Sidder og roder med bogføring (igen, igen). Jeg har fået oprettet en erhvervskonto hvilket kostede mig 750,00 og jeg har betalt de 670,00 i stiftelsesomkostinger for mit selskab, men synes ikke at kunne finde nogen håndgribelige bilag på omkostningerne til mit regnskab. Min konto blev oprettet med en saldo på -750,00 og jeg har lavet en simpel overførsel som forespurgt i papirerne jeg modtog efter registreringen af selskabet. Hvilke bilag bruger man normalt i disse tilfælde?
Hmm, ang. banken regnede jeg bare med at man automatisk fik de papirer der var nødvendige i sit regnskab, så må jeg lige høre om de ikke kan sende mig en :)
Og var ikke sikker på om den e-mail fra erhvervsstyrelsen med en betalingslinje var nok som bilag.
Har hørt flere sige at kontoudtog ikke er nok til at agere bilag til en postering i regnskabet, så det er bare det jeg har forsøgt at få til at passe.
du har helt ret i, at du ikke normalt kan nøjes med bankkonto. Hvad stiftelsesgebyr angår, så vil den mail med betalingslinje være rigeligt, og banken kan du godt klare dig med kontoudtog når det er deres egen betaling, ex gebyr og renter - bare tag klip af udtog som bilag
Husk lige, at stiftelsesgebyr skal bogføres så det let dukker op igen ved årsregnskabet, da selve gebyret IKKE er fradrag som udgift, og derfor skal tillægges dit resultat i skatte regulering på det tidspunt
Momsen deriod er der fradrag for. Dette gælder alle egentlige stiftelsesomkostninger, men ikke gebyret til bank som der er fradrag for
venligst John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Fantastisk, så er der jo styr på tingene. Og tak for kommentaren ang. offentlige gebyrer. Fandt så også lige en af dine artikler om regulering fra drift til skat, god læsning :)