Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

frivillig momsregistrering

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal til at arbejde for en virksomhed der kræver jeg har et cvr. nr. - kommer til at tjene under 50.000 kr / år - hvis jeg lader mig frivillig momsregistrere, behøver / skal jeg så at betale moms - jeg er jo ikke momspligtig ved en indtægt på under 50.000 kr. efter loven. Kan jeg vente med at indberette og opkræve moms til jeg måske overstiger de 50.000,- ?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Connie Nielsen:
vis jeg lader mig frivillig momsregistrere, behøver / skal jeg så at betale moms - jeg er jo ikke momspligtig ved en indtægt på under 50.000 kr. efter loven. Kan jeg vente med at indberette og opkræve moms til jeg måske overstiger de 50.000,- ?

Hvis du laver en frivillig momsregistrering vil du være momspligtig uanset om du omsætter for 50.000 kr. eller ej. Så du skal indberette og og opkræve moms for det tidspunkt du bliver frivilligt registreret.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 07:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Connie Nielsen:

Jeg skal til at arbejde for en virksomhed der kræver jeg har et cvr. nr. - kommer til at tjene under 50.000 kr / år - hvis jeg lader mig frivillig momsregistrere, behøver / skal jeg så at betale moms 

Du kan få et CVR-nummer uden momsregistrering, det hedder en PMV-virksomhed. Med en sådan registrering skal du ikke betale moms af din omsætning.

 

I øvrigt, når du skriver tjene under 50.000 kr., så skal du være opmærksom på grænsen for registrering af moms er 50.000 kr. i omsætning. (Bare lige for at være sikker på du ikke tager fejl af begreberne)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper_nl:
Du kan få et CVR-nummer uden momsregistrering, det hedder en PMV-virksomhed. Med en sådan registrering skal du ikke betale moms af din omsætning.

Enig. Her er mit bud dog at virksomheden reelt mener et momsnumre for at undgå at have ansvar for indberetning til SKAT (Qua formuleringen "...skal til at arbejde for en virksomhed..."

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Så vil jeg da lige finde ud af hvordan man får et pmv nr. og rettemin registrering, kommer nemlig ikke til at have en omsætning på 50.000 - og firmaet jeg skal arbejde for er momsfri og vil ikke betale moms til mig

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:

Enig. Her er mit bud dog at virksomheden reelt mener et momsnumre for at undgå at have ansvar for indberetning til SKAT (Qua formuleringen "...skal til at arbejde for en virksomhed..."

Med ansvar går jeg ud fra du mener indberetningspligt efter skattekontrollovens § 7 A?

 

Jeg er af den holdning en PMV er omfattet af paragrafens ordlyd "selvstændig erhvervsvirksomhed", og derfor ikke omfattet af indberetningspligten for honorarer.   

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Connie Nielsen:

Så vil jeg da lige finde ud af hvordan man får et pmv nr. og rettemin registrering

Uanset hvad du vælger skal alle registreringer foretages på virk.dk
 
Du kan eventuelt læse lidt mere på https://erhvervsstyrelsen.dk/personligt-ejede-virksomheder, hvor der også er link til oprettelsen.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper_nl:
Jeg er af den holdning en PMV er omfattet af paragrafens ordlyd "selvstændig erhvervsvirksomhed", og derfor ikke omfattet af indberetningspligten for honorarer.

Nu har du nok knækket den sætning forkert hvor ordet selvstændig erhvervsvirksomhed indgår...... Den del referere til ikke skattepligtige i Danmark.

Jeg tænkte mere på: "...Honorar, provision og andet vederlag for personlig arbejds- eller tjenesteydelse, når beløbet er B-indkomst og der efter merværdiafgiftsloven ikke skal svares merværdiafgift af beløbet, herunder beløb, der er ydet som godtgørelse for afholdte udgifter ved indkomstens erhvervelse...."

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:

Jesper_nl:
Jeg er af den holdning en PMV er omfattet af paragrafens ordlyd "selvstændig erhvervsvirksomhed", og derfor ikke omfattet af indberetningspligten for honorarer.

Nu har du nok knækket den sætning forkert hvor ordet selvstændig erhvervsvirksomhed indgår...... Den del referere til ikke skattepligtige i Danmark.

Jeg tænkte mere på: "...Honorar, provision og andet vederlag for personlig arbejds- eller tjenesteydelse, når beløbet er B-indkomst og der efter merværdiafgiftsloven ikke skal svares merværdiafgift af beløbet, herunder beløb, der er ydet som godtgørelse for afholdte udgifter ved indkomstens erhvervelse...."

God pointe, jeg flytter mit fokus til forrige punktum! Men hvad med de virksomheder som er undtaget efter momslovens § 13 og evt. lønsumsregistreret. Eller alternativ ligger i spændet mellem omsætningsgrænsen på 50.000 for moms og indtægtsgrænsen på 80.000 i lønsumsloven. Det er i forhold hertil, jeg er af den opfattelse at en PMV ikke skal betragtes anderledes.

Skal de så indberette som følge af modsætningsvis til "der efter merværdiafgiftsloven ikke skal svares merværdiafgift af beløbet"

 

Det er i forhold hertil, jeg er af den opfattelse at en PMV ikke skal betragtes anderledes end virksomheder med eksempelvis lønsum. 

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)