Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må jeg undervise i dans i en hobbyvirksomhed?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Apr 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Håber i vil hjælpe mig ! ingen har svaret på mine tidligere tråde :(

Jeg  ville høre om der er nogen der ved om man kan starte en hobbyviksomhed

ved at bruge sig selv som produkt. 

Ved produkt mener jeg fx at tage ud og undervise i dans til arrangementer (min danseundervisning er mit produkt jeg vil tjene på)

Kan man og må man det i en hobbyvirksomhed

Skal man have søge tilladelse til at bruge musikken man danser til?

PÅ forhånd tak for svar :)

Fra Esbjerg
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 351
Fra  Hype Media Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Júne,

vil foreslå af bruge en mere sigende overskrift.

Mvh. Anders

Anders Jytzler fra Yugana Ushi damaskus kokkeknive

Tilmeldt 23. Apr 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Det har jeg gjort to gange.

Og det hjalp ikke :( 

Men ja du har ret, troede også at det ville hjælpe med en sigende overskrift, men ingen har svaret på dem. 

Men nu har du svaret, på min ikke sigende overskrift, godt nok ikke på mit spørgsmål, men du kom da forbi :) 

Så måske der er nogen der vil svare på denne her i stedet. 

Fra Vejen
Tilmeldt 8. Mar 14
Indlæg ialt: 139
Fra  BL-Group Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Júne. Skriv eventuelt til http://www.koda.dk/ de ved en del mere omkring rettigheder til musik. Dog mener jeg du godt kan bruge en hobbyvirksomhed med dig selv som produkt. Du udfører jo bare en service. 

Mvh Jonas Birk

Tilmeldt 23. Apr 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for din tid, det sætter jeg stor pris på!

Tak for dit svar :) 

Det vil jeg undersøge.

 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Når man skal vurdere om en virksomhed er erhverv eller hobby er der særligt 2 kriterier der lægges til grund.

1. Drives virksomheden intensivt og professionelt
2. Sekundært om virksomheden giver overskud, eller har udsigt til det.

Har du ikke noget klart formål at skabe en fremtidig indtægt, men mere tager opgaverne efter lyst og tid vil du helt klart kunne defineres som hobbyvirksomhed.

Hobbyvirksomhed betyder bl.a. at du skal lave en opgørelse af indtægter og udgifter til brug for selvangivelse. Der er ingen moms, Kun udgifter der er direkte relateret til din indtægt kan fratrækkes. Der er ikke krav om overholdelse af bogføringsregler etc, men du skal dokumentere dine indtægter og udgifter.

Med hensyn til musikken, så vil jeg tro at der skal betales noget til KODA da det jo ikke er "indenfor hjemmets fire vægge". Tag kontakt til KODA, så får du det besvaret.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Júne:

Jeg  ville høre om der er nogen der ved om man kan starte en hobbyviksomhed

ved at bruge sig selv som produkt. 

Ved produkt mener jeg fx at tage ud og undervise i dans til arrangementer (min danseundervisning er mit produkt jeg vil tjene på)

Kan man og må man det i en hobbyvirksomhed

Skal man have søge tilladelse til at bruge musikken man danser til?

1 ud fra - mit produkt jeg vil tjene på som du skriver så er det ikke umiddelbart en hobbyvirksomhed - men hvorfor vil du dog også drive det som hobby virksomhed. Det er jo lig med, at skat vil nægte evt underskud som fradrag i anden personlig indkomst fra starten og vel ikke give dig en eneste fordel? Se her lidt om HOBBYVIRKSOMHED  det er ikke som sådan noget man vælger - men som skat "vælger" for en.

Du kan stifte PMV hvis du ved du kommer til at omsætte for under 50.000 kr på enhver 12 mdr periode som i http://johnhannover.blogspot.dk/2014/09/pmv-personlig-ejet-mindre-virksomhed.html - ellers skal du - når de kan se, at du kommer til at overskride de 50 t på 12 mdr - så snart det står klart, at det vil ske- momsregistrere dig. Det sker så bare ved kryds i moms for dit PMV eller ved valg af alm enkeltmandsvirksomhed med moms fra starten

2 Ja - du må ikke bruge musik (andet end til dig og familien i hjemmet) uden at betale KODA så snart du bruger det offentligt som del af din virksomhed. Det er ikke voldsomt dyrt, men der skal indsendes lister til KODA med de numre du har afviklet. Kontakt KODA

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Júne:

Jeg  ville høre om der er nogen der ved om man kan starte en hobbyviksomhed

ved at bruge sig selv som produkt. 

Ved produkt mener jeg fx at tage ud og undervise i dans til arrangementer (min danseundervisning er mit produkt jeg vil tjene på)

Kan man og må man det i en hobbyvirksomhed? 

Skal man have søge tilladelse til at bruge musikken man danser til?

1 ud fra - mit produkt jeg vil tjene på som du skriver så er det ikke umiddelbart en hobbyvirksomhed - men hvorfor vil du dog også drive det som hobby virksomhed. Det er jo lig med, at skat vil nægte evt underskud som fradrag i anden personlig indkomst fra starten og vel ikke give dig en eneste fordel? Se her lidt om HOBBYVIRKSOMHED  det er ikke som sådan noget man vælger - men som skat "vælger" for en.

Du kan stifte PMV hvis du ved du kommer til at omsætte for under 50.000 kr på enhver 12 mdr periode som i http://johnhannover.blogspot.dk/2014/09/pmv-personlig-ejet-mindre-virksomhed.html - ellers skal du - når de kan se, at du kommer til at overskride de 50 t på 12 mdr - så snart det står klart, at det vil ske- momsregistrere dig. Det sker så bare ved kryds i moms for dit PMV eller ved valg af alm enkeltmandsvirksomhed med moms fra starten

2 Ja - du må ikke bruge musik (andet end til dig og familien i hjemmet) uden at betale KODA så snart du bruger det offentligt som del af din virksomhed. Det er ikke voldsomt dyrt, men der skal indsendes lister til KODA med de numre du har afviklet. Kontakt KODA

vh John Hannover

Jeg formoder at du så også mener at virksomheden drives intensivt og professionelt, og ikke som jeg forstod det med det formål at tjene nogle få kr.

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :

styret af lyst (skulle der også stå) :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

arguins:
Jeg formoder at du så også mener at virksomheden drives intensivt og professionelt, og ikke som jeg forstod det med det formål at tjene nogle få kr.
enig i at der er mange kriterier - og de er med i mit link om hobby virksomhed - Men vel ikke specielt i om det giver få eller mange kroner som afgør

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)