Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Produktion af tøj til nyt koncept

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er :-) 

Jeg står i den situation, at jeg har fået en god idé. Jeg undersøger derfor muligheden for at starte en webshop, som sælger tøj. Idéen er selve konceptet, der er i webshoppen, og som jeg ikke vil komme nærmere ind på. 

Situationen er nu at jeg skal finde ud af, hvor tøjet skal produceres. Jeg vil ikke købe fra andre "mærker", da tøjet skal have mit mærke på. Jeg er hverken designer eller syerske. Men jeg har alle designs oppe i hovedet, og flere gange er det lykkedes mig at finde billeder på pinterest og google, dog uden at finde stedet, hvor de kan købes. Tøjet forekommer mig ikke som mærkevarer, blot populært tøj som ingen ved, hvor kan købes, men flere efterspørger.  Nu kommer mine spørgsmål: 

- Må jeg sætte mit eget mærke på tøj, som jeg selv får produceret? Som sagt er jeg ikke designer, så jeg kan ikke tegne en kjole til en syerske med rette mål etc. Kan jeg godt vise syersken/producenten billeder og så sige "Sådan nogle her vil jeg gerne have, dog lidt længere, i andre farver" eller hvad jeg nu gerne vil have?

- Er der steder i Danmark, der vil være gode til at sy tøjet i god kvalitet, eller vil det være mere optimalt at få det syet i Italien med hensyn til pris? Jeg vil ikke til Kina mm., da jeg ikke på samme måde kan holde mig opdateret med producenten, samt at jeg som sagt gerne vil brande det som god kvalitet. I Danmark vil det være nemmere at have et samarbejde med producenten, tænker jeg. Tøjet vil godt kunne bære en relativ høj salgspris. Jeg ønsker at brande mærket som lækkert og eksklusivt. Jeg tænker omkring 1.000 kr for en kjole. 

Jeg tænker at producere 300 dele (Ikke forskellige styles, ca. 20 styles, og så i forskellige farver og størrelser) til at starte med.

Jeg vil starte op som ApS, og kapitalkravet (blandt andet) vil gå til varelager. 

Tak på forhånd :-)

Nanna

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Alle indlæg er yderst velkomne, da jeg ingen erfaring har overhovedet :-)

Tilmeldt 1. May 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 01:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forsøger at tage en ting af gangen :)

Du må gerne sætte dit eget mærke i tøj du selv får produceret, men du må ikke kopiere allerede eksisterende produkter. Så hvis du bruger et billede eller lignende som inspiration, skl der være en så tydelig forskel, at der ikke er tale om kopiering. Hvor den grænse præcis går, er nok svær at sige.

Hvis du skal have produceret noget i udlandet, vil du typisk skulle sende diverse målskemaer, mønstre, prøver, tegninger mv. så de ved præcist hvad der skal produceres. Jo mere grundig du er, jo større er chancen for, at du får det tilbage du havde regnet med. Du kan finde firmaer i Danmark, der kan hjælpe med at få tingene produeret i udlandet, men det koster selvfølgelig noget.

Jeg tror ikke at du skal satse på, at få det produceret i Danmark. Hvis du regner med at udsalgsprisen bliver omkring kr. 1.000,- inkl. moms for en kjole, må den kjole vel helst ikke koste dig mere end kr. 400 ekls. moms at få produceret? Når udgifter til materialer mv. er fratrukket skal sådan en kjole kunne sys på under en time, hvis økonomien skal holde. Og det er vel og mærke inklusiv klipning af stof, knapper/lynlås, detaljer mv.

Jeg er enig med dig i, at Kina er lidt langt væk. Italien er et godt bud, men de ligger i den dyrere ende. Alternativt kan du se om du kan finde noget i Østeuropa. Eventuelt Bulgarien eller Rumænien?

Tilmeldt 10. Jun 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du fundet produceret? jeg kommer fra Kina, kan hjæp dig at finde producer hvis du er interestere.

Big Smile

Tilmeldt 22. Oct 14
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 01:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nanna.

Min kone driver en systue I nord Brasillien, de kan fremstille specialdesignet tøj til rimelige priser.

Det er god kvalitet og de er dygtige.

Bengtssonglass@gmail.com

Med venlig hilsen

Søren bengtsson

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)