Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kina- en anden planet

Side 3 ud af 6 (57 indlæg)
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan Skrubbeltrang:
hvorfor jeg mener at deres index ikke kan bruges til andet end underholdning.

Uanset hvad du mener så giver indexet jo god indikation af hvordan situationen er i forskellige lande.   Hvad småkrige, CIA bortførelser ... osv, har med korruption at gøre kan jeg ikke se. 

Fra Gråsten
Tilmeldt 24. Apr 13
Indlæg ialt: 240
Fra  XtraCom Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:
Uanset hvad du mener så giver indexet jo god indikation af hvordan situationen er i forskellige lande.   Hvad småkrige, CIA bortførelser ... osv, har med korruption at gøre kan jeg ikke se. 

Nej præcis. Vi kan konstatere at vi er uenige :)

CIA's småkrige, bortførelser m.v. synes jeg i høj grad siger noget om situationen i et land. Om vi skal kalde det korruption, råddenskab eller noget 3....det er endda statsstøttet (selvom det nok vil blive benægtet)

Iøvrigt tager jeg ikke parti for hverken Kina, USA eller andre, men forsøger at bringe lidt andet ind i debatten, hvor du nævner noget om at støtte et diktatur.

Men det er selvfølgelig et definitionsspørgsmål hvad man synes er værst....at nogen modtager bestikkelse og andre får "besværlige" personer til at forsvinde.

Hvem vil du helst støtte ?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

 

Man kan da sige meget dårlig om USA men Kina overgår langt USA:

Kina; 

Politiske fængslinger.

ingen ytringsfrihed til borgere.

Undertrykkelse af religioner.

Offentlig henrettelse af fanger, hvorefter deres organer sælges.

Straffefanger bruges som billig arbejdskraft i udlandet ( var planen de skulle til Grøndland for at anlægge mine)

Skider på alle regler om intellektuelle rettigheder ( bl.a Patenter) 

Intet pålideligt retsvæsen. 

 

Wikipedia´s definitions af diktatur - den passer jo rimelig godt på Kina.

I dag bruges ordet generelt negativt om et system med et centraliseret magtapparat, hvor lovgivende, dømmende og udøvende magt ikke er adskilt, og hvor en diktator udøver sin magt uden at skele til moralske og etiske konsekvenser. Han er sjældent demokratisk valgt, men er ofte kommet til magten ved et statskup eller en revolution, og selv om det ofte forsikres, at diktaturet blot er indført midlertidigt for bedre at bekæmpe presserende problemer, så er tendensen, at diktatoren er særdeles utilbøjelig til at afgive magten.

Sådanne diktaturer overlever på grund af den frygt, folket nærer for styret. Ofte bruges væbnet magt, propaganda og fængsling af dissidenter som midler til at forhindre, at styrets legitimitet undergraves. Ofte ses systemer med kun ét parti – diktatorens eget. Der kan afholdes skindemokratiske valg, der dog sjældent anerkendes

 

 

Fra Gråsten
Tilmeldt 24. Apr 13
Indlæg ialt: 240
Fra  XtraCom Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:
Man kan da sige meget dårlig om USA men Kina overgår langt USA:

USA

Guantanomo

Her holder USA mennesker fanget uden rettergang. De indsatte har ingen rettigheder, da de ifølge USA befinder sig udenfor amerikansk område, og har status som "fjendtlige kombatanter" De bliver udsat for især psykisk tortur, ved at man spiller høj musik i døgndrift, putter hætter over hovedet i dagevis, lader vagthunde stå og gø af bagbundne fanger i timevis. De bryder Geneve konventionen, og bl.a. Røde Kors og Humans Rights Watch finder basens eksistens stærkt kritisabel. Obama krævede basen lukket i 2008, det er ikke sket endnu.

CIA fangeflyvninger

De berømte fangeflyvninger CIA foretog/foretager, og endda i dansk luftrum og mellemlandinger på dansk territorium. Fanger bliver fragtet frem og tilbage mellem hemmelige fængsler, bliver udsat for hårdhændet forhør og tortur og ingen rettergang. Bl.a. har noget af det grusommeste tortur fundet sted i Cobalt, CIA's hemmelige underjordiske fangelejr, hvor fanger nøgne var hængt op i hænderne i dagevis.

Fængslinger

USA er det land i verden hvor flest mennesker sidder i isolation 24/7/365, i store topsikrede fængsler, på trods af at FN siger isolationsfængsling ud over 14 dage, er at betragte som tortur. 

Mennesker der sidder på dødsgangen i USA, sidder der i gennemsnit mellem 20-30 år

Som sagt er det jo hvad man synes er værst, personligt kan jeg ikke se den store forskel, det er alt sammen lige frastødende og ulækkert.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Allan Skrubbeltrang:
på trods af at FN siger isolationsfængsling ud over 14 dage, er at betragte som tortur. 
  Der kan Danmark sandelig også være med - vi elsker at bruge lang isolations fængslinger.

Du glemmer jo lige at de fleste ting du nævner kun berør en meget lille gruppe mennesker (dermed ikke sagt det er ok). 

 

 

Fra Gråsten
Tilmeldt 24. Apr 13
Indlæg ialt: 240
Fra  XtraCom Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Ravn:

Der kan Danmark sandelig også være med - vi elsker at bruge lang isolations fængslinger.

Jamen så er Danmark jo også en "bad ass" stat ... og så gå i mod hvad FN siger, føj da.

Ravn:
Du glemmer jo lige at de fleste ting du nævner kun berør en meget lille gruppe mennesker (dermed ikke sagt det er ok). 

USA har det højeste antal fængslede i forhold til befolknings antal. De overgår langt Kina.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan Skrubbeltrang:
USA har det højeste antal fængslede i forhold til befolknings antal. De overgår langt Kina.

Ingen aner hvor mange der rent faktisk sidder i de kinesiske fængsler.  Jeg tror ikke der sidder mange i USA af politiske eller religiøse grunde.

Fra Gråsten
Tilmeldt 24. Apr 13
Indlæg ialt: 240
Fra  XtraCom Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Ravn:
Ingen aner hvor mange der rent faktisk sidder i de kinesiske fængsler.  Jeg tror ikke der sidder mange i USA af politiske eller religiøse grunde.

Hvis du tror på Transparancy's undersøgelser, må du også tro på de undersøgelser som er lavet af et stort international anerkendt research center...amerikansk endda. Jeg ved ikke hvor mange der sidder fængslet i USA af politiske eller religiøse grunde, men der sidder mennesker på dødsgangen dømt på "beviser" fremstillet af FBI. Hvad er værst at sidde i fængsel på grund af falske beviser eller en bestemt tro ?

Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :

HMH 66:

Hej

er selvstændig og vi er godt og grundigt i Kina

vi satte os sammen med sydbank/ Nykredit og handel i Kina ...Købte varer for ca 130000 USD 

varer Varmepumpe/ solenergi( opfindelse) jeg rejste derover- samt en del grus maskiner

vi fik den først container med varer til 23000 USD ,med pumper/ solvarme...bestilte mere men sælgeren var stoppet,samt ændret konto..vi havde kontakt i et halv års tid med daglig kontakt.

resten af container( 4 stk ) kom aldrig..bankerne sagde intet af ranbus ordningen,samt noget vi skulle passe på...mere om skat, firma profil og således

da vi havde meldt til politi,Ambasaden rejste jeg derover..lige kommet hjem

det er så korrupt vi fandt firma som havde fået pengene og banken...politi i Kina grinte og banken ligeså

så vil kraftigt advare om Kina ...dyret lærepenge,men blev klogere

intet og jeg mener intet hjælp har vi fået!

så vi vil ikke stole på rådgiver samt udenlands handel

ærgeligt ærgerligtærgerligt

Hej Trådstarter..

Jeg har læst tråden igennem og er snot forvirret, så for at kunne hjælpe dig videre er det lige et par ting jeg skal have skåret ud i pap.

Har i handlet via en remburs? evt hvis i har gider du ligge rembursen op så den kan læses?

vh

brian

Tilmeldt 24. Jul 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 06:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja, det er en hammer kedelig situation i er havnet i.

Nu har jeg boet her i godt 8 år, og køber rigtig meget og sender til EU - so far er jeg ikke blevet svindlet, men kender flere danske firmaer der er blevet det, på mere eller mindre samme måde som jer - så ja, man skal passe på og vide hvad man gør - og det gælder ikke kun fra Kina - der er svindlere alle vegne.

Måden jeg ALTID gør det på ved nye leverandører er, at efter den første kontakt besøger jeg virksomheden - tjekker om der er ordentlige forhold - om de er eksport orienteret etc. Bruger sædvanligvis 2-3 dage sammen med dem - lærer dem at kende - men lægger ingen ordre endnu.

Når alt er på plads, priser, levering osv. besøger jeg U-anmeldt fabrikken igen - både for at se om de samme personer er der og hvordan der ser ud når de ikke venter besøg.

Er alt i orden her, lægger jeg min ordre og siger til dem, at når ordren er klar, kommer jeg og tjekker. OM jeg kommer og tjekker svinger lidt - det kommer an på min mavefornemmelse - men så kommer jeg 100% sikkert næste gang jeg lægger en ordre. Jeg er blevet personlig venner med ALLE mine leverandører i årenes løb og har 110% tillid til dem - men i opstarten SKAL man passe på og gøre sit forarbejde ordentligt - ligesom med alt andet her i livet.

Det er selvfølgelig en halvdyr måde at gøre det på, da jeg skal flyve 2-4 timer til stort set alle mine leverandører, hotelophold etc., men de penge er givet godt ud i den sidste ende.

Men håber i får redet trådende ud - selvom det nok bliver vanskeligt.

Side 3 ud af 6 (57 indlæg)