Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hosting af CRM server (Windows Server)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er ved at opgradere vores CRM System og skal have det lagt på en Windows server. Vores brug er lidt speciel da CRM systemet opererer med såkaldte "Concecutive Licences" - man tæller kun brugere der er på samtidig, hvilket betyder at vi bruger det i vore salgskanaler med ca en licens pr 5 brugere.

Vi overvejer hosting af serveren, men skal så bruge en host hvor vi ikke ligepludselig skal betale pr. login men for trafik/samtidige brugere ell. lignende.

Datamæssigt er det en simpel SQL applikation (2008 eller nyere) og gratisversionen er pt. stor nok

Hvem er det hensigtsmæssige at bruge som host eller hvilke billige servere er fornuftige?

MVH jens

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Broncofan

Har du overvejet AWS (Amazon Web Services) ? Det kræver selvfølgelig at i har nogle der kan sætte den op og drifte den løbende, men sådan nogle kan du jo sagtens finde til en fornuftig pris  -  Jeg hjælper selvfølgelig også gerne (og også til en fornuftig pris Wink)

//Morten 

Fra København
Tilmeldt 5. Dec 14
Indlæg ialt: 52
Fra  proudwing ApS Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jens

Vi tilbyder hosting af Windows Server (VPS) i Danmark inkl. Windows 2012 R2 licens. Du er velkommen til at kontakte os på info@proudwing.com for nærmere snak. Det lyder som om I skal have en løsning med CAL licenser til 5 brugere.

Mvh
Andreas 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Hjorth Nielsen:

Hejsa Broncofan

Har du overvejet AWS (Amazon Web Services) ? Det kræver selvfølgelig at i har nogle der kan sætte den op og drifte den løbende, men sådan nogle kan du jo sagtens finde til en fornuftig pris  -  Jeg hjælper selvfølgelig også gerne (og også til en fornuftig pris Wink)

//Morten 

Hej Morten,

Det ser da interessant ud, men ret uoverskueligt hvordan priserne er sammensat, da serveren vel er til rådighed 100% af året og der vil være nogen kommunikation så længe der er en applikation der er internettilsluttet.

Som tillæg til det jeg skrev tidligere så sætter vi 3 samtidige brugere op, og reelle krav er disse. http://www.goldmine.com/wp-content/uploads/2015/02/GMPE_SystemRequirements-Jan15.pdf

Vi kan let køre med SQL Express til databasen, men det er simpelthen vanvittigt svært at finde ud af Microsofts produktnavne på server, så det er næsten umuligt at vide om serversoftwaren koster 2000 eller 20000kr

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Ja, jeg ved at det er stort set umuligt med mindre man har en skrap Admin/Devops/Udvikler hvad sådan en server løber op i. Men jeg kan til sammenligning fortælle at jeg selv har 5 Web sites kørende hos Amazon, og sidste regning lød på 16 USD, bare for at give dig en idé om pris niveau.

Jeg har selv en dygtig fyr der hjælper mig med opsætning og drift (blandt meget andet) - Hvis du har brug for hjælp estimering eller opsætning, så send mig en PB, så finder vi ud af et eller andet.

//Morten

Fra Aarhus
Tilmeldt 16. Oct 11
Indlæg ialt: 112
Fra  Clickmate ApS Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Hvorfår vælger i ikke en hosted CRM-løsning?

På den måde skal i IKKE selv have indblik og ansvar for serverhosting. Jeres omkostning vil være kendt fra start og support på løsningen vil være mulig.

Priser på hosted CRM løsninger er efterhånden så lave at alle kan være med, måske laver end omkostninger til egen server?

Brugervenligt CRM system på dansk. Tjek det ud, Clickmate CRM, et online SalgsSystem

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jakob Kvist:

Hej 

Hvorfår vælger i ikke en hosted CRM-løsning?

På den måde skal i IKKE selv have indblik og ansvar for serverhosting. Jeres omkostning vil være kendt fra start og support på løsningen vil være mulig.

Priser på hosted CRM løsninger er efterhånden så lave at alle kan være med, måske laver end omkostninger til egen server?

Hej, 

Grundene til at vi end ikke overvejer hosted CRM er at mine erfaringer med hosted CRM er at det er noget der er skabt for it afdelinger og ikke for den kommercielle del af forretningen. Jeg kan og vil ikke leve med ting som utilgængelighed af CRM under flyrejser, vanvittige regninger for roaming under rejser.

Jeg har erfaringer med 5 forskellige CRM systemer, og det er for mig helt klart Salesforce.com som er det ringeste jeg nogensinde har arbejdet med. Samtidig koster de avancerede abonnementer som giver egentlig CRM funktionalitet det samme på 2 måneders abonnement som det koster at købe licenserne.

CRM systemet vi benytter opererer med concecutive licensing, hvilket betyder at vi kan rulle det ud til eksempelvis forhandlere/agenter uden at skulle købe flere licenser end hvad der er på samtidig - så formodentlig 10 licenser til 50 brugere.

Vi ender med at bestille en server - det viser sig at vi kan købe en server med MS Server til 25 brugere for 5500kr

 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)