Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Misvisende besøgstal i google analytics - Hvad skal jeg gøre?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Apr 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino´er 

Jeg driver i øjeblikket webshoppen http://power-banks.dk/ og er stødt på et problem, som jeg håber i vil hjælpe med.

Da jeg selvfølgelig gerne vil være bevidst omkring antallet af besøgende og deres ageren på min side, har jeg opsat google analytics.

Jeg kom ved et tilfælde til at sammenligne besøgstallet registreret af google analytics, med besøgstallet registreret af unoeuro, og her klumper sovsen! Unouero´s statistikker påstår der i gennemsnit er 25 besøgende pr. dag og google siger ca. 10... Helt galt går det d. 30 april hvor der ifølge unoeuro skulle have været 100 besøgende og ifølge analytics 15 stk...

Koden er implementeret i et insert header/footer plugin. 

Så nu kommer mit spørgsmål, hvad er det muligt jeg kan have gjort forkert, og hvilke statistikker skal jeg sætte min lid til?

Håber der er nogle venlige folk, der vil komme med et bud :)    

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Jun 15
Indlæg ialt: 28
Fra  Walesco Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Der kan være stor forskel i den måde en statistikmåler tæller på. Nogle tæller én op hver eneste gang der åbnes en side på din hjemmeside. Andre kigger på sessioner og unikke brugere. (Google Analytics er den sidstnævnte)

Derfor vil jeg råde dig til kun at bruge én kilde, Google Analytics er nok den bedste. Grunden til tallet er væsentligt højere på Unoeuro, kan være at du den dag måske har været igang med at redigere den, så du selv har talt for mange besøg. Det kan også være besøg fra robotter/hjemmesidecrawlere mv., der har fået tælleren til at stige.

Mvh.
Jesper

[Manuel signatur med link fjernet af moderator i henhold til Aminos regler]

Fra Odense
Tilmeldt 7. Nov 13
Indlæg ialt: 435
Fra  DEBEO.dk Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Uden 100% at vide om det er det - så kan de være fordi at UnoEuro tæller dine egne besøg med.
Så hvis du i de dage har rodet meget med siden, og selv besøgt den (med det formål at se ændringer)
- Ja, så kan det godt være det :)

Men som sagt er jeg ikke sikker på om det er det, i dette tilfælde.

Alle vores drømme kan gå i opfyldelse, hvis vi har modet til at følge dem!

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)