Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spiritusbevilling ?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ved at overtage et sted med kombineret bolig og erhverv (cafe). Jeg vil gerne lave noget i denne stil : et enkelt madkoncept lavet fra bunden af gode råvarer, med brunch og forskellige lette småretter, og derudover issalg i højsæsonen. Desuden vil jeg lave foredragsaftener, hvor der så bliver lavet en buffet i forbindelse med arrangementet. 

Af forskellige grunde ønsker jeg ikke en spiritusbevilling, men har fået at vide, at det ville være en god ide. Mit spørgsmål er derfor, om jeg kan "nøjes med" en midlertidig bevilling, så at jeg kan sælge øl og vin f.eks. 1-2 gange om måneden. Ellers har jeg tænkt på at starte stedet som en forening; må medlemmerne så tage med til eget forbrug ?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Da vi jo intet ved om dit koncept, dine værdier eller visioner, kan vi af gode grunde ikke svare på spørgsmålet. Du er simpelthen nødt til selv at undersøge det, træffe en beslutning og være din egen herre omkring det. Selvom det er noget bøvl at søge en bevilling, hvad skade gør det så at have den?

Fra Nordsjælland
Tilmeldt 7. Oct 08
Indlæg ialt: 134
Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forstår ikke helt hvor du vil hen med en bevilling, hvor du nøjes med at sælge øl og vin 1-2 gange om måneden...

En alkoholbevilling betyder ikke, at du er tvunget til at sælge alkohol hele tiden - det bestemmer du helt selv.

Så - løsningen er alene at søge en spiritusbevilling. Og så kan du jo selv afgøre, om du vil sælge spiritus/alkohol efterfølgende.

Må dog tilstå, at jeg ikke tror på dit koncept, hvis du ikke vil sælge alkohol til maden. Cafe-livet indbefatter ubetinget fadøl/specialøl, rødvin, hvidvin, mv. - så jeg kunne meget let forestille mig, at der ikke ville dukke nogen op i din cafe, hvis de ikke engang kan få et glas kølig hvidvin om sommeren.

Så - medmindre det er en lokalklub af Anonyme Alkoholikere, så er du da i sagens natur nødsaget til at søge en alkoholbevilling.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

.............og de svar er så en af grundene til, at jeg ikke er her så tit..............

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Det må du uddybe? Du får feedback på dit indlæg, selvom det måske ikke var det feedback du havde regnet med, og det er da sådan, at en sund debatkultur foregår. Du giver jo ikke mange informationer at gå efter og derfor lyder det, helt uvilkårligt, meget tyndt.

Fra Nordsjælland
Tilmeldt 7. Oct 08
Indlæg ialt: 134
Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Når jeg generelt set deltager i en debat herinde, så er det med en ret saglig tilgang til tingene.

Det er jo ikke Ekstra Bladets Nationens niveau vi befinder os på (synes jeg), og derfor har folk bedst af at man taler rent ud af posen. Og det mener jeg så at jeg har gjort. Beklager hvis mit svar ikke var som du forventede - men hvordan skulle jeg så have svaret dig?

Du skriver at du vil starte en Cafe. Det er da super - hårdt arbejde - men absolut super. Dernæst skriver du, at denne cafe, som lyder som en traditionel af slagsen, ikke skal sælge alkohol? Knap så super - for det er her du vil kunne tjene lidt penge. Der er absolut ingen der vil gå på cafe, hvis ikke engang det er muligt at få et glas hvidvin til brunchen (det er der faktisk mange der gør en lørdag/søndag formiddag i forlængelse af brunchen) - for så skal de jo et andet sted hen. Tro mig - jeg har erfaring med cafeer (positiv vel at mærke!). Jeg ved hvad jeg skriver til dig. Og du overlever ikke mange uger, hvis du kun sælger en Clubsandwich, -Burger eller en gang lørdags/søndags-brunch!

Derfor begynder jeg at undre mig, især over de ting som du ikke vil uddybe. Der kan være flere grunde til at du ikke vil søge spiritusbevilling, herunder at du måske skylder en mindre formue i skat eller andet til de offentlige kasser (dybt ulogisk synes jeg) - og dermed ikke kan opnå spiritusbevilling. Men allerede her halter dit indlæg så en del - for så er det jo ikke et spørgsmål om hvorvidt du vil søge bevillingen, men derimod, at du ikke kan få sådan en. Årsagen kunne også være at du var dømt for økonomisk kriminalitet - så kan du heller ikke opnå bevilling. Men - uanset årsagen - så skriv da for pokker hvad det drejer sig om - for ellers kan du da ikke forvente et svar der på nogen måde passer til din situation!!!

Eller skriv i stedet på Ekstra Bladets Nationen - så kan du få mange usaglige indlæg - hvoraf der måske er et du kan bruge i din verden.

Fra Marienlyst
Tilmeldt 24. Apr 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jydepotten

Da jeg aabnede min cafe , som er en sommer beskaeftigelse - da var det meget svaert at faa hjaelp. Jeg var i kontakt med en advokat men desvaerre var tegnedrengen ikke til det.

Saa blev anbefalet af en god ven som havde brugt en side ved navn www.dokumentdoktoren.dk , der sparede jeg de foerste 5000 danske kroner

Jeg mener at du skal have en bevilling, selvom du blot holder åbnet 1-2 timer om maaneden. Det samme som med koerekort, det skal man ogsaa have selvom man kun koerer 2 timer om maanedenBig Smile

Venligst Oerbaek

Ps. Undskyld de mange ae oe aa´er.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)