Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mailserver

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Korsør
Tilmeldt 15. Jan 08
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 07:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer.

Jeg har ledt i gamle tråde med finder ikke rigtig svar på mine spørgsmål, derfor denne nye tråd. Jeg står og skal bruge en mailserver der til at starte med skal kunne rumme ca. 1000-5000 brugere der hver skal have 0,5-1gb plads til rådighed pr. kunde. Kunden skal kunne logge på via webmail.(minedomæner).dk og skal kunne bruge Outlook mv. Der skal være "uanede" opgraderingsmuligheder, da projektet gerne skulle munde ud i flere hundrede tusinder af mail adresser. Har I erfaring med hvor mange mails I har i Jeres mailbox, og hvor meget det fylder? Tænker om 0,5-1gb er for lidt at tilbyde mine kunder? Gmail giver f.eks. 15gb plads.

Jeg har ikke kapitalen til at købe min egen server, men er der nogen af Jer der har kendskab til hvor jeg kan leje mig ind på min egen mailserver?

På forhånd tak.

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 07:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Rebo:
Jeg har ikke kapitalen til at købe min egen server,

Det aller billigste er at have egen server - og en til at styre det. 

Du kommer ikke uden om at hoste mails er rigtigt besværligt og dyrt.

Fra Korsør
Tilmeldt 15. Jan 08
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 07:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jannik. Jeg er klar over at det er en bekostelig (og besværlig) affære at hoste mails. Jeg har fået en pris der hedder ca. 25.000 DKK pr. mdr. for ovenstående løsning, hvilket heller ikke vil være noget problem at betale, men som gammel købmand, ville jeg lige sondere markedet først. Tænker bare på at det er nemmest at outsource det, så jeg ikke skal have en mand ansat til at vedligeholde og tage sig af serveren..

Fra Dalgasgade 11, Herning
Tilmeldt 28. Jan 09
Indlæg ialt: 763
Fra  Powerhosting ApS Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Rebo:

Hej aminoer.

Jeg har ledt i gamle tråde med finder ikke rigtig svar på mine spørgsmål, derfor denne nye tråd. Jeg står og skal bruge en mailserver der til at starte med skal kunne rumme ca. 1000-5000 brugere der hver skal have 0,5-1gb plads til rådighed pr. kunde. Kunden skal kunne logge på via webmail.(minedomæner).dk og skal kunne bruge Outlook mv. Der skal være "uanede" opgraderingsmuligheder, da projektet gerne skulle munde ud i flere hundrede tusinder af mail adresser. Har I erfaring med hvor mange mails I har i Jeres mailbox, og hvor meget det fylder? Tænker om 0,5-1gb er for lidt at tilbyde mine kunder? Gmail giver f.eks. 15gb plads.

Jeg har ikke kapitalen til at købe min egen server, men er der nogen af Jer der har kendskab til hvor jeg kan leje mig ind på min egen mailserver?

På forhånd tak. 

Hej Rebo. Spændende projekt.

Skal det blot være en enkelt mailserver, eller sigter du efter nogen form for redudans ?

Skal der være noget foran som scanner mails for spam osv. ?

Hvad med backup ?

Til info kan jeg oplyse at en mailserver med ~20k konti bruger ca. 7.5 TB storage.

Dennis  | (+45) 7222 4457 | Dalgasgade 11, 7400 Herning 

Seriøs Magentohosting

Fra Ebeltoft
Tilmeldt 31. Jan 14
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Klart anbefale Powerhosting

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)