Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forsikringer i Holding ApS?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. May 12
Indlæg ialt: 174
Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har oprettet et Holding ApS, som efterfølgende har oprettet et Drift ApS. Jeg er med på, at der i Drift ApS skal være den lovpligtige arbejdsskadeforsikring, men er den også lovpligtig i Holding, hvor der ingen aktivitet er?



Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Er selskabet registreret som finansielt holdingselskab og ikke som drift, så er der ikke krav om lovpl arbejdsskadeforsikring i og med at selskabet ikke er arbejdsgiver. 

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forestillet mig du mener "ikke-finansielt Holding" da "finansielt holding" indikerer ejerskab over en finansiel virksomhed som bank/forsikringsselskab mv.

Statsautoriseret revisor - København

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :

uden at ha sat mig ind i hvad trådstarters holding ejer - så er det korrekt mig bekendt, at finansielt holding ( og ja selskaber der ejer finansielle selskaber er det jo vel) ikke er omfattet af arbejdsskadeforsikring mens ikke finansielt holding mig bekendt er omfattet af krav om arbejdsskade forsikring

Lad høre om andre har mere om det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Et holding der kun ejer finansielle aktiver er vel finansielt holding?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :

arguins:
Et holding der kun ejer finansielle aktiver er vel finansielt holding?
troede jeg også indtil revisor CEF kom på banen - Hvis holding kun ejer anparter i et andet selskab og ikke andre aktiver - ikke havde ansatte og kun fungerede som sambeskatning og evt udbytte modtager, troede jeg det var finansielt - men det er jo mod det som revisor CEF skriver - så jeg følger spændt med?

venligst John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er et "ikke finansielt holdingslskab"

Jeg har oplevet at nogen har fået svar fra forsikringsselskaber at det ikke er lovpligtigt for holdingselskab, hvis direktøren, som den eneste registrerede i holdingselskabet, går igen som ansat indatterselskabet. Holdningen var at du ikke kan blive forsikret 2 steder på samme tid for samme arbejde?

Måske vi lige skulle sende en forespørgsel ud til styrelsen og få dette klarlagt Det er et spørgsmål der er oppe at vende ret tit.

Tilmeldt 22. May 12
Indlæg ialt: 174
Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alle jeres svar!

Jeg har netop fået modsigende besvarelser fra forskellige forsikringsselskaber hvor det ene sagde jeg skulle have og det andet sagde jeg ikke skulle.

Jeg kontakter styrelsen på mandag for at få en afklaring på situationen, så jeg ved om jeg som eneejer af begge selskaber skal forsikres begge steder.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)