Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af salg af småanskaffelser (Telefon)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Herning
Tilmeldt 29. Nov 13
Indlæg ialt: 17
Fra  NRP Group ApS Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg ønsker ikke længere at have mobil til rådighed gennem ApS, men derimod købe den ud og selv stå for telefon udgifterne.


Benytter e-conomic...

Varen blev dengang kørt som småanskaffelser og trukket fra banken.

Nu skal jeg have taget den ud og tanken var egentlig bare at lave en faktura med salg af telefonen og så sørge for der kommer moms på. Prisen skal selvfølgelig også være til en realistisk markedspris.

Jeg kunne lave en vare der bliver kørt på "salg af varer m/moms", men denne ønsker jeg forbeholdt mine varer jeg sælger så jeg har et godt overblik.

Skal jeg oprette en ny konto der hedder "Salg af småanskaffelser", i så fald hvor på kontoplanen?

Eller kan jeg lave et finansbilag, hvor jeg 3 linjer med, prisen på mobilen, udgående moms og så pengene på banken?

Ser frem til at høre nærmere fra jer, da jeg egentlig synes der virkede simpelt da jeg fik råd fra bogholder, men nu blev meget i tvivl om hvordan jeg gør :)

Mvh, Niclas

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

du kan lave en ny konto under salgskonti til det hvis du vil holde det salg ude fra andre - eller som du vel nævner, bruge tre linjer og dermed få momsen med. Jeg kan ikke e-conomic - men er der ikke moms på konto for småaktiver, så du bare kan bruge den i kredit og så bank eller mellemregning i debet?

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Herning
Tilmeldt 29. Nov 13
Indlæg ialt: 17
Fra  NRP Group ApS Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Som sædvaneligt er du på pletten og hjælper :) Mange tak!

Jo der er moms på "mindre anskaffelser" i e-conomic.

Har lige vedhæftet screenshot af et finansbilag. 

Kredit, konto 3617 "mindre anskaffelser" med udgående moms, 4000 kr.

Modkonto 6880 "mellemregning".

- Jeg kan også under type lave en manuel kundefaktura og så bagefter en kunde indbetaling hvor jeg tager pengene fra mellemregning.

- Umiddelbart synes jeg det virker lettest at lave finansbilag med krediterer "mindre anskaffelser" og så med udgående moms? 

Hvad er mest korrekt? Ved at krediterer "mindre anskaffelser" nedskriver jeg omkostninger på den konto. Det giver så det totale billede af hvad der er brugt, men hvis man så laver en konto lige efter "mindre anskaffelser" der hedder noget med "salg af mindre anskaffelser" og har udgående moms, så er det helt penslet ud.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)