Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg leje din grafikskærm et stykke tid?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra Rønde, Syddjurs
Tilmeldt 3. Apr 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære aminoer.

Jeg har brug for adgang en skærm, der opfylder disse kriterier: Den skal kunne gengive enhver farve i RGB-spektret, og en farve skal fremtræde konstant over hele skærmen uanset betragtningsvinkel. Pyt med om skærmen gengiver en papirudskrift korrekt.

Har du en sådan skærm, og står den ubenyttet hen i en periode, mens du for eksempel holder ferie, så vil jeg gerne leje den.

Jeg skal bruge den til at justere nogle visuelle målinger, som jeg lige nu kun kan evaluere på diverse "almindelige" skærme.

Forklaring (for den særligt interesserede):

"Visuelle målinger" lyder sikkert vældig fint, men det betyder bare at jeg kigger på skærmen og noterer mig hvad mine øjne fortæller mig.

Jeg har udviklet en farveteori, som handler om beregning af farveafstand - afstanden mellem to farver. Teorien kan for eksempel bruges, når man gerne vil vide hvor tydeligt en tekst fremtræder, når tekstfarve og baggrundsfarve er sådan og sådan. Men teorien kan også bruges til at fremstille en sorthvid version af et farvefoto - en sorthvid version som er mere overbevisende end den, som et traditionelt billedbehandlingsprogram producerer når man klikker på "Greyscale".

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)