Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gå fra Prestashop til WooCommerce? Dum ide?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Vi er en virksomhed, som er i gang med at etablere os fra ny. I den forbindelse er vi igang med at lave en helt ny webshop, som bliver bygget op i Prestashop www.el-safe.dk.

Da det theme, som vi har købt (http://demo.posthemes.com/pos_rossi/en/), skal tilpasses, har vi fået en freelancer til at gøre arbejdet. Han har knoklet med themet i over 1 måneds tid, fordi det åbenbart er bygget op på en meget anderledes måde fremfor andre themes. Han siger, at der er skrevet et stykke kode til hver enkelte lille stykke tekst på siden, som gør det meget besværligt og tidskrævende at ændre. Ydermere har han lige nu kæmpe problemer med at få menuerne til at se korrekte ud. Udbyderen af themet Prestabrain er elendige til at svare, og derfor står vi pt. stille (eller kommer meget langsomt fremad).

Derfor har han foreslået, om vi skal bygge den op i WooCommerce i stedet og få den op at køre,  og om vi ville have nogen indvendinger imod det.

Umiddelbart er min tanke, at WooCommerce er for de meget, meget små virksomheder, som kun sælger 1 - 50 produkter. Desuden ligner mange af theme's en blog hjemmeside, fremfor en multi-store side. Samtidig er jeg også bange for, at vi går ned på kvalitet.

Hvad synes I? Og hvad er jeres umiddelbare holdning til det?

- Før projektet begyndte aftalte vi en meget billig pris for at tilpasse themet, hvilket jeg bestemt ikke forventer stiger trods tidsforbruget. Men synes I, at vi bør anskaffe nogle andre, der har mere styr på det og betale lidt mere, da themet sagtens bør kunne tilpasses uden problemer?

På forhånd tak!

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :

I skal bare finde en person, som kan arbejde med prestashop/themes, og så betale den pris som det måtte koste.

I er velkommen til at få et tilbud jd@icode.dk 

Eftersom det theme i har købt er til prestashop, kan jeg ikke se de store problemer i at skulle tilpasse det til jeres behov.

Med mindre at jeres krav altså er helt i skoven.

Woocommerce er efter min mening ikke beregnet til shop med over 50 produkter, og hele måden den er bygget op i de bagvedliggende koder er helt til rotterne.......

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra Sønderborg
Tilmeldt 26. Dec 05
Indlæg ialt: 441
Fra  Prospeed.dk Skrevet kl. 23:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Mrjohnsvend:
Før projektet begyndte aftalte vi en meget billig pris for at tilpasse themet,

Generelt får man, hvad man betaler for ;-)

Jeg ville først have fået et tilbud fra PrestaBrain på tilpasning af themet. De burde være de bedste og billigste til at gøre dette.

Det fremgår ikke, om I har spurgt dem efter et tilbud? Måske de så havde være mere beredvillige til at svare ;-)

Under alle omstændigheder bør I indhente nyt tilbud på tilpasning af themet, da det bør kunne tilpasses uden problemer.

Fra Sanur
Tilmeldt 11. Aug 13
Indlæg ialt: 275
Fra  Cyberdata.dk Skrevet kl. 03:50
Hvor mange stjerner giver du? :

ja, hvorfor dog skifte??? Prestashop er efter min overbevisning det bedste eller næstbedste til at bygge en shop ud fra, måske kun overgået af Magento. Det lyder som om du har fået fat i en freelancer som kun har rodet med wordpress, og derfor ikke rigtigt kan finde ud af at tilrette dit tema.

Find en der har styr på Prestashop og som ved præcis hvordan det skal laves, det tager normalt ikke mere end 1-3 dage at tilrette et tema, alt efter hvor meget det skal ændres, men hvis det skulle laves helt om, ville du vel ikke have købt et, men brugt et gratis som grund sten.

Du er meget velkommen til at skrive til mig på kim@cyberdata.dk, hvis du vil have et tilbud eller time pris, vi ligger i den meget billige ende, og vi har mange Prestashop opgaver og redesign.

Mvh.
Kim Jacobsen
Cyberdata

Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Dec 13
Indlæg ialt: 100
Fra  DigitalAalborg.dk Skrevet kl. 06:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Efter at have kigget lidt på kildekoden kan jeg ikke se hvad der skulle ligge til udfordring kode mæssigt. Det er den samme kode struktur som de fleste Prestashop themes er kodet med. 

Udover det vil jeg ikke anbefale dig at, vælge WooCommerce fremfor Prestashop ,hvis du selv mener i er en online virksomhed af større karakter. Man nedgradere ikke :-).

Men som de andre selv er inde på, så får du selvfølgelig også hvad du betaler for. Hyrer du en freelancer fremfor folk der lever af det til dagligt, får du selvfølgelig ikke samme resultat. 

Måske skulle du kigge på erfarene Prestashop huse der kan løfte opgaven for dig, uden udfordringer. Det vil spare dig for tid og bekymringer. 

Når det så er sagt, så al held og lykke med dit projekt :-)

Hjemmeside & SEO :: DigitalAalborg.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rami,

Så du mener ikke, at der ligger noget usædvanligt bag dette temas opbygning fremfor mange andre temaer?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim,

Der er bestemt ikke meget der skal ændres. Vi er faktisk tæt på at være i mål, og der er ikke sket den store forandring fremfor det oprindelige theme (tjek links'ne i første tråd).
Før han påbegyndte opgaven sagde han også, at det maks ville tage 3 - 4 dage, men da han kom igang fortalte han, at det var skruet sammen på en meget, meget mærkelig måde, som var langt mere tidskrævende. Kan du se om dette passer i forhold til kildekoderne? :-)

Jeg tænker lige lidt over det og sender en forespørgsel.

Fra Sanur
Tilmeldt 11. Aug 13
Indlæg ialt: 275
Fra  Cyberdata.dk Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Så vidt jeg kan se, er der ikke noget specielt, ved det tema. jeg kan dog se at der er et stykke vej til det er tilfreds stillende færdigt efter min mening, der er i øvrigt også nogle fejl, som også er i demoen.

Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Dec 13
Indlæg ialt: 100
Fra  DigitalAalborg.dk Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Mrjohnsvend:

Hej Rami,

Så du mener ikke, at der ligger noget usædvanligt bag dette temas opbygning fremfor mange andre temaer?

Hej John

Nej det mener jeg ikke det gør. 

Selvfølgelig kan strukturen i koden være anerledes, det variere selvfølgelig fra programmør til programmør. Men har man forstand på programmering, ville man ikke se det som den større udfordring vil jeg mene.

Hjemmeside & SEO :: DigitalAalborg.dk

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)