Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kina- en anden planet

Side 4 ud af 6 (57 indlæg)
Fra Borre
Tilmeldt 23. Jan 13
Indlæg ialt: 9
Fra  Fyra Vindar Skrevet kl. 08:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det nick60 skriver er jo helt i tråd med hvad en udkantslandkrabbe kan læse sig til via bl.a. litteratur som "Lost in Translation"  http://www.goodreads.com/book/show/294304.Lost_in_Translation     At i Kina kommer relationen først. Relationen er basen, og prøver du bare at komme og lave forretning, før relationen er på plads, så bevæger du dig allerede dér ud på usikker grund.

Tilmeldt 15. Jun 13
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 08:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nick

tak det varmede...somsagt rejste jeg også derover 

første gang hente varmepumper( 1 var et hit her i Danmark) fik første container....men problemer i næste sending,samt sælgeren var rejst...så gik det galt.....

samt grus materiale 

og 14 dage siden igen derovre...men selvom firma er der og konto....kan man ikke gøre noget...med penge tilbage.så dyrt bekendskab

Men vi kan jo også se de større firmaer bliver snydt...et kendt flykabiner op mod 4 mio EU ...så jo

Fra Vrøgum
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 22
Fra  www.opti-mal.dk Skrevet kl. 08:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jack. Hvad koster dine ydelser? Er ved at starte en webshop med salg af lygter.

Fra Vrøgum
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 22
Fra  www.opti-mal.dk Skrevet kl. 08:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jack. Hvad koster dine ydelser. Er ved at starte en webshop med salg af lygter.

Tilmeldt 24. Jul 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenny,

Kan jeg maile dig via din website?

Fra Roskilde
Tilmeldt 28. Jun 12
Indlæg ialt: 293
Fra  DanHua Business Solutions ApS Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Det er nogle meget dyre lærepenge trødstarter har betalt. Jeg er kede af høre. Fra hvad du har skrevet, kan man ikke se hvad du har lært, bortset fra at undgå Kineser totalt i fremtid.

Jeg lægger mærker til at der er en tendens at når nogen bliver snydt, så bebrejder man alle mulighed andre mennesker, men ikke tænker på hvad man selv har gjort forkert.

Selv om trødstarter og Ravn synes det er korrupt og diktator, der er skyldt i det, synes jeg overhovedet ikke at der er noget med korrupt og diktator at gøre.  Politi får ikke noget fra firmaet og banken får heller ikke abnorm indtjening. Hvordan kan vi definere det som korrupt?

Først og fremmest er risici altid der, uanset du handler med en Kineser, Dansk eller en fra et andet land.

Måske bør man spørge om, bl.a.:

-          Havde man selv gjort nok baggrund tjek, før man handlede med dem?

-          Var det helt nødvendigt at betale 5 containers først, når det alligevel kun skulle sende en container af varer af gang?

-          Hvordan kunne pengene til 5 containers blive frigivet, når der kunne blev sendt en container? Skulle dokumentationer ikke altid passe samme? (L/C og B/L+ invoice+ packing list)

-          Hvad med hvis man rejste sammen med ambassadøren (eller nogen der kender bedre Kinas forretnings kultur) før handlen starter, i stedet af at gøre det efter man blev snydt?

-          Osv.

Jeg skriver ikke for at genere trødstarter, men håber på at alle, der handler med Kina, kan lære noget af det. 

Tilmeldt 15. Jun 13
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anne

jo har da rejst 1 gang til Kina før købet og nu vendt hjem fra tur 2  anden gang....For at hente penge

Jo har syntes godt om Kina lige til sidste rejse..hvor hverken hjælp fra Politi/ Bank/ Ambasaden ,så derfor den meget ringe assistance ,når det går galt,selvom vi ved firmaer,konto nr,navne ovs...( oplyst af politi/ bank...Og derfor advare andre mod køb der....bedre at købe lotto seddel....!!!

se nu ryan air som også har tabt op mod 4,7 mio EU 

så kan gå galt med alle

Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

#HMH66

Som jeg selv forespurgte samt det Anne påpeger, så vil det være lettest at hjælpe dig hvis vi kan få den remburs at læse,

Rembursen er et meget avanceret betalings redskab og det undre mig, ligesom Anne giver udtryk for at der bliver betalt for at et helt læs men kun leveret ca 20% af volumen. Er der gjort brug af red clause ?

Alt efter hvad der står skrevet i din remburs vil jeg formode at der er mulighed for at redde nogle af dine penge igen eller få leveret varer, og husk på KINA er ikke landet du vil tages for tyveri eller bedrageri i den størrelses orden.

god aften

Brian

Fra Vrøgum
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 22
Fra  www.opti-mal.dk Skrevet kl. 06:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nick. Ja det må du meget gerne...

Tilmeldt 15. Jun 13
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 06:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Brian

jo tak det sagde sydbank og Nykredit også EFTER  ulykken!!!!!!! 

Men hele min / andres problem med handel med Kina,er altså hvis det går galt,er der ingen hjælp at hente derovre...selvom konto, bank,navn og firma har fået pengene.....frygteligt ikke?

tænk hvis det var sådan herhjemme....nethandel gik istå

kort og godt aldrig aldrig anbefale Kina 

ps  min ordre fyldte også 4 container....grus udstyr fylder meget

mvh

hans 

Side 4 ud af 6 (57 indlæg)