Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

salg af internet butik

Side 1 ud af 5 (41 indlæg)
Tilmeldt 26. Nov 07
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil gerne have en indikation af, hvilken pris man tager for en webshop der er 1½ år gammel, der sælger brugskunst og velværeprodukter. Jeg har et e-mail kartotek på ca. 300 medlemmer, der aktivt køber fra shoppen. Indtil nu har butikken ikke givet overskud, men hviler i sig selv. Pt gøres der ikke noget somhelst for markedsføring andet end Google ad-words. Ved en mindre indsats kan shoppen give overskud, men da vi begge har fuldtidsarbejde, ønsker vi ikke at bruge af vores fritid på at vedligeholde shoppen. Shoppen har et varelager til en værdi på ca. 25.000 kr.

Mvh B2

Fra Bjæverskov
Tilmeldt 29. Dec 05
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er meget svært at sige, uden at kende de konkrete produkter og priser. Jeg vil foreslå at du kigger efter andre shops på virksomhedsbørsen

http://www.amino.dk/virksomhedsbors/

Så burde du kunne få en indikation derfra.

Mvh
Jesper

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Berggren.

Jeg har som tommelfingerregel, at prisen bør være 3 gange overskudet fra nu og et år tilbage.

Så kan der være specielle forhold, som enten trækker op eller ned.

Venlig hilsen, Christian

Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit råd vil være at klø lidt på og få den til at give overskud. Det er selvfølgeligt fint at potentialet er der, men hvis man ser på det udefra så er det sjovere med et koncept der har vist at det kan tjene penge.

Men jeg vil også sige at prisen bør ligge på en 3-5x årets indtægt. Igen afhængigt af det uudnyttede potentiale.

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 742
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

"Hej Berggren.

Jeg har som tommelfingerregel, at prisen bør være 3 gange overskudet fra nu og et år tilbage.

Så kan der være specielle forhold, som enten trækker op eller ned."

Hej

Hvordan kommer i frem til den pris/tommelfingerregel. Antag at der sælges et emne der har en omsætning på 300K overskud på 100K. Så tager det altså små 6 år at finansiere de 300K. Det er da en dårlig forretning...

 

Klubmodul - 600000 danskere, 800+ organisationer kan ikke tage fejl

Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er en meget normal regel i al virksomhedshandel. Det er naturligvis et groft skøn, men det ligger oftest i det leje. Hvorfor synes du at det er en dårlig handel og for hvem?

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 742
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Normale regler, gammel praksis, det har vi altid gjort, sådan gør man bare:-) Den holder jo ikke...

Hvis man ikke lige har pengene liggende, så skal man ud og låne. Låner man 300K i banken og afdrager med 5K om måneden tage rdet ca. 6 år alt i alt at betale tilbage. I mellemtiden tjener man ca. 5K om måneden. Det er til løn og hensættelse til uforudsete. Det bliver 6 lange år... Så det er en dårlig handel for køber.

Klubmodul - 600000 danskere, 800+ organisationer kan ikke tage fejl

Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Tja.. en 100% forrentning (hvilket der jo er tale om) på 3-5 år er nu ret fornuftigt, men hvis du kender investeringer som giver mere, så fortæl endelig løs Big Smile

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Det, som det drejer sig om er udbud og efterspørgsel.

Jeg synes at det er rimeligt, at man tjener pengene hjem igen på 3 år.

Men det er jo et spørgsmål om markedet, produkter, konkurrenceforhold og mange mange andre ting, der i sidste ende afgør prisen.

Venlig hilsen, Christian

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Trianglens + Gummihat:

Normale regler, gammel praksis, det har vi altid gjort, sådan gør man bare:-) Den holder jo ikke...

Hvis man ikke lige har pengene liggende, så skal man ud og låne. Låner man 300K i banken og afdrager med 5K om måneden tage rdet ca. 6 år alt i alt at betale tilbage. I mellemtiden tjener man ca. 5K om måneden. Det er til løn og hensættelse til uforudsete. Det bliver 6 lange år... Så det er en dårlig handel for køber.

Hvis der er noget "man altid gør", er det som regel fordi det virker (-;

Desuden skulle overskudet jo gerne vokse i løbet af afdragsperioden og om du afdrager med 5000 i måneden, afhænger vel af indtægten.. og nogle behøver måske ikke låne det hele i banken..

3 år er en ganske udmærket tommelfingerregel + evt. lager + evt. ekstra for at tidligere ejer hjælper til fx den første måned, så overgangen glider nemmere..

Hvad er dit forslag?

Side 1 ud af 5 (41 indlæg)