Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp - Må man uden tilladelse agere lidt escrow og holde sælgers penge i f.eks. 1 måned før de frigives?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Mar 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle Aminoer.

Min kommende hjemmeside kommer til at være en handelsplatform for hovedsaglig privat personer, som selv kan oprette deres egne butikker og sælge hvad de vil. Meget ligesom et online kræmmermarked/markedsplads

For at gøre handlen mere sikker for køber (og give nogle fordele til sælger) vil jeg indføre et udbetalingssystem som sælgerne er underlagt.

Det går i alt sin enkelthed ud på: Du er sælger. Når du har solgt et produkt, vil pengene (fra køber) blive overført til min virksomheds konto. Dit indestående, altså det du har solgt for, vil blive udbetalt 1 gang om måneden, f.eks. den sidste bankdag.

DU har selvfølgelig en profil hvor du kan følge med i hvor meget du har indestående osv.

Er der noget juridisk der forbyder at gøre det på denne måde?

Mvh Mads.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv at skrive til finanstilsynet. Hvis du var ejer af produktet kunne du bestemme hvornår du ville betale dem du købte fra (sælgerne) men her er du bare mellemmand som jeg læser dit indlæg, og så TROR jeg ikke du må fungere som en såkaldt "escrow" - holde på se penge sælger burde modtage - som en slags bank og mellem mand uden finansråds OK og det TROR jeg er vanskeligt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Mar 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar John.

Jeg var selv tilbageholden med at kalde det for escrow pga. jeg ser det mere som en slags konto de har i virksomheden.

Jeg tænker at det er lidt i stil med kirppu, bare online og ikke fysisk. (http://www.kirppu.dk/#!hvordan/c2gl).

Men jeg kan selvfølgelig have misforstået deres konceptet.?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg ville nu nok se det som escrow - men ser godt kirppu som dog så har lejen med ind over - hvor du er ren online mellemmand mellem en sælger og en køber men holder sælgers penge på en konto - men jeg er ikke spor sikker - det tror jeg finanstilsynet kan svare godt på

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Mar 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Så må jeg se om de har lyst til at snakke imorgen:)
Tak for hjælpen John.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)