Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Det svære valg: Shopify eller Wannafind shopløsning

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Har en webshop, der har eksisteret i mange år, det er en ScanNet webshop 1. Denne webshop var i begyndelsen den eneste webshop ScanNet havde. ScanNet lovede at opdatere løbende når nye "ting blev opfundet". Der skete ikke ret meget i løbet af årene, og det gik totalt i stå, da de kom med deres Webshop 2. I dag kan man vist slet ikke købe Webshop 1. Så stor utilfredshed, og det er sikkert også kun et spørgsmål om tid, inden de lukker den ned og forlanger os over på Webshop 2. Det sidste er mit gæt.

Derfor leder jeg efter en ny shopløsning.

I øjeblikket ser det ud til at Shoporama er det store hit. Men den er nok lidt for overkill til mig. Derimod har jeg kig på Shopify og Wannafind.

Hvis jeg skal være ærlig, hælder jeg nok mest til Shopify, men den har den store skavank, for mig, at den er på engelsk. Og det er vel også nemmere at flytte domæne fra en dansk til en dansk webshop løsning?

Prismæssigt ligner de hinanden, men hvad med hurtighed og SEO?

Jeg er interesseret i at ha' en blog på shoppen, hvad Shopify har, men man skal betale dobbelt pris, hvis den skal indgå i Wannafind, men man kan vel lave et link og lave en blog i WordPress?

Jeg tumler med mange for og imod'er mellem de to webshop systemer, så jeg bliver meget glad, hvis I vil hjælpe med jeres oplevelser af de to shop systemer. Meger gerne svar fra nogen der er gået fra det ene system til det andet.

Venlig hilsen

Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 00:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, jeg er ikke blevet meget gladere. Er der virkelig ingen der har en mening om disse to shop systemer?

I øjeblikket afprøver jeg Wannafind, men er kørt fast. Jeg prøvede at importere produkter fra ScanNet webshop. Det fejlede.

Nu har jeg så en hulen masse produkter med fejl i. Hvis jeg skal smide dem ud enkeltvis, tager det en rum tid. Håber ikke det er tilfældet.

Så er det lettere at bestille en ny demo shop.

Venlig hilsen

Fra Horsens
Tilmeldt 7. May 10
Indlæg ialt: 1022
Fra  SONNURMEDIA Skrevet kl. 09:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Erling,

Vil anbefale Shopify da der findes mange Apps der gør det nemt at tilføje ekstra features.

Du kan nemt oversætte Shopify storefront til dansk. Vil anbefale dig at prøve Shopify og se om det ikke er noget for dig. 

Stifter af SONNURMEDIA  - Alt indenfor webudvikling 

Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 2152
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 09:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Erling

Hvor mange produkter skal du have på webshoppen

Der findes jo også andre alternativer såsom Prestashop og WooCommerce. Sidstnævnte kan man jo ganske elegant koble sammen med en blog. Personlige kan jeg klart anbefale WooCommerce til din webshop. Vi udarbejder primært vores kunders webshop i netop WooCommerce. Du kan se flere af disse her: www.erhvervshjemmesider.dk/referencer

Hvis du har spørgsmål til WooCommerce, fordele og ulemper, så skal du være velkommen til at kontakte mig. Mine oplysninger står herunder. 

Hav en dejlig dag :-) 

Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg er ved at afprøve både Shopify og Wannafind løsninger. Lige nu venter jeg på svar fra Wannafind, fordi det gik grueligt galt med import af produkter fra ScanNet webshoppen. Så lige nu ligger der 4-5 tusinde produkter, og jeg har ingen FTP adgang.

Lige bortset fra "bloggen" som følger med Shopify, så synes jeg de to systemer ligner hinanden, og i første omgang havde jeg også udset Shopify til at blive vinderen, men så er der det med sproget, og "den lange vej" over til Canada. Hvis jeg nu havde lavet samme bummert på Spotify som på Wannafind, så tror jeg problem løsning var blevet mere vanskelig, derfor tænker jeg i øjeblikket i Wannafind.

Med hensyn til andre løsninger, så har jeg gennemgået de forskellige open source CMS'er, der alle har den fejl, at jeg skal selv sørge for opdateringer og pasning, hvilket skulle være et ikke eksisterende problem i de to omtalte systemer.

Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 2152
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Erling:

Med hensyn til andre løsninger, så har jeg gennemgået de forskellige open source CMS'er, der alle har den fejl, at jeg skal selv sørge for opdateringer og pasning, hvilket skulle være et ikke eksisterende problem i de to omtalte systemer.

De fleste bureauer tilbyder løbende opdatering af fx. WordPress imod en løbende supportaftale. Lidt ligesom du indirekte gør igennem de to andre udbydere. 
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Børsting Sørensen :

Erling:

Med hensyn til andre løsninger, så har jeg gennemgået de forskellige open source CMS'er, der alle har den fejl, at jeg skal selv sørge for opdateringer og pasning, hvilket skulle være et ikke eksisterende problem i de to omtalte systemer.

De fleste bureauer tilbyder løbende opdatering af fx. WordPress imod en løbende supportaftale. Lidt ligesom du indirekte gør igennem de to andre udbydere. 

 

Hej Simon!

Tak for dit svar.

Jeg har kigget på tilbud fra forskellige som tilbyder at lave en webshop, og kan se at du ligger i den billige ende for oprettelse af shop, og endda med blog.

Hvis jeg bestiller en webshop hos dig til 10.000 kr., hvad ligger der så af udgifter fremover, så som webhotel, support og ikke mindst vedligehold af opdateringer?

Jeg var faktisk startet på en Magento shop med Meebox som webhotel, og synes i grunden den var dejlig at arbejde med, men som jeg skriver, så kommer alt arbejdet med at opdatere senere hen.

Venlig hilsen Erling

Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 2152
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det er korrekt Erling. Vi ligger nok i den forholdsvis billige ende, men stadig til en pris hvoraf vi kan lave en løsning af den rette kvalitet. 

Prisen på en løbende supportaftale afhænger selvfølgelig af dit behov. Nodrmaltvis laver vi aftalerne individuelt med kunderne, da vi går meget op i at alle vores kunder er unikke. En supportaftale som indeholder alle former for opdateringer, samt services ift. ubegrænset support til brug af shoppen, vil koste 490 kr. ex. pr. mdr. Iøvrigt skal det nævnes at der ingen binding er på nogle af vores løbende aftaler, da vi tror på at folk ønsker forsat samarbejde, såfremt de er tilfredse. 

Smid mig en mail på simon@erhvervshjemmesider.dk, så kan vi tage en konstruktiv dialog omkring en optimal løsning for dig. 

Vh. Simon :-) 

Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simon!

Undskyld det sene svar, men som jeg ser dit tilbud, så er det ikke anderledes end hvis jeg selv byggede min webshop i f.eks. Magento, og så lavede aftale med et bureau om at vedligeholde.

Venlig hilsen Erling

Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Lige en opdatering på hvad jeg går og laver.

Har afprøvet Shopify, som jeg har fravalgt.

Nu bliver jeg desværre også nød til at fravælge Wannafind. Har prøvet at lave min shop i deres system, og taget produkter fra min gamle ScanNet webshop. Det lykkedes til dels.

Men, men, men.... Min over ti år gamle ScanNet webshop kan noget som Wannafinds ikke magter, nemlig at sælge unika (kun et produkt).

På den gamle shop kunne man kun lægge det ene produkt i kurven, det var komplet umuligt at rette til et andet antal, kurven slog bare tilbage til et stk. Sådan skal det være.

På mine andre produkter der ikke er unika, virker kurven selvfølgelig normalt, altså man kan købe det antal man ønsker.

I Wannafinds webshop derimod kunne man rette et tallet til et hvilket som helst antal, trykke på køb og op kom indkøbskurv med det antal man havde bestilt. Først når man trykker på indkøbskurven igen, kommer der en dialogboks op der siger: Dette produkt er ikke på lager og kan derfor ikke bestilles.

Det er nok den nemmeste måde til at jage ens kunder væk fra sin webshop, jeg har set. Aldeles ikke brugbart.

Den flinke mand i support kunne desværre ikke hjælpe. Han sagde at det ville blive skrevet på en liste over ting der skulle tilføres på et tidspunkt. Han var meget ærlig og sagde, at de i øjeblikket havde meget travlt, så der ville i hvert fald gå mindst tre måneder før man ville se på det.

Jeg kunne selvfølgelig bestille dem til at lave det lige netop på min shop, men så blev det selvfølgelig også faktureret til mig.

Havde nu ikke tænkt mig at betale noget for at få et nyt smart shopsystem, og så starte med at betale for noget mit gamle shopsystem fint håndtere.

Så nu står jeg igen og snurre rundt ude på Herrens mark.

Venlig hilsen Erling

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)