Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fik jeg dårlig rådgivning ved opstart af Holdingselskab+Aps?

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 27. Apr 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for de mange svar. 

Jeg er godt klar over det formentlig ikke på nogen måde var ansvarspådragende. Mit spørgsmål gik udelukkede på om, at når man stiller spørgsmålet "hvordan stifter jeg bedst mit selskab når jeg skal indskyde 50.000 kr i et andet selskab i den nærmeste fremtid" bliver besvaret med  "så sætter jeg indskuddet til 100.000 kr" kan betegnes som mindre heldig rådgivning. Jeg tror de fleste var enige.

Jeg kontaktede advokat firmaet, og vi blev enige om en konstruktion (uden yderligere udgifter for mig). Hvor de stifter et nyt holdingselskab der køber mit driftselskab for 50.000 af mit første holding selskab. Det første selskab kan så blive lukket og de 100.000 kan blive frigivet inde for et par måneder.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :

kasperni:
Det første selskab kan så blive lukket og de 100.000 kan blive frigivet inde for et par måneder.
hm - må være 50.000 kr ialt du får frigivet- uden at jeg måske helt har forstået hvad de gør - men det kan ikke frigive mere end 50.000 kr som jeg ser det

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

kasperni:
Det første selskab kan så blive lukket og de 100.000 kan blive frigivet inde for et par måneder.
hm - må være 50.000 kr ialt du får frigivet- uden at jeg måske helt har forstået hvad de gør - men det kan ikke frigive mere end 50.000 kr som jeg ser det

de kr 100.000 udgør kapitalen i det gl holding, og jo de bliver frigivet efter opløsning. I sidste ende går alt op i "nul" med selskabskapital og lån

Tilmeldt 27. Apr 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 00:09
Hvor mange stjerner giver du? :

arguins:

de kr 100.000 udgør kapitalen i det gl holding, og jo de bliver frigivet efter opløsning. I sidste ende går alt op i "nul" med selskabskapital og lån

Præcis, selskabskapitalen i det oprindelige selskab er bundet indtil det er blevet opløst.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:15
Hvor mange stjerner giver du? :

arguins:

Cookie - John Hannover:

kasperni:
Det første selskab kan så blive lukket og de 100.000 kan blive frigivet inde for et par måneder.
hm - må være 50.000 kr ialt du får frigivet- uden at jeg måske helt har forstået hvad de gør - men det kan ikke frigive mere end 50.000 kr som jeg ser det

de kr 100.000 udgør kapitalen i det gl holding, og jo de bliver frigivet efter opløsning. I sidste ende går alt op i "nul" med selskabskapital og lån

jep klart nok - 100000 fri - 50.000 til nyt holding - og 50.000 som lån - skulle nok ha læst lidt tilbage - lyder som en halvbesværlig operation men ordner og  betaler advokaten for lukning af både allerede stiftet holding og drift - og de nye stiftelser laves gratis og laves der låneaftale eller det der ligner - måske konvertibelt for at ha fradrag ved tab - og er der tid til det - kan jo let tage et par måneder eller mere  med skattekvittancer og alt (men ny kan jo med ny kapital stiftes inden) - så er det jo fint.

Det kan godt være det bare er mig der synes det kan lyde som en besværlig "overkill" når der nu vel ER stiftet - i forhold til bunden kapital og lån men er det totalt omkostningsfrit og ikke tager tid med lukningerne  så er alle jo glade

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 00:23
Hvor mange stjerner giver du? :

John, drift skal ikke lukkes!

jeg synes det er fint at rådgiver tager hånd om problemstillingen, og reparerer gjort skade.

det kan godt være at du synes dette er besværligt, men jeg tror nu st det er i trygge hænder denne gang.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:32
Hvor mange stjerner giver du? :

arguins:
John, drift skal ikke lukkes!
kan jo være jeg ikke husker det hele - men var holding ikke stiftet for at stifte drift OG skyde andre 50 t i andet drift - og så skal drift jo som minimum sælges fra holding til trådstarter da det jo ellers er uden ejer når holding lukkes - og så skal det vel sælges fra holding til trådstarter selv og så til nystiftet holding i nyt salg derefter eller?.

Jeg kan huske galt med hvad der var stiftet her - og jeg siger ikke det ikke kan være i trygge hænder, men det er da en lang omgang at skulle igennem - men smagssag

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 00:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan sælges fra holding til holding. Lad os nu ikke gøre tingene mere komplicerede end nødvendigt!

Tilmeldt 27. Apr 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 01:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

men det er da en lang omgang at skulle igennem - men smagssag

Selve overdragelsen er gået rart smertefrit og blev ordnet på 2 dage og 3 digitale underskrifter.

1)

Stiftelse af Holdingselskab 2 med 50.000 i selskabskapital. (en underskrift)

2)

Dagen efter stiftelse køber holdingselskab 2 driftselskabet af holdingselskab 1 med dets 50.000 i selskabkapital. (2 underskrifter, 1 som sælger og 1 som køber)

Og jeg kan nu køre videre med mine oprindelige planer.

3)

Sideløbende indhenter advokaten en skattekvittance fra SKAT, hvorefter en  betalingserklæring kan sendes ind til Erhvervsstyrelsen med anmodning om at opløse selskabet. Når det er ordnet kan min 100.000 fra holding selskab 1 blive tilbagebetalt

Selvfølgelig ikke helt enkelt, men en del enklere ind jeg havde frygtet. Og udover mistet renteindtægter (formentlig omkring 0) på at have 100.000 på en advokats klient konto 1 måned eller 2. Koster det mig ikke noget. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:09
Hvor mange stjerner giver du? :

arguins:
Kan sælges fra holding til holding. Lad os nu ikke gøre tingene mere komplicerede end nødvendigt!
ja ja - jeg fastholder - ret besværligt at lukke holding stiftet med 100.000 kr og inden stifte nyt holding for at det kan overtage det lige stiftede drift. Her skal jo lige 50.000 kr mere op af lommen, og så skal man sælge drift til det nystiftede holding. Her kommer så ikke 100.000 tilbage - for der er brugt 50.000 først til det nye holding længe inden penge kommer retur - helt som jeg skrev og du modsagde - Der kommer så ikke 100.000 retur - der skal bruges nye 50.000 først i flere måneder, inden der så kommer 100.000 kr til dækning af de brugte 50.000 kr + til lånet der nu skal bruges. Bestem dig lige - der kommer ikke 100.000 kr frit ud af den tur her - ikke engang likvidt Smile

Derefter lukke "gamle holding  med betalingserklæring og vente måneder på penge retur og så få de 100.000 kr og derefter låne ny holding 50.000 til køb af anparter i trediepart selskabet og tage de sidste 50.000 kr der til den tid frigives til at dække de 50.000 kr der her og nu skal op af lommen til stiftelsen af det nye holding - (betales vel ikke af advokaten) For trådstarter vel fint nok hvis alt gøres gratis og han har de 50.000 kr at lægge ud et par måneder - men jeg synes rejsen er lang giver for lidt helt ærligt

Alt sammen for at undgå binding af kapitalen som måske viser sig at skulle bruges - og som ved salg giver skattefordel - Der er jo ikke hældt penge i vasken

Men JA smagssag

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)