Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

sorte penge - ekstra indtægt

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 10. Jan 13
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har den sidste halvanden måned købt og solgt biler. Jeg har fundet ud af det er måden for mig at tjene penge. På den halvanden måned har jeg haft 4 biler og haft en acceptabel fortjeneste.

Det er selvfølgelig ''ulovligt'' det er jeg godt klar over. Mit spørgsmål er så, er det ikke noget med det er muligt at skrive en ekstra indtægt ind på skats hjemmeside og dermed betale skat af ens ekstra indkomst? 

Håber i kan hjælpe mig :) 

Mvh. Mike

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis du omsætter mere end 50.000 kr på 12 mdr skal du inden være momsregistreret og ha virksomhed - og tages du uden det vil du både få stor skattebod og moms på hele dit salg - uanset du ikke har opkrævet det. 

Er du under 50.000 kr i omsætning kan du stadigt bare opgive overskuddet i udvidet selvangelse som du ber skat om

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Mike Gregersen:
Det er selvfølgelig ''ulovligt''

Hvad er det, du mener er ulovligt? Det er jo ikke sorte penge, medmindre du, jf. Johns svar, skulle have momset. Det er jo ikke sort, bare fordi du har undladt at skrive det på selvangivelsen, for den skal du jo først udfylde næste år. MEN: Du har pligt til at ændre din forskudsopgørelse, hvis din indtægt ændres "væsentlig" i forhold til din forskudsregistrering. Nu har jeg ikke hørt alt, men jeg har aldrig hørt om, at nogen har fået bøde, endsige påtale, fordi de ikke har ændret deres forskudsopgørelse.. Så bare klø på med Johns indlæg in mente.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Kirkegaard (DataKons ApS - 5054 3971):
Det er jo ikke sorte penge, medmindre du, jf. Johns svar, skulle have momset
og det mener jeg ikke der er tvivl om med 4 biler solgt på 1,5 mdr - så må vi gå ud fra der er forventning om over 50.000 kr omsætning på 12 mdr  og så vil der ved registrering KUNNE blive opkrævet moms og tilsvarende bod - for alt salg inden registrering, så med mindre det er meget billige biler så må 4 biler på 1,5 md være klar udsigt til over 50.000 kr på 12 mdr (hver bil skal så med samme salg koste 1562,50 kr per styk og det er nok ikke ret realistisk) Hvis skat så slår til  - af moms eller andre årsager - og man ikke har virksomhed og heller ikke forskudsregistreret men bare puttet penge i banken/lommen, så er jeg ret sikker på, at de vil være enig i trådstarters beskrivelse, sorte penge faktisk.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Arrh, ja, jeg blander det sammen med overskud og brugtmoms - du har nok ret i, at det er lidet sandsynligt, at bare de første 4 biler er solgt for under 50.000.

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 10. Jan 13
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej
Jeg kan oplyse jeg kun har haft en omsætning på 20.000
Dette vil selvfølgelig blive oplyst.
Jeg ville blot vide om jeg skulle droppe min handlen med biler eller fortsætte og få CVR, det var ikke fordi jeg var ude i at snyde skat på nogen måder. Ville blot høre hvordan det hele hang sammen og kan jo stadig nå at oplyse mine tidligere handler, skulle bare høre hvordan jeg skal gøre det.
Tak for hjælpen jeg vil tænke over hvorvidt det er forbesværligt eller ej. Hvad tænker i? Hvor meget skal jeg cirka have i fortjeneste for det kan betale sig?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg synes ikke du skal opgive på grund af besværet

Godt nok er brugtmomsordning http://johnhannover.blogspot.dk/2013/09/brugtmoms.html ikke helt let, men den er til at finde ud af hvis man vil

Det er klart, at en omsætning på 20.000 kr og dermed en pris per bil på 5000 kr i snit, er meget lidt og fortjenesten kan vel hurtigt gå op i administration og  garanti osv - så jeg vil nok mene tallene skal op

Stopper du her, kan du opgive indtægten minus udgifter i rubrik 15 vil jeg mene, men ellers stift virksomhed eller selskab med moms og så gå ind for det og med lidt større tal helst

god vind med beslutningen

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 00:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Mike Gregersen:
Jeg ville blot vide om jeg skulle droppe min handlen med biler eller fortsætte og få CVR

Det som de andre lige glemmer at fortælle dig her er at du som forhandler ( cvr registreret ) lige pludselig skal give kunderne en hel masse garantier på de brugte biler. Og det kan aldrig gå på biler til 5000kr. Så glem alt om det eller begynd at sælge biler i en anden prisklasse.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael:

Mike Gregersen:
Jeg ville blot vide om jeg skulle droppe min handlen med biler eller fortsætte og få CVR

Det som de andre lige glemmer at fortælle dig her er at du som forhandler ( cvr registreret ) lige pludselig skal give kunderne en hel masse garantier på de brugte biler. Og det kan aldrig gå på biler til 5000kr. Så glem alt om det eller begynd at sælge biler i en anden prisklasse.

jeg synes nu nok jeg skrev at garantier ville æde det hele faktisk .

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 01:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
jeg synes nu nok jeg skrev at garantier ville æde det hele faktisk .

Ja den havde jeg lige overset. Men så er det da understreget for trådstarter nu.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)