Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilke billeder må jeg bruge til min hjemmeside?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 23. Dec 14
Indlæg ialt: 123
Fra  Orberg Medie Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

jeg vil gerne vide hvilke billeder jeg må bruge til en hjemmeside i forhold til copyright osv. 

Hvis jeg eksempelvis skulle have et vindue som kørte forskellige billeder rundt i loop, hvilke billeder kan jeg så bruge? Jeg kan selvfølgelig ikke gå ind på andre hjemmesider og hapse billeder, men hvad er der ellers af muligheder, hvis ikke det er muligt selv at tage billederne?

Hvis der eksempelvis var en funktion hvor brugere kunne ligge billeder op til et billedeloop, som kører på hjemmesiden, hvor alle kan se den. Hvad er så reglerne? Hvordan undgår jeg, at der ikke bliver krænket nogle rettigheder? Selv hvis jeg godkendte alle billederne ville jeg jo ikke vide om billederne havde copyright osv,

Så hvilke billeder kan jeg bruge?

Mvh Silas. 

Tak på forhånd. 

Fra Odense
Tilmeldt 18. Dec 12
Indlæg ialt: 184
Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Largolange

Det du evt. kan gøre, hvis du ønsker at brugere skal kunne uploade billeder til din hjemmeside, så de efterfølgende er offentlige for alle besøgende, er at få brugeren til afgive information på sig selv: Navn, e-mail og måske telefonnummer.

Samtidig vil det være en god idé, at lave en checkbox, som brugeren skal afkrydse, hvor der står: "Jeg bekræfter at det er mit billede, og jeg har alle rettigheder".

Det er ikke en 100% sikker metode, men på den måde vil brugeren have bekræftet at det er sit billede, og du har information, så du kan få fat på brugeren. Det vil dog gå ud over din konvertering, da mange brugere ikke ønsker, at afgive sådan informationer. Det skal du lige have med.

Jeg er nok Danmarks yngste og billigste certificerede Google AdWords-konsulent. Få et godt (og selvfølgelig uforpligtende) tilbud på MadWords.dk.

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1508
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.


Du sørger for at spørge ejeren af billederne eller sørger for at anvende billeder, som er tilgængelige under Creative Commons licensen. Eksempel: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Egretta_gularis_oman.jpg

Der er mange tilgængelige billeder, for eksempel på wikimedia: https://commons.wikimedia.org/wiki/Main_Page

Du skal blot huske at følge licensreglerne om kildeangivelse.

VH. GrN.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Fra Aalborg
Tilmeldt 23. Dec 14
Indlæg ialt: 123
Fra  Orberg Medie Skrevet kl. 17:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads.

Mange tak for din besvarelse. 

Vil det sige at ved brug af denne metode, vil det være brugeren, som uploadede billedet, der har overtrådt nogle regler ved, at bruge billeder med copyright eller lignende? 

Mvh Silas

Fra Aalborg
Tilmeldt 23. Dec 14
Indlæg ialt: 123
Fra  Orberg Medie Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Grn.dk

Tak for din besvarelse - den er brugbar! 

Mvh Silas

Tilmeldt 13. Jun 14
Indlæg ialt: 229
Fra  Jobberway Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvornår er det tid til børnepenge? Tjek udbetalings dato for børnepenge i 2016 på Dyrkdittalent.dk

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)