktivere? Du skal bare være sikker på, at der ikke er en (potentiel) konkurrent, der måske vil prøve at pumpe din medarbejder for oplysninger og gode ideer.

Om du skal ansætte og fakturere - eller om det er bedst at finde en arbejdsplads mere, der selv sørger for løn er jo et temperamentsspørgsmål og afhænger af din medarbejders og den/de andre arbejdsgiveres holdning.

Fra Odense S
Tilmeldt 2. Nov 10
Indlæg ialt: 87
Fra  BDM bogføring Skrevet kl. 09:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

En mulighed vil jo være at afregne vedkommende efter timer som honorar dvs. b-indkomst indberettes på cpr.nr.

Eller vedkommende starter op som selvstændig og du hjælper vedkommende med at finde kunder via dit netværk, du kan jo være mentor og drive iværksætter ånden videre... fakturere for ydelserne selv.

Når du ansætter skal du tænke sygdom, barsel, lovpligtig forsikringer, ferie m.v samt øvrige omkostninger.

 Blot et indspark retur.

Fra Nørhalne, Vadum
Tilmeldt 24. Oct 10
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 09:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej . tak for hurtigt svar. 

Ja jeg ville komme til at sælge hendes timer. Jeg ville stå for alt og ville fakturere hendes timer videre . Nej jeg havde ikke planer om at tjene penge på at udbyde hendes timer. det var for at jeg selv kunne bruge hende og kunne tilbyde hende fuld tid. Hvis hun nu fik 150 kr i timen i jobbet- så ville det også være det som andre skulle give for hendes timer. Det ville kun være fair. 

janne

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Sep 14
Indlæg ialt: 59
Fra  First Media Webbureau Skrevet kl. 09:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Janne,

Ærgerlig situation.. Men mon ikke der findes en løsning!

Det lyder lidt som det du efterspørger rent faktisk kunne klares ved at have flere firmaer koblet på dit eget.

Vi virker i hvert fald nærmest på denne måde for nogle af vores kunder, hvor vi varetager de ting du nævner, hjemmeside/webshop, Facebook, nyhedsbreve m.m.

Her får vi så et månedligt beløb efter hvor mange timer vi arbejder. Jo mere vores kunde vil betale, jo flere timer bruger vi på arbejdet. På den måde kan vores kunder budgettere med et beløb som passer, og har de brug for mere eller mindre assistance kan det altid justeres.

Dette kan også lade sig gøre med bogholderi, da det er den metode vi selv bruger. Vi har en tilkoblet bogholder, som klarer de nødvendige ting herom og så betaler vi ham for det antal arbejdstimer som er brugt. Præcis samme måde som vi selv gør.

Håber dette kunne give lidt inspiration og at det hele lykkes :-)

Dbh
Anders

Fra Nørhalne, Vadum
Tilmeldt 24. Oct 10
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 09:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Tak- hun er ikke interesseret i at starte op som selvstændig- så ansættelse i en eller anden form ville være nødvendige. 

tak for indput med b-honorar- det var også en mulighed. 

Fra Nørhalne, Vadum
Tilmeldt 24. Oct 10
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 09:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Birte. 

Ja jeg tror du har ret med det geografiske. det skal måske ikke være i hver sin ende af landet. 

Og tak for det med konkurrent delen- det havde jeg ikke lige overvejet men ville under alle omstændigheder være på vagt. Jeg er i smykke branchen og der bliver der lånt mange gode ideer uden accept. 

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 30. Oct 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Janne

Det er en fantastisk god ide'. Det er lige sådan nogle områder, jeg selv ikke altid har tid til. Kan du skrive til mig hvad det er du laver i din virksomhed? Måske på mail mla@mlaconsulting.dk

Jeg sidder faktisk lidt selv med samme problem, at jeg har to gode medarbejdere, hvor det ofte kniber med at få det til at løbe rundt. 

Fra Nørhalne, Vadum
Tilmeldt 24. Oct 10
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Marie Louise

tak for svar- sender dig lige en email 

janne

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)