Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor mange herinde bruger salgscoach ?? eller har i overvejet det

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 13. Apr 15
Indlæg ialt: 15
Fra  Innvo-Consulting Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg kunne virkelig godt tænke mig og høre fra jer nogle af jer  erhvervsdrivende derude hvorfor i burger salgstræning!? eller hvorfor i ikke bruger det ?!

Med venlig hilsen

Mikkel Jacobsen // Innvo-consulting

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Min opfattelse er at ikke særligt mange bruger det, fordi de ikke ved hvad resultat de kan forvente. Ydermere, er der en del frygt for at det bare er varm luft og ikke virker på personen... 

Rigtig salgstræning, vil den uvidne jo se som ligeså pinlig, som at besøge en psykolog. 

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Mikkel

Jeg bruger personligt ikke salgstræning, jeg er en elendig sælger, så jeg har taget konsekvensen og ansat en Account Manager der tager sig af salget (og nåhja, så prøver hun også at lære mig op undervejs Wink)

At der er et stort behov for det du sælger, er der ingen tvivl om, men du er nok lidt i samme båd som Steen i denne her Steen og Stoffer: http://www.marydemuth.com/wp-content/uploads/2013/01/calvinandhobbes.png

Jeg møder mange på min vej der tror, at hvis man kan teknikken, og kan lave en god app, så er det nok og så kommer pengene væltende ind - men sådan er det naturligvis ikke. Salg og markedsføring er om muligt vigtigere end det at kunne udvikle en app, og rigtigt mange af dem der beskæftiger sig med udvikling (mig selv inklusiv) er ofte notorisk dårlige til salg.

//Morten

Tilmeldt 12. Apr 12
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten har fat i noget. Der er rigtig mange, der er gode til at udvikle et produkt, men det kniber med at sælge. Og det er langt fra sikkert, at salgstræning vil gavne, hvis man ikke har evnerne eller forstår termerne i salg. Man kan så out source den del eller ansætte sig ud af problemet. Her opstår en ny udfordring, for er du selv i stand til at ansætte den rigtige sælger? Hvis du ikke selv er god til salg, hvordan skal du så kunne vurdere om kandidaten er god til det? Og vil du out source, hvad enten det er field sales firma eller telemarketingbureau, så kan det også være lidt af en jungle at bevæge sig ud i.

Derfor kunne det måske være en fordel at få en "virksomhedskonsulent", eller hvad man nu vil kalde det, til at se på mulighederne i netop din virksomhed. Det er ofte nogle med mange erfaringer fra mange brancher, og i mange tilfælde vil han/hun kunne vurdere, hvad der vil være bedst for din virksomhed. Jeg har selv arbejdet meget med forretningsudvikling med en række virksomheder, og har erfaring med både "salg i marken" og telemarketing, og kan derfor som regel vurdere om det er det ene eller det andet man har brug for. Eller en helt tredje løsning for den sags skyld.

Man skal naturligvis gøre sig klart, at det ikke er gratis at få den sparring/coaching. Men det er altså også langt fra gratis at få ansat den forkerte sælger eller vælge det forkerte bureau.

Men du er naturligvis velkommen til en helt uforpligtende snak, hvis du skulle få lyst til det.

Jeg findes via rr-marketing.dk eller 53593157.

mvh

Jørgen

Fra Nærum
Tilmeldt 28. Aug 12
Indlæg ialt: 34
Fra  Connection Management A/S Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel

Tag det fra en som altid har været god til at sælge og i dag arbejder i et konsulenthus hvor salg og ledelse er det vi lever af at træne og undervise folk i.

Alle kan sælge er min overbevisning, hvis de tror de kan. For det er bare et stort arbejde at bede en bryggehest blive til en svane :-)

Jeg har selv været selvstændig og haft min egen lille enkeltmandsforretning med fokus på et fantastisk produkt, og jo mere forelsket jeg var i det jo mindre blev det næste også solgt fordi jeg glemte at fortælle mine kunder hvad de får ud af det, nemlig det du også forespørger på, nemlig hvad er udbyttet af salgstræning.

Lad mig sige det på den møde. alt uddannelse og træning for du INTET ud af hvis du ikke committer dig til det, går ind i det med overbevisning om at du får noget ud af det, og ikke tager noget af det gamle med, altså er neutral igennem undervisningen for så danner du ikke paraleller eller referencer til noget du kender, for igen at gå ned af den gamle vej når du er færdi, fordi den føltes bedre :-)

Der findes ingen endegyldig sandhed og trick til at være en god sælger, du kan ikke komme med sådan sælger du formlen, det vi underviser i er redskaber som spykologisk set virker, og hvis du bruger dem på din måde, og efter hensigten er du meget længere end hvis du ikke gør.

Det første som skal til i alle situationer når du som virksomhedsejer, sælger, ledere eller hvad du skal blive bedre i er at comittet sig til at lave om på det som ikke fungere.

Så ja, salgstræning, ledertræning, kommunikationstræning, og hvad for noget træning du tænker virker, hvis du som deltagere vælger at gøre noget nyt mandag morgen.

God fornøjelse med træningen

Michall Helmbæk

Connection Management

ps. se hvad jeg taler om når jeg taler om overbevisninger her: 

Tilmeldt 13. Apr 15
Indlæg ialt: 15
Fra  Innvo-Consulting Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michall,

Mange tak for dit svar, fedt du lige gad og bruge noget tid på mig.

Er enig i det du skriver det meget interessant og synes det en rigtig god video. Det som jeg rigtig godt kan li er netop at forvandle en bryggehest til en svane, det er det som tænder mig og udrette dygtige sælger, der kan udvikle sig.

Det som jeg tænker med salgstræningen er min svaghed i at komme ud til kunder nok ligger i jeg er ung (28) i forhold til så mange i branchen, men er sikker på jeg er godt klædt på og sagtens skal klare mig. - må jeg spørger dig hvornår du startede i branchen ?

Med venlig hilsen

Mikkel Jacobsen 

Fra Nærum
Tilmeldt 28. Aug 12
Indlæg ialt: 34
Fra  Connection Management A/S Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel

Som 28 årig :-) er 31 i dag.

Ved du hvordan du skal skabe ro i maven hos dine kunder/kommende kunder, til bare at vælge dig?

Har du brug for sparring må du sige til.

De bedste hilsener

Michall Helmbæk

Tilmeldt 13. Apr 15
Indlæg ialt: 15
Fra  Innvo-Consulting Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kunne meget godt tænke mig og høre fra dig, hvordan du mener man skaber ro i maven ved kunderne? 

som sagt så jeg helt ny indenfor sælge mig selv som ydelse og er i start up fasen nu....

Tak det venligt af dig og kunne jeg sagtens for brug for.

Med venlig hilsen

Mikkel Jacobsen

Fra Nærum
Tilmeldt 28. Aug 12
Indlæg ialt: 34
Fra  Connection Management A/S Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel

Det er meget forskelligt hvordan du skaber ro i maven hos dine kunder.

Nogen skal fortælle om alt de har lavet, andre skal vise det til kunder osv. Du skal jo huske at matche din kunde, så brug et persontyperedskab fx DISC, og put dine kunder herind i, så hver gang du er til møde med nogen så match dem så de føler sig mødt.

Derefter husk bruge en salgstruktur, det er nemlig med til at få kunden til at slappe af og tro på det du siger det kan du også levere. se fx denne video som har fokus på Ide Salg eller også kaldet BALA: 

God fornøjelse der ude.

Det er svært for mig at komme tættere herpå da jeg ikke ved hvad du gør i forvejen, hvem du henvender dig til og meget meget mere.

Tilmeldt 18. Jan 08
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan give lidt input fra medarbejder siden. 

Jeg har gået igennem en del forskellige programmer i min tid som sælger inden for Telco og IT. Jeg kan ikke afvise at alle sammen har givet mig et eller andet i værktøjskassen som jeg har taget med videre. Men hvis du spørger mig i dag ville jeg kun kunne stå inden for 1 program ud af alle 3-4 stykker jeg har været i gennem - og det tog kun en halv dag. 

Jeg arbejdede for en stor amerikansk/tysk IT virksomhed. Vi blev alle sammen booket en halv dag og var skeptiske as hell før vi gik igang. Det tror jeg alle sælgere kan tale med på. Grunden til denne dag blev anderledes var at vi blev undervist af en sælger. Han startede med at gennemgå teknikken vi skulle lære ved at vise hvordan han havde solgt kurset til vores CEO. Så havde han vores opmærksomhed. 

Dernæst fokuseret han på et enkelt værktøj som magisk nok lavede et cold call om til et Hot lead. Undervisningen var praktisk anlagt, ingen buzz words og pyramider. Jeg skyder på at 3 ud af 5 anvendte teknikken efterfølgende med succes og bruger den idag. 

Så for at opsummere:

Derfor hader vi salgs træning:

Buzz words

Pyramider

Underviser uden salgserfaring

Ukonkret

Derfor elsker vi salgs træning:

Konkrete værktøjer 

Topsales underviser

Kort og kontant

Håber du kunne bruge min feedback selvom jeg ikke er en virksomhed. 

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)