Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Firmabil til ægtefælle i stedet for løn

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Jul 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved ikke om jeg er lige kreativ nok, men...

Jeg har et krævende lønmodtagerfuldtidsjob med en ret pæn løn. Jeg har ved siden af 3 udlejningsadresser som jeg kører i VSO med en overskud på omkring 150K årligt efter at jeg sørget fra at trække alle de sædvanlige til fra, som man nu engang har mulighed for.

Min hustru går hjemme og har gjort det i mange år. Hun hjælper naturligvis med omkring udlejningsvirksomheden i min VSO, men det er jo begrænset hvad der er af opgaver her - det "kører" jo. 

Kan jeg lave en leasingkontrakt på en hvidplade leasingbil til min hustru i stedet for at give hende løn? Og hvilke praktiske forholdsregler skal jeg tage? Jeg er med på at hun skal beskattes af den, men hun har jo ingen indtægt i forvejen og det er vel en form for løn og dermed kommer beskæftigelsesfradrag i spil?

Min hustru´s kørselsmønster er 95% privat og 5% erhverv.

Jeg betaler vildt meget i skat og det irriterer mig lidt at vi ikke f.eks. kan udnytte min hustru´s beskæftigelsesfradrag, fordi vi tilfældigvis har valgt at hun går hjemme og jeg i stedet arbejder for 2.

Håber på lidt input og inspiration til hvad I andre har gjort - der må jo være en masse andre derude i min situation:-) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

kørepenge til ansat som din kone jo vil være - kræver at der er en løn der svarer til - = er meget højere end kørepenge - og du kan som jeg ser det slet ikke gi hende fri bil uden samme vilkår

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Ikast - Silkeborg
Tilmeldt 28. Dec 07
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis i er gift bliver hendes uudnyttede fradrag vel overført til dig?

Udvikling af embedded elektronik til industrielle løsninger: www.FAVetronics.dk

Fra Fredericia
Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 207
Skrevet kl. 08:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

giv hende en fed løn
- det bliver jo i familien......
voila : fradrag

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)